פרויקט של ויקימדיה ישראל לתיעוד וצילום תמונות אוויר של המדינה הוכתר כ-"המגניב והייחודי" ל-2013

במסגרת המיזם, מתלווים צלמים מתנדבים מוויקיפדיה לטיסות אזרחיות בשמי הארץ ולאחר מכן משלבים את התמונות שצילמו בערכי ויקיפדיה השונים ● הפרויקט גבר על 77 פרויקטים שנשלחו על ידי 40 עמותות ויקימדיה ברחבי העולם לוויקימניה - הוועידה הבינלאומית של תנועת ויקימדיה ● עמוס מרון, יוזם הפרויקט בוויקימדיה ישראל: "הפרויקט הוא דוגמה מצוינת ליכולת של ארגונים אחרים לשתף פעולה עם ויקימדיה ישראל"

פרויקט "ויקיאוויר" של ויקימדיה (Wikimedia) ישראל, לתיעוד וצילום תמונות אוויר של ישראל, הוכתר אתמול (א') בוויקימניה – הוועידה הבינלאומית של תנועת ויקימדיה, כפרויקט "המגניב והייחודי" של התנועה לשנת 2013.

77 פרויקטים נשלחו על ידי 40 עמותות ויקימדיה ברחבי העולם, מתוכם בחרה ועדה בינלאומית את חמשת הפרויקטים שעלו לשלב הגמר. אתמול, לאחר טקס הפתיחה של ויקימניה, המתקיימת השנה בהונג קונג בהשתתפות כ-700 נציגי עמותות ומתנדבי ויקיפדיה (Wikipedia) מרחבי העולם, נבחר פרויקט "ויקיאוויר" כפרויקט "המגניב והייחודי ביותר" בתנועת ויקימדיה ל-2013.

מיזם "ויקיאוויר" הוא יוזמה של ויקימדיה ישראל ואגודת התעופה הכללית, ליצירת מאגר תצלומי אוויר של מדינת ישראל ברישיון חופשי לשימוש בוויקיפדיה וכן לשימוש חופשי של כלל הגולשים בארץ ובעולם. במסגרת המיזם, מתלווים צלמים מתנדבים מוויקיפדיה לטיסות אזרחיות בשמי הארץ ולאחר מכן מעלים את התמונות שצילמו במהלך הטיסה לוויקישיתוף – מאגר המדיה המרכזי של תנועת ויקימדיה, ומשלבים אותם בערכי ויקיפדיה השונים. עד כה בוצעו שש טיסות והועלו לאינטרנט כ-1,500 תמונות.

עמוס מרון, יוזם הפרויקט בוויקימדיה ישראל, אמר כי "ידענו שיש לנו פרויקט ייחודי, אך לא האמנו שמכל עשרות הפרויקטים, דווקא הפרויקט הצעיר הזה יזכה בתואר. הפרויקט הוא דוגמה מצוינת ליכולת של ארגונים אחרים לשתף פעולה עם ויקימדיה ישראל, כדי לתרום לוויקיפדיה ולהעשיר את כמות התמונות של ישראל היפה שמוצעות כיום באינטרנט לשימוש חופשי, ללא עלות. זוהי גם דוגמה לדרך נוספת שבה אפשר לתרום חזרה לוויקיפדיה – לא רק על ידי כתיבה, אלא גם על ידי העשרת ויקיפדיה בתמונות חופשיות".

ויקימניה, הוועידה הבינלאומית של תנועת ויקימדיה, מתקיימת זו השנה התשיעית. מדי שנה נערכת הוועידה במדינה אחרת בעולם, כאשר לפני שנתיים (2011) נערכה הוועידה בחיפה ובשנה שעברה בוושינגטון. למעלה מ-700 משתתפים מ-90 מדינות וכ-100 מרצים לוקחים חלק השנה בוועידה, שנערכת בהונג קונג תחת הכותרת "העתיד של ויקיפדיה ותנועת ויקימדיה".

המכתש הגדול. צילום: עמוס מרון, ויקימדיה ישראל

המרינה באשדוד. צילום: עמוס מרון, ויקימדיה ישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים