ארצות הברית: מתארגנת ברשת הפגנת ענק נגד תוכנית המעקבים של ה-NSA

אתר חדש, פרי קואליציה של פעילי רשת מרחבי העולם, מעודד את הגולשים למחות באופן אקטיבי נגד הממשל האמריקני כחלק מיום מאבק מיוחד, שיתקיים בחודש הבא ● "עתה, ביום השנה למותו הטראגי של ארון שוורץ, ניאבק נגד התוכנית", נכתב באתר

15/01/2014 10:35

"משתמשי אינטרנט יקרים, אנחנו נעמדים מול איום נגד האינטרנט, שמסכן את הרעיון שלנו כחברה חופשית: תוכנית המעקבים של ה-NSA", זו לשון ההודעה שפורסמה באתר TheDayWeFightBack.org, שהוקם בשבוע שעבר על ידי קואליציה של אתרי האינטרנט הגדולים ברשת, שנלחמים נגד המעקב הממשלתי. ההודעה המדוברת נועדה להאיץ בגולשים להירתם למחאת הענק, שמתוכננת ל-11 בפברואר.

"בינואר 2012 ניצחנו את SOPA (ר"ת Stop Online Piracy Ac) ו-PIPA (ר"ת Protect IP Act) באמצעות מחאת האינטרנט הגדולה בהיסטוריה. בינואר בשנה שעברה הלך לעולמו באופן טראגי אחד מראשי התנועה, ארון שוורץ. אם הוא היה בין החיים כיום, שוורץ היה בשורות הראשונות – נלחם נגד עולם בו ממשלות אוספות ומנתחות מידע על כל צעד דיגיטלי שלנו", נכתב באתר.

הצעות החוק האמורות עוררו, כאמור, קיתונות של ביקורת מצד גולשים רבים – בארצות הברית ומחוצה לה. על פי מגיש ה-SOPA, למאר סמית', ההצעה נועדה להילחם בפיראטיות ברשת. אולם אקטיבסטים, ארגונים ופעילי זכויות אדם מסביב לעולם השיבו מלחמה, עד שלבסוף היא בוטלה. בין הצעדים שזכו לחשיפה הגדולה ביותר היה החשכת האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה (Wikipedia) למשך יום אחד, תחת הכותרת: "דמיינו לעצמכם עולם ללא מידע חופשי". זאת, כפרפרזה על הסיסמה של מייסד האתר, ג'ימי ויילס – המהווה את המוטו לפעילותה של קרן ויקימדיה (Wikimedia), ה-"אימא" של ויקיפדיה – "דמיינו לעצמכם עולם בו לכל אדם יש גישה חופשית למכלול הידע האנושי". גם גוגל (Google) ושירות התמונות פליקר (Flicker) הביעו את מחאתם.

הצעת החוק הנוספת, שהוגשה על ידי יו"ר הסנאט, פטריק לייהי, קיפלה בתוכה את הניסיון של משרד המשפטים האמריקני לנקוט בצעדים נגד אתרים המפרים זכויות יוצרים, בין אם בגבולות ארצות הברית או מעבר להם. בין הנימוקים שהעלה מגיש ההצעה היה גם זה הפיננסי, לפיו הכלכלה המקומית מפסידה מיליארדים משיתוף תכנים שלא כחוק, דוגמת סרטים ומוזיקה.

"עתה, ביום השנה למותו של ארון, ובחגיגת הניצחונות על הצעות החוק שהתאפשרו בזכותו, אנחנו מתכננים יום מחאה נגד המעקב הממשלתי", על פי האתר. המארגנים מזמינים בעלי אתרים המעוניינים להשתתף במחאה לעשות כן באמצעות הוספת באנר מיוחד לאתר שלהם. אחרים יוכלו לעזור על ידי שיתוף ברשתות החברתיות והצטרפות לשיחות פעילות ב-Reddit, או בעזרת הצעה אחרת שימצאו לנכון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים