מחקר: ישראל השתפרה במדד החדשנות ומדורגת שביעית בעולם

ישראל עלתה שלושה שלבים בסקר רחב היקף שערכה ג'נרל אלקטריק בקרב מנהלים בכירים מרחבי העולם שעוסקים בתחום, לקראת פתיחת הפורום הכלכלי העולמי שמתקיים בדאבוס ● הציון אותו קיבלה החדשנות הישראלית עומד על 2.59% ● המדינה החדשנית ביותר היא ארצות הברית ואחריה, בהפרש ניכר, גרמניה וסין ● לעומת זאת, ישראל ממוקמת רק במקום ה-15 בפיתוח ועידוד אווירת חדשנות, עם ציון של 43% - הרבה אחרי גרמניה, ארצות הברית ויפן, שמדורגות ראשונות

שיפור במיקומה של ישראל ברשימת המדינות החדשניות בעולם של ג'נרל אלקטריק (General Electric): ברשימה שפרסם קונצרן הענק בסוף השבוע דורגה ישראל כמדינה השביעית בתחום החדשנות, עם ציון של 2.59%. מדובר בשיפור של שלושה מקומות לעומת מחקר זהה שערכה החברה בשנה שעברה. המדינה החדשנית ביותר בעולם, על פי הרשימה, היא ארצות הברית, עם ציון של 35%.

הרשימה של ג'נרל אלקטריק מתבססת על סקר שערכה החברה בשם "הברומטר של החדשנות", שנערך זו השנה השלישית ברציפות לקראת פתיחת הפורום הכלכלי העולמי שמתקיים בדאבוס, שווייץ. חברת המחקר והייעוץ StrategyOne סקרה בחודשים אוקטובר עד דצמבר אשתקד 3,100 מנהלים עסקיים בכירים, בדרגת סמנכ"ל ומעלה, מ-25 מדינות, ביניהן ישראל. כל המנהלים שהשתתפו בו עוסקים בתחום החדשנות.

כאמור, למקום הראשון בסקר הגיעה ארצות הברית. שנייה לה, והרחק מאחוריה, נמצאת גרמניה, עם ציון של 15%. סין דורגה שלישית עם 12%, יפן רביעית עם 11% ודרום קוריאה – חמישית, כאשר הציון שהיא קיבלה הוא 5%. במקומות השישי עד השמיני דורגו, לפי הסדר, בריטניה, ישראל והודו, כשההפרשים ביניהן הם של שברי אחוז. סינגפור הגיעה למקום התשיעי ואת המקום העשירי תופסות בצוותא שבדיה, איחוד האמירויות הערביות והולנד.

לעומת הציון הטוב בתחום החדשנות באופן כללי, ישראל ממוקמת רק במקום ה-15 בפיתוח ועידוד אווירת חדשנות, עם ציון של 43%. במקום הראשון בדירוג זה נמצאת גרמניה עם 85% ולאחריה ארצות הברית (84%), יפן (81%) ודרום קוריאה (78%).

70% מהמנהלים הבכירים בישראל העניקו ציון גבוה לאווירת החדשנות בארץ – ירידה של יותר מ-10% לעומת 78% בסקר אשתקד. זהו הציון הגבוה ביותר בסקר, יחד עם איחוד האמירויות הערביות. במקום השלישי מדורגת בדירוג זה סינגפור עם 68%.

עוד עולה מהנתונים] כי יותר מ-80% מהמנהלים הישראליים סבורים שחברות קטנות ובינוניות, כמו גם פרטים, יכולים להיתפס כחדשניים כמו חברות גדולות. על פי הסקר ותשובות המנהלים בישראל נרשמה ירידה לעומת השנה שעברה בנכונות של הממשלה והרשויות הציבוריות להקצות תקציב לתמיכה בחברות המעודדות חדשנות (מ-78% בשנה שעברה ל-66% השנה). כן נרשמה ירידה במהירות שבה סבורים המנהלים בארץ שבה מגיעים מוצרים חדשניים לשוק.

בצד החיובי, המנהלים הישראליים דיווחו על שביעות רצון רבה יותר מהממוצע הגלובלי באשר לתמיכת החברה בארץ בכלל והצעירים בה בפרט בנושא החדשנות (94%). כמו כן, תמיכת הממשלה בחדשנות נתפסת כמאורגנת ומתואמת בצורה רבה יותר מהממוצע הגלובלי (75%).

הסקר מגלה, כי בעוד שמנהלים עסקיים ממשיכים להעניק לחדשנות עדיפות אסטרטגית, אחד מכל שלושה מנהלים בכירים מדווח על דאגה באשר ליכולת הארגון בו הוא מועסק לשמור על יתרון תחרותי בסביבה המשתנה בקצב מהיר, גלובלית יותר ובעלת משאבים מוגבלים יותר. אנשי ג'נרל אלקטריק מאמצים גישה מוצקה להבנה טובה יותר באשר לאסטרטגיות ולצעדים שנוקטים ארגונים בינלאומיים בתחום החדשנות באווירה כלכלית עולמית מאתגרת. על פי הסקר, החדשנות עדיין נתפסת כקטר מוביל ליצירת מקומות עבודה, לשגשוג כלכלי ולשיפור איכות החיים.

התוצאות שנתקבלו בישראל מראות ש-92% מהמנהלים המקומיים מעניקים עדיפות אסטרטגית בעסקים לנושא החדשנות. 89% השיבו שכדי להצליח בתחום החדשנות, יש להבין את הלקוחות ולצפות את פני ההתפתחויות בשוק – נתון גבוה יותר מהממוצע הגלובלי. 85% ציינו שני נתונים – מרכיב העסקת עובדים חדשניים כמפתח להצלחה והמרכיב של פיתוח טכנולוגיות חדשות – שניהם בשיעור גבוה יותר מאשר הממוצע הגלובלי. מאידך, המרכיב של פיתוח מודלים עסקיים חדשים בקרב המנהלים הישראליים (39%) דורג נמוך יותר בהשוואה לממוצע הגלובלי (45%).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים