ערב הסעודית מתכוונת לחסום בשבועות הקרובים את WhatsApp

הרשויות בממלכה מעוניינות להגביר את הפיקוח על האינטרנט והטלפונים החכמים, בין היתר כדי למנוע מגברים ונשים ליצור "קשרים אסורים" - ואולי אף לבטל את הפגיעה בחברות הטלקום הגדולות ● כחלק ממגמה זו, הם חסמו בשבוע שעבר את Viber ומתכוונים לחסום את WhatsApp ואת סקייפ עד חודש הרמדאן, שיחל השנה ב-9 ביולי

שלטונות ערב הסעודית מתכוונים לחסום בעוד מספר שבועות את WhatsApp, אם החברה האמריקנית שמפעילה אותו לא תציית להנחיות שקבעה רשות הטלקום של הממלכה – כך עולה מדיווחים שפורסמו בימים האחרונים בעיתונות הסעודית.

הרשות לתקשורת וטכנולוגיות מידע של ערב הסעודית חסמה בשבוע שעבר את יישום Viber, שבדומה ל-WhatsApp מקשה על הרשויות לעקוב אחר התקשורת ופוגע בהכנסות של חברות הטלקום הגדולות משיחות והודעות SMS. בממלכה מבקשים להגביר את הפיקוח על התקשורת באינטרנט ועל השימוש בטלפונים חכמים, בין היתר על מנת להקשות על גברים ונשים ליצור "קשרים אסורים".

"ניהלנו מגעים עם חברת WhatsApp ועם ספקיות של יישומים דומים על מנת שישתפו פעולה עם רשות הטלקום ויצייתו להנחיות שלה, אך מגעים אלה עדיין לא הניבו פירות", מסר עבדאללה אל-דראב, מנהל הרשות לתקשורת וטכנולוגיות מידע של ערב הסעודית, לסוכנות הידיעות Arab News.

אל-דראב הוסיף, כי לאחר חסימת Viber ניצבים על הכוונת הסעודית WhatsApp וסקייפ (Skype). בתשובה לשאלה מתי תבוצע החסימה בפועל השיב אל-דראב, כי הדבר יקרה, ככל הנראה, עוד לפני חודש הרמדאן, שיחל השנה ב-9 ביולי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים