המסמכים שהדליף סנואודן מגלים: ה-NSA ריגלה אחרי מטרות צבאיות בישראל

סוכנות הביון האמריקנית אספה מידע על תוכניות טילים ומטוסים של צה"ל, אולם במקביל יש לה קשרים ענפים עם יחידה 8200 והיא חלקה עימה מידע רב - כך על פי דיווחים ● גם ישראל מסרה לאמריקנים מידע, אולם לא פורסם במה המדובר

משמידים ראיות. NSA

אחרי גרמניה, צרפת ובעלות ברית נוספות של ארצות הברית, המסמכים שהדליף אדוארד סנואודן מעלים שגם ישראל הייתה מטרה לריגול של ה-NSA – כך דיווחו הניו-יורק טיימס (New York Times).

מדובר באלפי מסמכים, רובם מתוארכים בין 2007 ל-2012. הם מראים את מערכת היחסים הקרובה בין הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית ליחידה 8200 של צה"ל. ישראל מוגדרת במסמכים הללו כמדינה שהמודיעין האמריקני ריגל אחריה ובה בעת שיתף עימה מידע סודי.

בדיווח של הטיימס (Times) נכתב כי "המסמכים מתארים שיתוף פעולה עם יחידת המודיעין הצבאי הישראלית ומוכיחים כי ה-NSA צותתה לישראל והחליפה עימה מידע, אולם מזכירים בנוסף כי הסוכנות עקבה אחרי 'מטרות צבאיות ישראליות מן המעלה הראשונה', כולל אחרי תוכניות לסימולציה של טילים בליסטיים ('הדרור השחור') ומטוסים ללא טייס".

על פי המסמכים, ישראל מקבלת מארצות הברית מטא-נתונים ותוכן באמצעות מידע קולי דיגיטלי, פקסים ותעתיקים (Transcripts). הדיווח ציין כי מדובר במידע שאינו ניתן להערכה ושלא עבר את תהליך ה-"מינימיזציה", בו נוקטים ארגוני ביון כדי להבטיח את הפרטיות של האזרחים ולהעדיף אותה על פני חלוקת מידע עם סוכנויות זרות. הגרדיאן (Guardian) מסר כי אין לישראל כל מחויבות לנהוג במידע, בהקשר של הפרטיות, לפי החוק האמריקני.

דובר מטעם ה-NSA לא הכחיש כי הסוכנות חלקה עם ישראל מידע על אזרחים אמריקניים, אולם טען כי "הכול נעשה לפי החוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים