נשים ומחשבים: אלינה מושקוביץ, סייברפרוף

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אלינה מושקוביץ, מנהלת פיתוח פלטפורמה בחברת סייברפרוף

אלינה מושקוביץ, מנהלת פיתוח פלטפורמה בסייברפרוף.

שם ותפקיד: אלינה מושקוביץ, מנהלת פיתוח פלטפורמה בחברת סייברפרוף (CyberProof).

ותק בתפקיד: 4.5 שנים בסייברפרוף, בסך הכל מעל 20 שנה במקצוע.

תפקידים קודמים: ראש צוות פיתוח.

השכלה/שירות צבאי: רכזת תלמידים במכללה לביטחון לאומי. תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון במדעי החברה. בימים אלו משלימה תואר שני במינהל עסקים.

משפחה: נשואה + 2 חיילים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מהיום הראשון שנחשפתי לתחום בבית ספר, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. פתרון בעיות לוגיות מורכבות תמיד משך אותי, מתמטיקה היה המקצוע האהוב עלי עד שנחשפתי לשפות תכנות. אני בעלת חשיבה אנליטית מפותחת וראייה מערכתית רחבה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

תעשיית ההיי-טק היא אחת התעשיות המתקדמות, בין השאר, בתחום שוויון בין המינים. השיח כאן הוא מאוד מכבד ושוויוני ואין סובלנות להחפצה או התנהגות לא הולמת כלפי נשים. יחד עם זאת, הייצוג הנשי נמוך מאוד והשכר של נשים נמוך מזה של גברים. אך הבעיה לא נעוצה בתעשייה עצמה, אלא בחינוך בנות בגילאים הצעירים. באופן מסורתי בנות מקבלות פחות הכוונה למקצועות הנדסה ורואות את עצמן פחות מתאימות לתחום טכני ולשעות עבודה רבות. גם בתחום השכר, נשים פחות אסרטיביות ודורשות פחות, וזה מסביר חלק מפערי שכר.

בתור מנהלת אני שואפת לבנות צוות שיהיה מורכב מכמות דומה של גברים ונשים, אך לצערי אני מקבלת מעט מאוד קורות חיים של נשים ולא מצליחה לבנות צוות מאוזן.

האם נתקלת אישית באפליה בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא חושבת. תמיד קודמתי וקיבלתי הערכה מהעמיתים, והשכר שלי נאה. אבל היו מקרים שהרגשתי שאני צריכה להדגיש את התפקיד שלי, ושגבר במקומי לא היה צריך לעשות זאת. אני מוצאת את עצמי בהמון סיטואציות שאני האישה היחידה בדיון, ובכמה מקרים הייתה ציפיה שאני אנהל את הרישומים ואת התקשורת בעקבות הפגישה, וקרה לי שהזכרתי לסובבים שאני מנהלת פיתוח ולא מזכירה של אף אחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים