גאדג'Time: אילו חידושים מככבים ב-IFA שבברלין?

קונסולת משחקים ניידת, אוזניות אלחוטיות זעירות, טלפון מתקפל שהוא תיק קטן ומכונת כביסה וייבוש משולבת חדשנית - מה מבין ההמצאות המרתקות הללו כבר קיים, מה בתכנון בלבד, ועד כמה מתקדמים המוצרים? בדקנו עבורכם

04/09/2023 12:33
Honor V Purse - קונספט לטלפון מתקפל שהוא גם ארנק או אם תרצו - תיק יוקרה.

כמו בכל שנה, בה האירוע מתרחש באופן פיזי, מושכת תערוכת IFA כמות ענקית של יצרניות שמציגות את הסחורה שלהן, המתרכזת בתערוכה הזו בפן הצרכני כמעט לחלוטין. כפי שכבר כתבנו בסוף השבוע ב-IFA מוצגים כל הגוונים של היקום הדיגיטלי הצרכני, מהאוזניות הכי קטנות ועד מכשירי חשמל ביתיים, קרי מוצרים לבנים, היבט שדי ייחודי לתערוכה הזו לעומת תערוכות אלקטרוניות דיגיטליות אחרות בעולם.

התערוכה הפעם, כפי שהראו המארגנים שעומדים מאחוריה, משכה אליה כמות גדולה מאי פעם של יצרניות, ואנחנו יצאנו למסע ראשון כדי להציג בפניכם כמה מהדברים שהוצגו בתערוכה לראשונה – חלקם בהשקות, או בהכרזות לקראת העתיד הקרוב וחלקם בכלל כקונפסט של דברים שאולי יגיעו לשוק.

השלט המזמין ל-IFA 2023: עתיד הטק מוצג בברלין ב-1-5 בספטמבר.

השלט המזמין ל-IFA 2023: עתיד הטק מוצג בברלין ב-1-5 בספטמבר. צילום: פלי הנמר

Honor V Purse – קונספט לטלפון מתקפל שהוא גם ארנק

איך שלא תהפכו את זה, טלפונים מתקפלים הם ממש לא מכשירים שמיועדים למיינסטרים, ובמחירים שהם מוצעים, שרק הולכים ועולים, הם כנראה גם לא יהיו כאלה אף פעם.

המתקפל החדש שהוצג ב-IFA, או יותר נכון קונפסט לטלפון מתקפל, נושא את השם Honor V Purse – ולא, לא מדובר בארנק של ממש, אלא בטלפון בעיצוב שמאפשר לשאת אותו כתיק צד קטן או ארנק יוקרתי.

פרטי התצורה הפנימיים לא ממש חשובים, כי בכל זאת מדובר בקונספט, אבל בהונור (Honor) מספרים שהוא דקיק יחסית, עם עובי מרשים של 9 מ"מ כשהוא סגור, שאזור המצלמות מעוצב כך שידמה את החלק העליון של ארנק/תיק צד יוקרתי עד מאוד, ושגם ציר הקיפול שלו יכול להחזיק מעמד בעד 400,000 קיפולים.

הטלפון עשוי מחומרים ממוחזרים, ואולי אחד הדברים הכי מעניינים שיש לנו לספר הוא שהונור שכרה את שירותיהם של שורת מעצבי אופנה וגרפיקה כדי להכין תצוגות אלגנטיות מתחלפות עבור התצוגה החיצונית הפעילה תמידית של הטלפון, כשהוא מקופל, כשאפשר לבחור סוג חדש של תצוגה בלחיצת כפתור.

האוזניות האלחוטיות הכי קטנות בעולם. JLab JBuds Mini.

האוזניות האלחוטיות הכי קטנות בעולם. JLab JBuds Mini. צילום: יח"צ

JLab JBuds Mini – האוזניות האלחוטיות הכי קטנות בעולם

אוזניות אלחוטיות הן מטבען אוזניות קטנות באופן יחסי, כי הן צריכות להיכנס לאוזן בנוחות, אבל JBuds Mini הן יותר קטנות מקטנות, ולפי ג'יילאב (JLab), היצרנית, הן אפילו הכי קטנות בעולם בתחום הזה של האוזניות האלחוטיות. עד כמה הן קטנות? הן שוקלות רק 3.3 גרם האחת ומארז הטעינה שלהן שוקל בסך הכל 18.5 מ"מ, והכל יחד ניתן לחיבור למחזיק מפתחות או לחגורה, מבלי שזה כמעט יטריד את המשתמש.

למרות שהן זעירות, שולבו בהן דרייברים יחסית גדולים בגודל 6 מ"מ, וכל אוזניה מבטיחה עד 5.5 שעות פעולה, ומארז הטעינה מאפשר, במצב טעינה מלאה, עוד שלושה מחזורי פעילות בערך, ובסך הכל למעלה מ-20 שעות שימוש רצוף.

יש גם מיקרופונים מסוג MEMS בכל אוזניה, כדי לסייע להפחתת רעשים סביבתיים, וכן על מנת לסייע לשיחות ברורות יותר. הן יהיו זמינות בצבעים מאוד צעירים בגווני פסטל של ורוד, טורקיז ושחור, והן יעלו 199 שקל.

קונסולת משחקים ניידת מבוססת חלונות. Lenovo Legion Go.

קונסולת משחקים ניידת מבוססת חלונות. Lenovo Legion Go. צילום: יח"צ

Lenovo Legion Go – קונסולת משחקים ניידת מבוססת חלונות

עד לשנה האחרונה לא היה צריך במיוחד להתאמץ כדי לספור את קונסולות המשחק הניידות שמוצעות לצרכנים, אבל בחודשים האחרונים זה תחום שמתחיל לעשות רעשי שוק של ממש. בנוסף, הקונסולות החדשות מביאות ניידות למשחקי PC שעד עתה יועדו אך ורק למסך הגדול, והמצטרפת החדשה לתחום היא לנובו שהכריזה ב-IFA על Legion Go.

את הקונסולה אפשר לתאר כסוג של מחשב נייד זעיר, עם מסך microLED בגודל 8.8 אינץ', שמבוסס על מערכת ההפעלה Windows 11 Home, כשמשני הצדדים מחוברות אליה בקרות משחק שניתנות לניתוק ומציעות מגוון רחב של ידיות משחק, כפתורים, משטחי שליטה ועוד.

המסך תומך במשחקים ברזולוציה של 800p ו-1,600p בקצב רענון בסיסי של 60 הרץ, או בקצב מודרני של 144 הרץ. המסך גם תומך במגע.

המערכת מבוססת על Ryzen Z1 Extreme של AMD, שתופסת הובלה כמעט בלעדית בתחום הזה, כשלצידו שילבה לנובו 16 גיגה-בייט של זיכרון RAM מהיר במיוחד, בדמות LDDR5x-7500. נפח האחסון המובנה מציע 1 טרה-בייט, ויש חריץ microSD להרחבת זיכרון האחסון. הקונסולה אמורה להיות מוצעת החל בסוף אוקטובר הקרוב תמורת 799 יורו.

מכונת כביסה וייבוש משולבת. LG Signature Washer & Dryer.

מכונת כביסה וייבוש משולבת. LG Signature Washer & Dryer. צילום: יח"צ

LG Signature Washer & Dryer – גם וגם, לחסוך מקום ולתפעל חכם

LG הכריזה ב-IFA על מכונת כביסה שמשולב בה גם מייבש, אשר מציעה קיבולת של עד 25 ק"ג כביסה ועד 13 ק"ג לייבוש, עם תוף כביסה קטן במיוחד בשם Ywinwash, שממקום מתחת לתוף הראשי ומיועד לניקוי בגדים עדינים או לביצוע כביסה יומיומית במשקל קל באופן מיטיבי. לפי החברה, זהו פתרון חוסך מקום שמתאים במיוחד לדירות קטנות, והוא יכול לחסוך הרבה זמן לאנשים עסוקים או לאלה שלא ממש אוהבים את מחזור הכביסה הייבוש – ובכלל לייבש.

עוד סיפרו ב-LG כדי בניגוד לדורות הקודמים של המכונה, הפעם היא מצוידת במשאבת חום בטכנולוגיית אינוורטר, שמספקת יעילות אנרגטית וגם עוזרת לחיסכון במקום, כשבמקביל משפרת את ביצועי הייבוש והכביסה ומקטינה את הפגיעה בבגדים.

כמו מוצרים לבנים אחרים של החברה, מכונת הכביסה הזו תומכת ב-ThinQ UP 2.0, שהיא אפליקציה חינמית לניהול ושליטה במוצרים החכמים של LG, שמאפשרת לעשות זאת באופן אינטואיטיבי באמצעות טכנולוגיות של בינה מלאכותית וטכנולוגיות שמיועדות לשימוש במכשירי האינטרנט של הדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים