אי-ביי: 30 פריטים מהשואה הוצעו למכירה תמורת עשרות אלפי דולרים – והוסרו מהאתר

בין הפריטים: מדים של אופה יהודי-פולני שמת באושוויץ, מברשות שיניים של אסירים וטלאי צהוב ● ענקית הקמעונות התנצלה והבטיחה לתרום כ-40 אלף דולר לצדקה

אי-ביי (eBay) הסירה באחרונה 30 פריטים שקשורים לשואה שהוצעו למכירה באתר, בהם מדיו של אופה יהודי-פולני בשם וולף גרשון גרונדמן, שמת באושוויץ וניתן למצוא עליו פרטים ביד ושם, כמו גם טלאי צהוב, נעליים ומברשות שיניים של אסירים. מחיריהם של הפריטים נאמדו בעשרות אלפי דולרים.

ה-Mail on Sunday חקר ומצא כי מספר הפריטים מהשואה שהוצעו למכירה באי-ביי עמד על עשרות. העיתון הפנה את תשומת ליבה של ענקית הקמעונות ברשת ל-"מזכרות" החולניות, וזו הורידה 30 מהן אחרי "חקירה דחופה". החברה התנצלה והבטיחה כי תתרום 25 אלף פאונד (כ-40 אלף דולר) לצדקה.

אי-ביי מסרה כי היא לא יודעת כמה זמן הועמדו הפריטים מהשואה למכירה, אולם סוחר של סמלים נאציים מסר שהוא מכר לפני שנה מדים של אסיר באושוויץ תמורת 18 אלף דולר. אותו סוחר, ויקטור קמפף (Kempf), אוקראיני שגר בקנדה, אמר כי הוא ספג בעבר ביקורת על כך שהוא מוכר סמלים נאציים אולם ציין שהוא עושה זאת כדי "לתעד" אותם וכדי לתרום להוצאתם של ספרי היסטוריה.

"אני לא רוצה שאנשים יחשבו שאני עושה את זה רק בשביל הכסף", אמר. "התקופות האלה בהיסטוריה איומות ואסור לשכוח אותן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים