השבוע שהיה: אוהל לעסקים קטנים, DNA ישראלי וקצת אבטחת מידע

גוגל הודיעה השבוע, כי תסייע לעסקים קטנים ובינוניים להקים אתרי אינטרנט, כדי לתפקד טוב יותר במציאות הכלכלית הישראלית ● יוסי ורדי סיפר לקהל המפתחים ב-DevCon על סוד ההצלחה בהיי-טק ● ומה יהיה עם החדרת תקן ה-PCI בישראל? האם הרגולטור יהיה חייב להתערב?

מי שחשב שהמחאה החברתית שהייתה פה בקיץ גוועה לגמרי, ואין לה השפעות ארוכות טווח – טועה. השבוע קיבלנו איתות נוסף לכך שמשהו בכל זאת חלחל, אם כי בוודאי לא ישירות. ענקית האינטרנט גוגל (Google) ערכה אתמול (ד') מסיבת עיתונאים עם שר התמ"ת, שלום שמחון, והודיעה כי החליטה להקים בישראל מיזם שמטרתו לאפשר לעשרות אלפי עסקים קטנים להקים אתרי אינטרנט ולנהל בעזרתם את עסקיהם.

על פי המודל של גוגל, בעלי עסקים קטנים ובינוניים יקבלו כל אחד אתר בחינם ואת המשאבים הנדרשים להם כדי לתפקד טוב יותר במציאות הכלכלית הישראלית. כזכור, אחד מהנושאים שבלטו במחאה החברתית היה חוסר היכולת של מעמד הביניים לתפקד לאור יוקר המחייה. במסיבת העיתונאים, שנערכה בחנות ספרים בתל אביב – סמל מוחשי לשוק ה-SMB הישראלי, אמרו נציגי גוגל, כי על פי סקר שנערך בארץ, עלות הקמת אתר אינטרנט גבוהה פי שניים בישראל מאשר בחו"ל.

היוזמה של גוגל כמובן משתלבת עם גורמים אחרים שרואים גם את הצד העסקי בו, אך הוא ללא ספק תוצאה של העלאת המודעות למצוקתם של אלפי עצמאים בישראל. שוב הוכח כיצד הטכנולוגיה יכולה לסייע לצמיחת המשק, הפעם דרך הארגונים הקטנים והבינוניים. כמובן שהקמת האתרים היא אינה הפתרון לכל בעיותיהם של העסקים, אבל גוגל התנדבה, אם תרצו, לבנות אוהל ל-SMB הישראלי – קורת גג ראשונית שממנה יוכל לצלוח.

השבוע שמענו גם דברים מקוריים, כצפוי, מפי יוסי ורדי. בכנס המפתחים DevCon שנערך באוזןבר שבתל אביב, אמר ורדי, כי סוד ההצלחה של ההיי-טק הוא התרבות שכל אחד מאיתנו מביא מבית הוריו. התרבות הזו, לדבריו, טבועה ב-DNA שלנו ומכילה דחפים להצלחה, הישגיות ושרידות. מאחר וענף ההיי-טק אינו אי, ופעילותו משפיעה על כל המשק, הרי שככול שיצאו יותר אנשים עם תרבות כזו למגזר העסקי והטכנולוגי, מצבנו עשוי להשתפר.

השבוע למדנו גם מהי כוחה של רגולציה ופתיחת השוק בתחום התקשרות, כאשר הקרדיט מגיע כולו לשר משה כחלון. משרד התקשורת שבראשותו הצליח להגביר את התחרות בענף, הביא לכך שגופי תקשורת גדולים הגבירו את מאמצי ההתייעלות שלהם והתאימו את עצמם למציאות החדשה. אחד מהגופים הללו הוא בזק, שהודיעה השבוע על שינוי ארגוני, במסגרתו היא תאחד את חטיבת ההנדסה עם חטיבת ה-IT. ההפרדה בין שתי החטיבות קיימת בחברות תקשורת רבות, אך נראה כי המגמה הזו הולכת להשתנות. בזק בינלאומי, אחת החברות בקבוצת בזק, עשתה שינוי דומה לא מכבר, אלא ששם זה בא לידי ביטוי בקידום המנמ"ר לתפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות, ואילו בבזק, למרבה הצער, זה חייב פרידה מאחד המנמ"רים המוכשרים ביותר בענף, אלי פרנק, שחתום על הצלחות רבות בתחומו.

השבוע גם נדלקו הזרקורים שוב על נושא הפריצות לאתרים שעובדים עם חברות אשראי, וחשיפת פרטיהם של בעלי הכרטיסים. מילים רבות נאמרו בנושא, הן בהיבט הטרור הקיברנטי והן בהיבט חורי האבטחה שלעולם לא נסתמים. עם זאת, השבוע למדנו שיש תקן בשם PCI, שהולך תופס בכל העולם, ומגדיר במדויק מה כל עסק שאוגר מידע פיננסי על לקוחות צריך לעשות כדי להבטיח את שלום המידע הזה. חברות האשראי, כמובן, עושות מאמצים ניכרים גם בישראל וגם בעולם כדי שיותר ויותר ארגונים יעמדו בתקן, אבל נראה שגם פה הרגולטור חייב להתערב. יש לקוות שהרשויות המתאימות אכן תתעשתנה לפני שתוקם ועדת החקירה הבאה.

שבוע טוב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    שלום בהמשך לפרסום הבא : גוגל ומשרד התמ"ת השיקו יוזמה להעלאת 20 אלף עסקים קטנים ובינוניים לאינטרנט בתוך שנה איך אפשר לקחת חלק בפרוייקט זה ולקדם עסק קטן באינטרנט ? כיצד יבחרו את בעלי העסקים ? אשמח לדעת אם יש דרך להתקשרות כל שהיא ? תודה אלי

אירועים קרובים