ליאורה שכטר, עיריית תל אביב-יפו: "יש להקים תוכנית שתחבר בין ה-IT הממשלתי והמוניציפאלי"

שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, אמרה שהתוכנית הזאת נחוצה ופירטה את ההיסטוריה של שיתופי הפעולה בין העירייה לממשלה ● לדבריה, "אנחנו רוצים להעמיק את שיתופי הפעולה הללו ושהפעילויות המבוצעות מולנו יניבו שני ערכים מוספים - כלכלי ושיפור השירות לאזרח"

"יש שיתוף פעולה בינינו ובין המיחשוב הממשלתי, אולם נחוצה תוכנית אסטרטגית שתחבר בין ה-IT הממשלתי והמוניציפאלי", כך אמרה ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו.
שכטר דיברה במסגרת פאנל בנושאי אסטרטגיה במיחשוב הממשלתי שנערך במהלך כנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-Gov Forum 2012. הכנס התקיים לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מ-700 מקצוענים, והופק על ידי אנשים ומחשבים. מנחה הפאנל היה ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי למגזר הממשלתי.

לדברי שכטר, "יש לעיריית תל אביב-יפו היסטוריה של שיתופי פעולה עם המגזר הממשלתי: בתחום החינוך, למשל ניהול בתי ספר, ובתחום לשכות הרווחה, במסגרתו יש שיתוף פעולה בדיווחים על מטופלים. כמו כן, אנחנו מצטרפים לחלק ממכרזי הממשלה. עם זאת, אנחנו רוצים להעמיק את שיתופי הפעולה. אנחנו רוצים שהפעילויות המבוצעות מולנו יניבו שני ערכים מוספים – כלכלי ושיפור השירות לאזרח".

"ועדת הכנסת הטילה עלינו להגדיר את שיתוף הפעולה מול הממשלה", ציינה שכטר. "השקענו רבות בשיפור השירות לתושב, הקמנו את 'ניצנים', מיזם לחשיפת מאגרי מידע, והשקנו תחרות שנולדה משיתוף פעולה של השר מיכאל איתן וראש העירייה, רון חולדאי, לעודד יזמים צעירים שיפתחו יישומים חינמיים לשיפור השירות לציבור".

אייל דורון, אחראי ארכיטקטורת עננים ב-CA ישראל. צילום: קובי קנטור"היעד העיקרי שלנו הוא לעצב את היחס בין התושב לעירייה, להראות לתושבים שהעירייה עוטפת אותם בכל מעגלי החיים, כאשר הטכנולוגיה היא האמצעי", סיכמה שכטר. עוד היא הבטיחה, כי "נפעל בעולמות המובייל והרשתות החברתיות".

"יש לקדם את תשתיות ה-IT הממשלתיות"
אייל דורון
, אחראי ארכיטקטורת עננים ב-CA ישראל, קרא "למנף את תשתיות ה-IT הקיימות במגזר הממשלתי ולקדם אותן הלאה".

הוא ציין, כי "במגזר הפרטי יודעים זה זמן שבעולם אבטחת המידע יש יותר מבפנים והבפנים הזה הופך למטושטש. הנושא טרם הופנם במלואו במגזר הממשלתי".

"אחד האתגרים שיופיעו הוא ליצור מסלקה של זהויות, שתיצור את אותה חוויית משתמש על גבי מערכות IT שונות – ובשפה אחידה", אמר דורון.

"תחום שאותו CA מקדמת ושמתאים למגזר הממשלתי הוא תוכנות לניהול משימות, לוחות זמנים ועדיפויות בביצוע המשימות", הוסיף.

דורון סיכם באמרו, כי "האתגר שניצב בפני CA בפרוס 2013 הוא לסייע למגזר הממשלתי לפעול בעולם מיחשוב הענן באופן חכם ויעיל. יש להשתתף ב-'מרוץ אחרי הסלאמי', כי הענן לא יגיע ב-'בום'. נסייע למגזר הממשלתי בתחומי ניהול וניטור הענן הממשלתי לפי דרישה, וניהול זהויות בענן הממשלתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים