בניגוד לדיווחים: אפל הציעה לרכוש את Waze – אולם זו סירבה בנימוס

לאחר שפורסם שאפל הציעה לרכוש את חברת הסטארט-אפ הישראלית, התברר בסוף השבוע שלא היו דברים מעולם, עקב פערים גבוהים מדי בין ההצעות הכספיות של שתי החברות ● על פי דיווחים, כלל לא התקיים ביניהן משא ומתן, מאחר שהצעת המכירה הראשונית של אפל עמדה על 200 מיליון דולרים - סכום נמוך בהרבה מזה שדרשה Waze, שעמד על 750 מיליון ● יתירה מכך, על פי הדיווחים, Waze קיבלה באחרונה מספר הצעות רכישה - ודחתה את כולן

הידיעות על האקזיט הישראלי הראשון של השנה היו לא נכונות: בניגוד לדיווחים שפורסמו בימים האחרונים על משא ומתן שמתנהל בין אפל (Apple) ל-Waze על רכישתה של זו, לא התקיים כל משא ומתן בין השתיים, מאחר שעל פי דיווחים, Waze דחתה את ההצעה של אפל על הסף. יתירה מזאת, בכיר באפל הכחיש בראיון ל-CNET את הידיעות לפיהן ענקית הטכנולוגיה מקיימת מגעים לרכישת Waze ואמר, כי הן מפוברקות.

אתר טק קראנץ' (TechCrunch) דיווח על המגעים שכביכול מתקיימים ביום ד' בלילה. על פי הדיווח, אפל הציעה לרכוש את Waze תמורת סכום חצי מיליארד דולרים – 400 מיליון במזומן ועוד 100 מיליון בתנאים עתידיים עסקיים, אם ימומשו – בעוד ש-Waze רצתה לקבל 750 מיליון דולרים. ביום ה' בלילה האתר חזר בו מהדיווח ומסר שאין כל עסקה שכזו. עם זאת, על פי טק קראנץ', התקיימו בין שתי החברות שיחות, בדרגים שונים של הנהלות.

למרות זאת, על פי דיווח אחר שפורסמו בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית בסוף השבוע, "הייתה עסקה על השולחן, אבל חברת הסטארט-אפ הישראלית סירבה בנימוס להצעה הכספית של אפל". באחד האתרים נכתב, כי אפל אמנם הייתה מעוניינת לרכוש את Waze והציעה תמורתה 200 מיליון דולרים – שווי החברה בגיוס האחרון שלה – סכום נמוך בהרבה מ-750 מיליון הדולרים שהציעה הנרכשת הפוטנציאלית, כאמור. מנגד, צוין שהמשקיעים הנוכחיים שלה כיוונו למחיר גבוה יותר, אי שם בסביבות מיליארד הדולרים.

בדיווח נוסף נמסר, כי בחודשים האחרונים קיבלה Waze כמה הצעות רכישה, אולם סירבה לכולן, ככל הנראה על מנת לבנות משהו גדול ולא לחפש אקזיט מהיר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יפה

    יש למנהלים של וייז שכל. לא כדאי למכור את התשתית המצוינת, הפרה החולבת, אם אפשר לקבל ממנה עוד הרבה חלב. 12 POINTS

אירועים קרובים