ארצות הברית: משרד המשפטים שוקל להחיל את הנחיות הנגישות גם על אתרי אינטרנט

המשרד מעדכן את החוק המתייחס לאנשים בעלי מוגבלויות ועשוי להחיל את ההנחיות כך שאתרי האינטרנט יחויבו להיות נגישים ● בין השאר, ייתכן שאתרי אינטרנט יחויבו לספק תיאורים קוליים של תמונות ותיבות טקסט על מנת לסייע לעיוורים, וכתוביות על מנת לסייע לחירשים

משרד המשפטים האמריקני שוקל לעדכן את החוק המתייחס לאנשים בעלי מוגבלויות (ADA – ר"ת American with Disabilities Act) ולהוסיף לו הנחיות ביחס לאופן שבו יש להנגיש "שירותים, תוכניות או פעילויות" באתרי אינטרנט של מדינות או רשויות מקומיות בארצות הברית.

הודעה על הצעת החוק אמורה להתפרסם ביולי הקרוב. בדצמבר עשוי המשרד להתייחס גם לנגישות של אתרי אינטרנט ציבוריים.
החוקים החדשים עשויים להחיל את חוק ADA גם על אתרי קניות, על פי אנדרו קירקפטריק, מנהל מוצר לנגישות באדובי (Adobe) ויושב ראש משותף של קבוצת העבודה לגיבוש הנחיות נגישות לתוכן באינטרנט (WCAG – ר"ת Web Content Accessibility Guidelines Working Group). ארגון זה שואף לגבש תקן נגישות בינלאומי. "במשרד המשפטים ציינו, כי בכוונתם לפרסם כללים שיחילו את חוק ADA גם על אתרי אינטרנט מסחריים ציבוריים", לדברי קירקפטריק.

במשרד המשפטים האמריקני "יבהירו את היקף המחויבות לספק נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות שמנסים לגשת לאתרי אינטרנט שמספקים שירותים לציבור, וכן יציעו תקנים טכניים שיהיו נחוצים כדי לעמוד בדרישות של חוק ADA", על פי אתר Reginfo.gov, שעוסק בנושאים שעל סדר היום של המשרד.

בין השאר, ייתכן שאתרי אינטרנט יחויבו לספק תיאורים קוליים של תמונות ותיבות טקסט על מנת לסייע לעיוורים, וכתוביות על מנת לסייע לחירשים. "לעיוורים, אפשרות ללחוץ על קישור אינה שימושית", אמרה טרי וויבר, יועצת להנגשת מיחשוב שעבדה בעבר במינהל לשירותים כלליים של הממשל האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים