לראשונה בעולם: גוגל תיקנה את מנגנון האיות האוטומטי שלה במסגרת הליך משפטי בישראל

מפעילת אתר המשלוחים הפופולרי משלוחה עתרה לבית המשפט, לאחר שגולשים בישראל אשר הקישו את המילה "משלוחה" בגוגל, קיבלו תוצאות רק עבור המילה "משלוחים" ● זאת, למרות שאפילו על פי Google Trends כמות החיפושים עבור המילה "משלוחה" גדולה יותר ● החברות הגיעו לפשרה מחוץ לבית המשפט, שבמסגרתה תיקנה גוגל את מנגנון האיות האוטומטי והתחייבה להימנע מלהציג בעתיד את המילה "משלוחה" כשגיאת כתיב

ענקית האינטרנט גוגל (Google) תיקנה לראשונה בעולם את מנגנון האיות האוטומטי במנוע החיפוש שלה בעברית וחויבה לשלם 30 אלף שקלים הוצאות משפט.

בתביעה שהגישה משלוחה אינטראקטיב, מפעילת אתר משלוחה הפופולרי, נגד גוגל, טענה החברה כי החל מחודש מרץ 2012 מנגנון האיות של גוגל סיווג את המילה "משלוחה", שהיא סימן מסחרי מוכר ורשום בישראל, כטעות כתיב. גולשים בישראל אשר הקישו את המילה "משלוחה" בגוגל, לא קיבלו תוצאות עבור המילה "משלוחה", אלא קיבלו תוצאות עבור המילה "משלוחים", זאת למרות שאפילו על פי Google Trends כמות החיפושים עבור המילה "משלוחה" גדולה יותר.

לאחר שפניותיה לגוגל נדחו, עתרה משלוחה באמצעות עורכי הדין גיא אופיר ועופר מוסקוביץ' לבית המשפט המחוזי בתל אביב למתן צו שעה, אשר יורה לגוגל לחדול מהצגת המילה משלוחה כשגיאת כתיב. במסגרת ההליך המשפטי, שנדון בפני השופטת ד"ר דפנה אבניאלי, הגיעו החברות לפשרה מחוץ לבית המשפט, שבמסגרתה תיקנה גוגל את מנגנון האיות האוטומטי והתחייבה להימנע מלהציג בעתיד את המילה "משלוחה" כשגיאת כתיב.

לדברי עו"ד גיא אופיר, המתמחה בדיני אינטרנט ומייצג את משלוחה מול גוגל, "קיימים שני מקרים בעולם שבהם בתי משפט באיטליה וביפן הורו לגוגל לתקן את מנגנון ההשלמה האוטומטי, אולם לראשונה נאלצת גוגל, אגב הליך משפטי, לתקן את מנגנון האיות שלה".

לאחר שנחתמה הפשרה, דרשה משלוחה באמצעות בית המשפט לחייב את גוגל בתשלום שכר טרחה והוצאות משפט, בטענה כי נגרמו לה הוצאות בהכנת ההליך, ולכן היא זכאית לתשלומן. בהחלטה שניתנה אתמול (א'), חויבה גוגל לשאת בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין על סך, כאמור, של 30 אלף שקלים.

לא ניתן היה להשיג את תגובת גוגל ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים