דיווחים: העסקה במסגרתה תרכוש וריזון את הנתח של וודפון במיזם המשותף תצא לפועל היום

וודפון תמכור לווריזון את הנתח שלה ב- Verizon Wireless, שעומד על 45% ● סכום העסקה הוא 130 מיליארד דולרים והוא ישולם במזומן ובמניות ● העסקה צפויה להיות השלישית בגודלה בהיסטוריה העולמית

וריזון (Verizon) עומדת להשלים היום (ב') את העסקה לרכישת הנתח של וודפון (Vodafone) במיזם המשותף של שתי החברות בארצות הברית, Verizon Wireless. שווי העסקה הכולל מוערך ב-130 מיליארד דולרים – כך על פי דיווחים שפורסמו הבוקר.

וודפון מסרה אתמול, כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם וריזון על מכירת הנתח שלה במיזם המשותף, שעומד על 45%. על פי וודפון, העסקה תכלול מזומן ומניות ותהיה השלישית בגודלה בהיסטוריה העולמית, בכל הזמנים.

מקורות יודעי דבר מסרו, כי ההודעה הרשמית על העסקה תפורסם היום, עם תום המסחר בבורסה של לונדון ולאחר שמועצת המנהלים של Verizon Wireless תתכנס במועד מוקדם יותר כדי לאשר אותה. בעקבות השמועות על הרכישה הקרובה עלה הבוקר שער המניות של וודפון עם תחילת המסחר בבורסה של הבירה הבריטית ב-4% והגיע לשיעור שיא ב-12 השנים האחרונות.

שני מקורות מסרו, כי במסגרת העסקה תקבל וודפון 60 מיליארד דולרים במזומן, 60 מיליארד במניות וריזון ו-10 מיליארד בעסקות קטנות יותר, שכאמור, יביאו את הסכום הכולל ל-130 מיליארד דולרים. לצורך מימון הרכישה פנתה וריזון למספר בנקים, על מנת לגייס מכל אחד מהם 10 מיליארד דולרים ולהגיע לסכום כולל של עד 65 מיליארד.

באפריל דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), כי הנטייה בווריזון היא להגיש הצעה לרכישת החלק של וודפון במיזם המשותף בשווי של 100 מיליארד דולרים, חציה במזומן וחציה במניות. אולם, אנליסטים העריכו בזמנו, כי הצעה זו נמוכה מדי וכי השווי האמיתי קרוב יותר ל-120 מיליארד דולרים. הסכום הסופי גבוה גם מסכום זה.

יצוין, כי יו"ר וודפון, ז'ראר קלייסטרלה, אמר לא מכבר, כי החברה תהיה מוכנה לשקול ברצינות כל הצעה ביחס לנתח שלה ב-Verizon Wireless אם תגיע למסקנה, כי הצעה זו מעניקה למשקיעים ערך רב יותר מכפי שהם מקבלים במצב הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים