נשים ומחשבים: דורית רוזנמן, קומבוקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: דורית רוזנמן, סמנכ"לית תפעול בחברת קומבוקס

דורית רוזנמן, סמנכ"לית תפעול בחברת קומבוקס.

שם ותפקיד: דורית רוזנמן, סמנכ"לית תפעול (VP Customer Operations) בחברת קומבוקס (CommBox).

ותק בתפקיד: כשנתיים.

תפקידים קודמים: מעל 15 שנים בהיי-טק הישראלי. את הקריירה שלי התחלתי כמנהלת פרויקטים במערכות מידע בחברת טבע, שם ביצעתי תפקידים שונים ומגוונים, האחרון שבהם ניהול קבוצת Business operation. משם עברתי לחברת NICE שם ניהלתי את קבוצת Service Operations.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

שירות צבאי מלא כמפקדת מחלקה בחיל הקשר האלקטרוניקה והמחשבים, לימים נקרא תקשו"ב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז ומתמיד הייתה לי חשיבה אנליטית, אך המשיכה לתחום הטכנולוגי הגיעה במהלך השירות הצבאי. השילוב בין טכנולוגיה, לתהליכים ולהשפעה על ההון האנושי הביא אותי לקריירה ולבחירות המקצועיות שאני עושה בכל יום. 

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? אי אפשר להתעלם מכך שבמרבית חברות הטכנולוגיה, ההנהלה הבכירה היא עם רוב גברי, אך לשמחתי לאורך הקריירה שלי לא נתתי לדבר לעמוד לי בדרך. כשניסיתי להתקבל למקומות עבודה או להתקדם, לא נתתי מעולם לעובדה שאני אישה, לעצור אותי.

כמו כן, בכל החברות בהן עבדתי לאורך השנים הייתי מוקפת בנשים מוצלחות, חדות, המכהנות כמנהלות בתפקידים בכירים, כך שלא היה נראה לי מופרך להצליח בקריירה טכנולוגית. כך גם במקום העבודה הנוכחי שלי, קומבוקס, בו אנחנו קרוב ל-33% נשים רק בהנהלה, והקידום הוא מבוסס יכולות ומקצועיות, ללא אפליה מגדרית. 

לאורך השנים אני רואה שינוי מגמה חיובי, אך יש עוד דרך לעבור על מנת לצמצם את הפערים, הן בתפקידי המפתח והן בנושאי השכר. זה אחד התפקידים החשובים של כל אחת ואחד מאיתנו בתעשייה. 

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? ברמה האישית אני לא נותנת להיותי אישה להיות חסם עבורי, להפך, אני גאה לראות נשים מוצלחות ומעוררות השראה בתפקידי מפתח. אנחנו הנשים יכולות ללא ספק להצליח בכל דבר שרק נרצה. תמיד גדלתי והתחנכתי תחת הידיעה שאין גבול למה שאני יכולה להשיג, וכך גם אני מגדלת את ילדיי.

אני יכולה להגיד בגאון שמעולם לא הסתרתי את היותי אמא לשלושה ילדים, וזה אף פעם לא היווה גורם מעכב בקריירה שלי. לשמחתי אני מוקפת בהמון תמיכה בבית, מבן זוגי והמשפחה, מה שמאפשר לי את ההשקעה בקריירה וההתקדמות המקצועית והאישית שלי. ברור שעושים ויתורים, וזה חלק מהחבילה, אבל אני מאמינה שכנשים יש לנו היכולת המופלאה למולטיטסקינג שאי אפשר ללמד, ואנחנו צריכות לדעת איך למנף את היכולת הללו יחד עם הניסיון וההשכלה, כדי לנצל הזדמנויות להתפתחות מקצועית. וכמובן – לעזור אחת לשנייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים