על ההבדלים בין גיבוי מידע לביטוח אובדן מידע

העלויות הכרוכות סביב הפעלת מערכת גיבוי תקינה או תשלום לחברה מקצועית שתבצע את הגיבוי, הינן זעומות ביחס לתמורה המתקבלת ● בכל מקרה של אובדן מידע שבו לא היה גיבוי תקין ומידע אבד, ישנו נזק אמיתי ששיעורו גדול בהרבה מההוצאות על גיבוי

מנהלים ובעלי עסקים רבים מבלבלים בין המשמעות של גיבוי מידע וביטוח אובדן מידע. פעמים רבות מצאתי את עצמי יושב מול לקוח, מנהל ארגון, ומסביר לו מדוע יש צורך אמיתי לביצוע גיבוי על בסיס יומי למידע הארגוני ובנוסף לכך יש לדאוג גם לפוליסת ביטוח אובדן מידע לעסק, שנותנת מענה אחר.

גיבוי המידע העסקי הינו תהליך חשוב ביותר שבא לתת מענה על רוב סוגי המקרים של אובדן מידע. העלויות הכרוכות סביב הפעלת מערכת גיבוי תקינה או תשלום לחברה מקצועית שתבצע את הגיבוי, הינן זעומות ביחס לתמורה המתקבלת. בכל מקרה של אובדן מידע שבו לא היה גיבוי תקין ומידע אבד, ישנו נזק אמיתי ששיעורו גדול בהרבה מההוצאות על גיבוי. מספיק שנמחק קובץ דו"חות חשוב – הרי זמן הכנתו ארך מספר ימים והנזק הישיר לארגון הינו בשעות עבודה יקרות של הקלדה מחדש או כתיבה מחדש של הדו"ח שנעלם. מקרה זניח וקטן כזה עלול לעלות לארגון בסכום הגדול בהרבה מעלות גיבוי המידע הנ"ל.

אינני סוכן ביטוח או יועץ ביטוח, אך ידוע לי כי פוליסת ביטוח אובדן מידע באה לתת מענה למקרים בהם מידע חשוב נעלם. חברת הביטוח תכסה את עלויות שחזור המידע או הקלדת המידע מחדש בהתאם לתנאי הפוליסה. על מידע שאבד לעולמים ולא ניתן לשחזר אותו או להקלידו מחדש, לא תתקבל כל תמורה.

חשוב ביותר לציין, שעל מנת לעמוד בתנאי פוליסת הביטוח, דורשת חברת הביטוח שבית העסק ידאג לגיבוי יומי תקין ושוטף – וזאת על מנת להקטין את סיכויי אובדן המידע. דרישות חברת הביטוח הינן לגיטימיות, אך בפועל עסקים וארגונים רבים אינם עומדים בתנאי הפוליסה עליה הם משלמים, וברגע האמת חברת הביטוח תבדוק נתונים אלו ולא תשלם את הנזקים לשחזור המידע.

פעם פגשתי סוכן ביטוח ותיק שאמר לי משפט חכם ביותר: "פוליסת הביטוח זה הנייר שאתה צריך כדי להיות מסודר ושקט. גיבוי זה מה שיציל אותך באמת ברגע של אובדן מידע. שום פוליסת ביטוח לא תחזיר לך את המידע שאיבדת…". לכן אנו מסיקים, כי על מנהל הארגון או מנהל המיחשוב לדאוג שיהיה גיבוי תקין על בסיס יומי, שמוודא כי המידע העסקי החשוב ימצא במקום בטוח נוסף מחוץ לארגון.

אני מציע לכל המנהלים לבצע בדיקה בארגון שלהם כיצד מבוצע נושא הגיבוי והאם המידע שהם מייצרים ועובדים עליו מגובה ולא נמצא בסכנה. כמו כן, מומלץ להתייעץ בסוכן ביטוח או יועץ ביטוחי בכל הנוגע לפוליסת ביטוח אובדן מידע לארגון שלך.

לסיום, מובן כי גיבוי מידע זה לא ביטוח, וביטוח זה לא גיבוי. יש צורך להבין את המענה שכל אחד מהם נותן לארגון ולהשתמש בו באופן הנכון.

עופר א. לידסקי הינו מייסד ומנכ"ל טרהסייף (TerraSafe), העוסקת במתן שירותי גיבוי מקצועיים לעסקים קטנים ובינוניים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב

    כתבה מצויינת ומסכים לדברים כיום יש שירות של תוכנית שחזור מידע , שירות מבוסס פטנט עולמי (ברישום) במחיר של עשרות שקלים חד פעמי לשנה , אתם קונים שקט נפשי - אם המידע נפגע בדיסק , הדיסק התקלקל, וכל סיבה שהיא - מקבלים שירות שחזור ללא תשלום (ע"פ תנאי ההסכם) מחברת טיק טק שחזור מידע . לרישום הדיסקים לתוכנית: www.safetter.co.il לקבלת מחירים מיוחדים על כמויות - אנא צרו קשר עם יואב [email protected]

אירועים קרובים