יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית: תעמולת בחירות ברשתות חברתיות על חשבון הציבור – אסורה

השופט סלים ג'ובראן הוציא צו מניעה האוסר על עיריית ראשון לציון לפרסם בדף הפייסבוק שלה תמונות וציטוטים של ראש העיר, דב צור, וקבע שמדובר בתעמולת בחירות ● הצו ניתן במסגרת עתירה שהגישה תנועת אומ"ץ

צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

החלטה תקדימית של יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, אוסרת על מועמדים לבחירות להשתמש בדפים העירוניים ברשתות חברתיות למטרות תעמולה.

השופט ג'ובראן הוציא צו מניעה נגד עיריית ראשון לציון והעומד בראשה, דב צור, במסגרת עתירה שהגישה תנועת אומ"ץ. בעתירה נטען, כי דף הפייסבוק (Facebook) של העירייה מקדם את הדף של צור ברשת החברתית ולמעשה משמש שופר לצור. בין היתר, נכתב בדף של העירייה: "תנו Like לראש העיר".

בצו המניעה אוסר השופט על העירייה לפרסם ברשתות החברתיות את תמונתו של ראש העיר או ציטוטים המובאים בשמו. בנוסף, הוציא השופט צו מניעה המבטל שורה של כנסים שתכנן צור לתקופה הקרובה, ובהם מפגשים עם תושבים וערבי שאלות ותשובות המאורגנים על ידי העירייה.

לדברי עו"ד אבינועם מגן, שהגיש את העתירה, "מדובר בהחלטה חשובה, המסירה את העמימות סביב הרשתות החברתיות. נדמה שראשי רשויות מצאו את הרשתות החברתיות ככלי יעיל לקיום תעמולת בחירות על חשבון הציבור. הרשתות החברתיות לא נפסלו, אולם השימוש בהן על חשבון הקופה הציבורית כאמצעי לקידום בחירתו של ראש הרשות נאסר לחלוטין. יש לשבח את עמידתו הנחרצת של יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית בנושא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים