סגן שר החוץ, זאב אלקין: "גוגל פוגעת במשא ומתן עם הפלסטינים"

במכתב ששלח למנכ"ל גוגל, לארי פייג', כתב אלקין, כי החלטתה לשנות את השם "הרשות הפלסטינית" ל-"פלסטין" מבצרת את הפלסטינים בעמדתם לפיה "הם יכולים לקדם את מטרותיהם הפוליטיות דרך פעולות חד צדדיות ולא באמצעות משא ומתן והסכם הדדי" ● הוא כינה את ההחלטה של גוגל "תמוהה" וקרא לה לשנות אותה ● ח"כ זהבה גלאון הגיבה למכתב בסרקזם ואמרה ש-"אין ספק שהפלסטינים מפעילים נגדנו את טרור הגיגול" ● היא קראה לממשלה לגגל במקום זאת את המונח "משא ומתן"

ישראל מגיבה בחריפות להחלטה של גוגל (Google) להכיר בפלסטין: סגן שר החוץ, זאב אלקין, שלח אתמול (א') מכתב למנכ"ל ענקית החיפוש, לארי פייג', בטענה שההחלטה של החברה לשנות את השם "הרשות הפלסטינית" ל-"פלסטין" פוגעת במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

לדברי אלקין, כל הכרה כמו זו של גוגל מבצרת את הפלסטינים בעמדתם לפיה "הם יכולים לקדם את מטרותיהם הפוליטיות דרך פעולות חד צדדיות ולא באמצעות משא ומתן והסכם הדדי".

הוא הוסיף, כי "מדובר בהחלטה תמוהה, במיוחד לאור העובדה שמדובר בהתערבות של חברה בינלאומית בפוליטיקה מקומית שאינה משרתת שום צד לטווח הרחוק".

אלקין קרא לענקית החיפוש לשנות את ההחלטה והציע לקיים פגישה בין נציגי החברה לנציגי משרד החוץ.

"טרור הגיגול"
זהבה גלאון
, יושבת ראש מרצ, הגיבה למכתב בסרקזם. "אין ספק שאלקין עשה מעשה דיפלומטי אמיץ למען העם היהודי כשדרש מגוגל שתחזור בה מהחלטתה להחליף את המושג 'הרשות הפלסטינית' ב-'פלסטין', בטענה שהם פוגעים במאמצי המשא ומתן", כתבה בדף הפייסבוק (Facebook) שלה.

לדבריה, אלקין "זיהה כאן סוג חדש של טרור פלסטיני, שמהווה עליית מדרגה נוספת באיומים על ישראל. אחרי הטרור הלא אלים, טרור הדה לגיטימציה וטרור ההסברה – כעת הפלסטינים (סליחה, 'האנשים מהרשות הפלסטינית') מפעילים נגדנו את טרור הגיגול. אל תטעו, מדובר בתופעה חמורה וישראל נמצאת בה בקרב בלימה: כבר היום, גיגול המילה פלסטין באנגלית נותן מספר כפול של תוצאות לעומת השטחים הפלסטיניים, ואם זה לא מלמד על סכנה קיומית, אני לא יודעת מה כן. הנה הצעה לחברי הממשלה שמופקדים על הדיפלומטיה הישראלית: הפלסטינים לא ילכו לשום מקום ואם העתיד של מדינת ישראל חשוב לכם, אולי במקום לרדוף אחרי מנועי חיפוש נסו להשתמש בהם כדי לגלות מה משמעות צמד המילים 'משא ומתן'".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אייל

    קראתי את הכותרת מספרת פעמים... ניסתי לבדוק עם עצמי האם אני זוכר מי אלקין האם הוא פעיל שמאל? כנראה שאני ממש לא מכיר את האיש הזה..

אירועים קרובים