קפיצה קטנה לחו"ל

כנס ISUG2013 נתן עדות נוספת למהפך התדמיתי שעוברת סאפ ולהתלהבות הרבה של לקוחותיה - לא עוד חברה שמייצגת פתרון ארגוני מסובך, כי אם נוח ופשוט ● היעד הוא להיות נקייה מאורקל, יריבתה המרה – ובינתיים הלקוחות מצביעים ברגליים והציפיות נוסקות לשמיים

מי שביקר ביום ד' האחרון ב-ISUG2013, כנס המשתמשים של סאפ (SAP) שארגנה קבוצת אנשים ומחשבים, חש לרגע אחד שהוא בחו"ל.

אולם המליאה, בה הופיעה סתוית נבון – המנכ"לית החדשה של סאפ, עלה על גדותיו, עם מספר שיא של למעלה מ-1,000 מבקרים. רבים עוד נאלצו לשמוע את ההרצאה מחוץ לאולם – אחד ממרכזי התערוכות הגדולים בישראל שרגיל להכיל כמויות גדולות של אנשים. התלהבות ותפוסה שכזו לא זכורה גם לוותיקי המקום והענף, ורבים נאלצו להצטופף כמעט מבלי אפשרות לזוז. המהומה החיובית הזו הזכירה לרבים כנסי לקוחות של חברות גדולות, בהן כמובן סאפ, שמרכזות עשרות אלפי לקוחות במקום אחד ותוך זמן קצר האולם מתמלא.

רבים ניסו לחפש סיבות להיענות החזקה. צריך לציין, כי לאורך כל השנים כנסי ISUG משכו אליהם קהל רב, כדרכם של כנסי משתמשים. אולם הפעם קרה משהו אחר. נראה כי אנו עדים לתופעה המבטאת את השינויים שחלים בשוק הארגוני, שחלק לא מבוטל ממנו הוא לקוח של סאפ. הוא מבטא את הרצון העז של החברה לשנות את התדמית שלה – לא עוד חברה שמייצגת פתרון ניהול ארגוני מורכב, כי אם נוח.

שם המשחק הוא פשטות. סאפ יצאה מגדרות ה-ERP המסורתי והפכה להיות חברת דטה-בייס בעזרת פתרון ה-HANA, שמהווה את קו השינוי ממנו והלאה סאפ שמה לה למטרה להשתנות. כך זה היה ב-2010. ראשי סאפ הבינו שעל מנת להזיז את הספינה הענקית הזו, שכל כך הרבה מגזרים בעולם תלויים בה, צריך לעשות שינוי דרסטי.

אך גם שינויים דרמטיים מתחילים בצעדים קטנים. בסופו של דבר סאפ הכריזה מלחמה אמיתית שלא נראתה זה שנים: מלחמה על הדטה-בייסים. זאת לאחר שבמשך תקופה ארוכה היא התבססה על הדטה-בייס של המתחרה המרה שלה, אורקל (Oracle). כעת היא רוצה לתת ללקוחות דטה-בייס משלה. מבלי לשים לב, סאפ מייצרת פה מהפכה, שלא מן הנמנע שתגרור קרב עיקש בין הענקיות. לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, כבר הביע בדרכו את חוסר שביעות רצונו, אבל גם בסאפ יודעים שהם עדיין צריכים להוכיח הרבה מאוד דברים כדי להגיע ליעד המבוקש – סאפ נקייה מאורקל.

אבל זה לא רק דטה-בייס. סאפ הייתה בין הראשונים, ללא ספק, לזהות את מהפכת המובייל, זאת על ידי רכישת סייביייס (Sybase). המשתמשים בנושא הזה די מבולבלים. הם עדיין לא יודעים איך לאכול את תופעת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device), על כל המשתמע מכך. לא פלא שמסלול המובייל היה בין המבוקשים ביותר.

כך או כך, הלקוחות מצביעים ברגליים. החזון של סאפ להפוך את השימוש ב-ERP לחוויה קצת יותר נוחה ולהקל על חייהם של המשתמשים הוא בהחלט דבר שמאתגר אותם. יתרה מכך: מי שהסתובב בין הביתנים ופגש את הנפשות הפועלות, הבין שוב ושוב שהכוח הוא בהחלט בידי הצרכנים. הם אלו שמכתיבים את הטון, הצרכים והציפיות.

אלפי זוגות עיניים בחנו את המסלולים והנואמים שלקחו חלק בכנס של סאפ. הר הציפיות נסק לגבהים חדשים. עתה, סתוית נבון והצוותים שלה, כמו גם כל אנשי החברה, צריכים להוכיח שהציפיות אכן מוצדקות. ימים מעניינים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נ.

    מצד אחד סאפ הם המובילים באי-אר-פי בעולם וכל הכבוד להם שהם מובילים תחום כל כך חשוב מצד שני אף פעם לא יצליחו לעשות את האי-אר-פי פשוט להפך הוא רק הולך ומסתבך

אירועים קרובים