נשים ומחשבים: ליהי צין, מורפיסק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ליהי צין, הלפדסק במחלקת ה-IT במורפיסק

ליהי צין, הלפדסק במחלקת ה-IT במורפיסק

שם ותפקיד: ליהי צין, הלפדסק במחלקת ה-IT במורפיסק (Morphisec).

השכלה: כרגע נמצאת בשנה השלישית לתואר במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה.

שירות צבאי: בשירות הצבאי שלי שובצתי בפיקוד מרכז שבירושלים כמנהלת רשת מחשוב – מה שהוביל אותי להתעסקות במחשוב ולתפקיד שאני נמצאת בו היום.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כמעט כל חיי אני זוכרת את עצמי כמבינה עניין במחשבים ומחוברת לתחום בזכות אבא שלי, שלימד אותי, אך מה שבאמת קירב אותי לזה הוא הצבא. כשקיבלתי את השיבוץ של מנהלת רשת מחשוב התבאסתי, לא רציתי את התפקיד הזה. מאחר שאני יודעת שמלחמה בצה״ל אבודה מראש ברוב המקרים, החלטתי לתת לתפקיד צ׳אנס. לאחר הקורס, כשהגעתי לפיקוד, לא התחברתי לקונספט בכלל – להיות רחוקה מהבית (קו כרמיאל-ירושלים לא הכי אטרקטיבי שיש) וההשתלבות במחלקה חדשה בלי היכרות מוקדמת של רוב החיילות לא הייתה קלה. ככל שהזמן עבר נהניתי מהתפקיד ורציתי רק ללמוד ולדעת עוד. שנה לתוך השירות שלי קודמתי להיות ראש צוות במחלקה של הצוות הטכני (המעבדה של הפיקוד). הקידום גרם לי לתחושת סיפוק, הרגשתי מועילה בצבא ושאני עושה משהו באמת חשוב וגם למדתי איך זה בעצם לנהל צוות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שבתור אישה יש תחושה שאנחנו צריכות להוכיח את עצמנו, במיוחד בתחומים האלה, על מנת שאנשים אחרים יסמכו עלינו. היו לי מקרים שאנשים היו מעדיפים שגבר יעזור להם עם התקלה שלהם, ולפעמים זה מבאס שאנשים נותנים לך הרגשה שאי אפשר לסמוך עלייך, או שלא תעשי עבודה מספיק טובה. אך לטובת כל האנשים האלה אני אגיד שכאשר הם הכירו אותי, הם ידעו שאפשר לסמוך עלי שאפתור את התקלה בצורה הטובה ביותר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני יודעת שקיימת אפליה בתעשייה, לצערי הרב. כנשים אנחנו הרבה פעמים מרגישות את הצורך להוכיח את עצמנו, או כשאנחנו רוצות משהו אז אנחנו נוטות להרגיש לא נעים לבקש אותו, אפילו כשמדובר בזכויות שמגיעות לנו. אני מחכה ליום שבו לא נרגיש ככה יותר. על אף שבחברת מורפיסק ההזדמנות שניתנת לכל תפקיד היא שווה ואין כלל הבדל מגדרי.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל

    איזה יופי להיווכח לקיומה של ליהי, שמוסיפה ללמוד בכדי לסייע לסובבים אותה. וכל הכבוד לחברה בה היא עובדת, מרגישים את ההערכה אליה.

  2. איריס

    כמה גאווה בעובדת הכי מיוחדת שלכם. שחוץ מזה שהיא עובדת חרוצה ומוכשרת היא גם אישיות מיוחדת

אירועים קרובים