נוקיה-סימנס תרכוש את תשתיות תקשורת האלחוט של מוטורולה תמורת 1.2 מיליארד דולרים

עסקי תשתיות הרשתות של מוטורולה כוללים מוצרים ושירותים לרשתות אלחוטיות, בהן GSM ,CDMA, WCDMA ,WiMAX ו-LTE ● החברה חתומה על 41 חוזים ב-21 מדינות הקשורים ב-WiMAX, וכן 30 רשתות CDMA פעילות ב-22 מדינות, 80 רשתות GSM פעילות ב-66 מדינות וכן קשרים עם מאמצים מוקדמים של LTE ● ההערכות הן, כי לא תהיינה לעסקה השפעות על מוטורולה ישראל

נוקיה-סימנס (Nokia-Siemens) הודיעה, כי תרכוש את מרבית נכסי תשתיות תקשורת האלחוט של מוטורולה (Motorola) תמורת 1.2 מיליארד דולרים במזומן. החברות צפויות להשלים את העסקה עד סוף 2010, בכפוף לאישורים רגולטוריים. עסקי ה-iDEN יישארו בידי מוטורולה, כמו גם הבעלות על רוב הפטנטים שלה הקשורים לתשתיות של רשתות אלחוט ועוד כמה תחומים.

עסקי תשתיות הרשתות של מוטורולה כוללים מוצרים ושירותים לרשתות אלחוטיות, בהן GSM ,CDMA ,WCDMA ,WiMAX ו-LTE. החברה חתומה על 41 חוזים ב-21 מדינות הקשורים ב-WiMAX, כמו גם 30 רשתות CDMA פעילות ב-22 מדינות, 80 רשתות GSM פעילות ב-66 מדינות וכן קשרים עם מאמצים מוקדמים של LTE.

עם השלמת הרכישה, יעברו כ-7,500 עובדי חטיבת תשתיות הרשתות של מוטורולה לנוקיה-סימנס, כולל אלה המוצבים בכמה אתרי מחקר ופיתוח גדולים של מוטורולה בארצות הברית, בסין ובהודו.

בהתבסס על ההכנסות, צופה נוקיה-סימנס, כי בעקבות הרכישה היא תחזק את מעמדה כספקית תשתיות תקשורת השנייה בגודלה בעולם. כמו כן, לפי התחזיות של החברה, היא תהפוך לספקית תשתיות האלחוט השלישית בגדלה בארצות הברית והראשונה ביפן.

בנוסף, כתוצאה מן הרכישה, צפויה נוקיה-סימנס להרוויח קשרים עסקיים עם יותר מ-50 מפעילות בעולם, ובמיוחד עם צ'יינה מובייל (China Mobile), קלירווייר, KDDI, ספרינט (Sprint), ורייזון (Verizon) ו-וודאפון (Vodafone). כמו כן, היא צפויה לחזק את עסקיה בתחום רשתות ה-CDMA

ההערכות הן, כי הרכישה לא תשפיע על מוטורולה בישראל, שעיקר עסקיה קשורים לרשתות פרטיות של גורמי ביטחון. בארץ אין רשתות WiMAX, ובשנים האחרונות גם לא היו עסקאות גדולות בתחום התשתיות העסקה האחרונה הייתה של רשת הדור השלישי החדשה של פלאפון, שזכתה בה אריקסון (Ericson). כ-10 עובדים משתייכים לעסקי תשתיות התקשורת של מוטורולה בישראל.

ראג'יב סאי, מנכ"ל נוקיה-סימנס, כינה את העסקה "מלהיבה" ואמר, כי "אני מאמין שיש לה יתרונות משמעותיים עבור הלקוחות, העובדים ובעלי המניות שלנו. הלקוחות של מוטורולה ימשיכו לקבל תמיכה על מוצריהם ומסלול בטוח למעבר לטכנולוגיות של הדור הבא".

"אני מאמין שההוספה של עסקי מוטורולה תחזק באופן משמעותי את נוכחותנו הבינלאומית, תשפר את הדירוג שלנו בארצות הברית, ביפן ובאזורים נוספים ותחזק גם את מעמדנו המוביל בתחום האלחוט בעולם", הוסיף סאי.

גרג בראון, מנכ"ל משותף במוטורולה, שאחראי על עסקי תשתיות האלחוט של החברה, ציין, כי "הרכישה תאפשר לנו לחדד את המיקוד האסטרטגי שלנו באספקת פתרונות קריטיים לממשלה, לביטחון הציבור ולקוחות אנטרפרייז".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים