אדן שוחט, Genesis Partners: "הענן שינה את צורת החשיבה"

"מיחשוב הענן מאפשר לבנות חברה ולבדוק כמה עולה כל מאפיין", אמר שוחט, שותף בחברת הון-הסיכון Genesis Partners ● לדבריו, "הבדיקה הזו עוזרת לקבוע מה טוב ליצירת המגע עם הלקוח והיא התבגרות של הענן" ● שוחט השתתף בפאנל שנערך בכנס CloudCon ועסק במגוון שאלות הנוגעות למיחשוב ענן, בהן מעמדו של הענן הציבורי, כפי שהוא מוצע על ידי ספקיות שירות שונות, והאם יש מגבלות שיכולות למנוע מעבר לענן

"כיום, אפשר סוף סוף לבנות חברה ולבדוק כמה עולה כל מאפיין. הבדיקה הזו עוזרת לקבוע מה טוב ליצירת המגע עם הלקוח והיא התבגרות של הענן. מתחילים לראות שלא רק שהענן מחליף את הברזלים, אלא הוא גם משנה את צורת החשיבה", כך אמר אדן שוחט, שותף בחברת הון-הסיכון Genesis Partners.

שוחט דיבר בפאנל מומחים שנערך במרכז הכנסים של מלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב במסגרת כנס CloudCon, בהפקת אנשים ומחשבים. יחד עימו השתתפו בפאנל, אותו הנחה רפאל פוגל, מנהל תוכניות וכנסים מקצועיים באנשים מחשבים, אורי נתיב, מנהל מרכז הפיתוח בישראל של חברת התשלומים השבדית קלרנה (Klarna); להב סביר, מנכ"ל Emind Systems, שבונה מערכות מחשב ותקשורת בענן, עם התמחות בענן של אמזון (Amazon); ודניאל כהן, שותף בחברת הון-הסיכון Gemini Israel Funds.

הפאנל עסק במגוון שאלות הנוגעות למיחשוב ענן, בהן מעמדו של הענן הציבורי, כפי שהוא מוצע על ידי ספקיות שירות שונות, והאם יש מגבלות שיכולות למנוע מעבר לענן.

להב סביר, מנכ"ל Emind Systems. צילום: קובי קנטורסביר טען, כי אמזון היא החברה שמספקת כיום את שירותי הענן הטובים ביותר. "אין ספק שהענן הוא אמזון. אף אחד לא נותן את מה שהם נותנים", אמר.

נתיב הציג את קלרנה ואמר, כי בהקשר של מיחשוב הענן, היא עובדת "קצת אחרת". "אנחנו עובדים עדיין בעיקר במודל הישן – יש לנו שרתים קבועים בשבדיה שהם פרטיים לחלוטין", אמר. "עם זאת, אנחנו מתייחסים לענן ביוזמות קצרות או ניסיוניות. במקום להתחיל לבנות ולשכור עוד אנשי IT כדי לבדוק, אנחנו שוכרים בזריזות את המשאבים בענן ומעבירים אלינו פרויקטים שמצליחים בענן".

כהן השיב לשאלה מה חשוב יותר ברמת ההחלטה – העלות או היכולת לשלוט בתשתית, כי "מדובר בשילוב. בעת מעבר לענן צריך לבדוק האם אפשר לעשות ממנו כסף והאם אפשר לשלוט בתשתית. צריכות לעשות זאת בעיקר חברות גדולות, שכבר השקיעו רבות בתשתית".
במענה לשאלה האם יש נקודה בה צריך לומר ללקוחות שהענן לא מתאים להם הוא אמר, כי "יש לפעמים בעיות עם IO גבוה, אבל אני לא ממש רואה סיבה לומר ללקוח אמזון שהענן לא מתאים לו. בל נשכח שאמזון פרוסה כיום עם מרכזים בכל היבשות, כך שגם מהבחינה הזו לא צריכה להיות בעיה אמיתית".

אורי נתיב, מנהל מרכז הפיתוח בישראל של חברת התשלומים השבדית קלרנה. צילום: קובי קנטורשוחט אמר בהקשר זה שהבעיה היחידה היא, אם כבר, העלויות בהעברת הארגון למיחשוב ענן. "יש לבדוק היטב את נושא העלויות לפני שעושים זאת וצריך להיות שילוב בין שירותים מקומיים לשירותים שנשמרים בענן", הוסיף. "קנה המידה הוא מיטוב עלויות". לדבריו, "ב-Face, עוד לפני המכירה לפייסבוק (Facebook), הגענו לכמות עצומה של נתונים ולא הספקנו לבנות שרתים פיזיים כדי לספק את הדרישה. לכן עברנו לאמזון עם פריסות שונות והשקענו שם רבות", ציין.

שאלה נוספת שהועלתה במסגרת הפאנל היא האם עננים אחרים, לבד מזה של אמזון, רלבנטיים כיום והאם יש כאלה שיכולים לתת להם תחרות. שוחט השיב, כי "השתמשתי ב-Azure של מיקרוסופט (Microsoft). הוא עובד נהדר ומהר, תוך חמש דקות יש לך שרת וקל לעבור בין שרתים Azure אפילו יותר טוב מאמזון. גם לגוגל (Google) יש מודל כלכלי, והיא מתמודדת אמיתית בשוק, אבל גם לה, כמו למיקרוסופט, יש בעיית מיתוג בתחום. עם זאת, בסופו של דבר, אמזון חיה בשוק הזה על זמן שאול. יש לה מותג מטורף, אבל בסופו של דבר המשתמשים יבחרו מה שיותר טוב, ולכן – מיקרוסופט וגוגל ינצחו".

דניאל כהן, שותף בחברת הון-הסיכון Gemini Israel Funds. צילום: קובי קנטורסביר הסכים ש-"העולם הזה לא יישאר רק של אמזון" והציע לסטארט-אפים "לבדוק עד כמה הם מוכנים להתחבר לעוצמות של הענן".

נתיב אמר ש-"ייקח לגוגל ולמיקרוסופט זמן לסגור את הפער, כי אמזון מחדשת כמעט בכל חודש. כך או כך, בסופו של דבר זה יקרה".

כהן הוסיף, כי סטארט-אפים יפיקו תועלת במידה שיהיו חברות חזקות נוספות בתחום. "ככל שיהיו יותר חברות ירדו המחירים וזה טוב לכולם, כי זה אומר שיתרחב הפער בין עלויות האחזקה בענן לאחזקת שרתים מקומיים לטובת הענן. על כל פנים, כרגע אני לא רואה סיבה שמישהו יעזוב את אמזון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים