IDC: בהלת הסמארטפונים הקפיצה ב-20% את היקף משלוחי מכשירי הסלולר ברבעון הראשון של 2011

ביקושים גבוהים לטלפונים חכמים העניקו דחיפה נוספת לנפחי שוק הסלולר העולמי ברבעון הראשון, והפכו את אפל למנצחת הגדולה – כך לפי חברת המחקר ● דו"ח דומה של Strategy Analytics מגבה את הנתונים של IDC, ומדווח על עליה של 17% בכמות המשלוחים

שוק הסלולר העולמי צמח ברבעון הראשון של השנה בכ-20%, כך לפי מחקר שפרסמה בסוף השבוע IDC. על פי הדו"ח, דווקא שלוש יצרניות הסלולר הגדולות – נוקיה (Nokia), סמסונג (Samsung) ו-LG – איבדו נתחי שוק, לטובת יצרניות קטנות יותר ולטובת אפל (Apple), שיותר מהכפילה את מכירות ה-iPhone שלה וכבשה נתח של 5% מהשוק ברבעון הראשון של 2011 בהשוואה ל-2.8% ברבעון המקביל בשנה שעברה. זאת, בין היתר, הודות למכירות חזקות באמצעות המפעילה וריזון (Verizon) ולעסקאות עם מפעילות נוספות ברחבי העולם.

"ה-iPhone שוב נמכר מצוין באזורים מפותחים בעולם, כמו צפון אמריקה ומערב אירופה", קובעת IDC בדו"ח שלה. אפל נמצאת במרחק קטן מ-LG, בעלת נתח שוק של 6.6% ברבעון הנבדק. נתח השוק של נוקיה ירד ל-29%, מכ-35% ברבעון המקביל, בעוד סמסונג ירדה לכ-19%, לעומת כ-21% ברבעון המקביל.

RIM, יצרנית הבלקברי (Blackberry), הרוויחה גם היא מבהלת הסמארטפונים והוסיפה נתח שוק, אבל בסוף השבוע הודיעה כי מכירותיה הרבעוניות יחטיאו את ההערכות המוקדמות. החברה הקנדית נמצאת כעת בתקופת מעבר, שבה היא מרעננת את קר המוצרים שלה ומשיקה את הטאבלט הראשון שלה.

במקביל ל-IDC פרסמה גם Strategy Analytics את הדו"ח הרבעוני שלה, ובו העריכה כי משלוחי מכשירי הסלולר צמחו ברבעון הראשון של 2011 ב-17% לעומת השנה שעברה, בעיקר הודות לביקושים חזקים לסמארטפונים באזורים מפותחים, ולביקושים גוברים לדגמים פופולריים של מכשירים מרובי כרטיסי SIM בשווקים המתפתחים.

"הרבעון הראשון של 2011 אופיין בשיבושים בשרשרת האספקה הקשורים לרעידת האדמה ביפן, שנמשכים בתחומים כמו מסכי מגע, כרטיסי זיכרון ומצלמות", ציין ניל מאסטון, אנליסט ב-Strategy Analytics. לדבריו, המחסור ברכיבים יימשך לפחות בשישה עד תשעה החודשים הקרובים, ויגרום לצמצום בנפחי המכשירים המיוצרים ולעלייה בתמחור, אם כי האתגרים התפעוליים כתוצאה מכך יישארו שוליים עבור מרבית היצרניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים