נשים ומחשבים: ליאור רוכברגר, פאלו אלטו נטוורקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ליאור רוכברגר, חוקרת סייבר בצוות ה-Cortex Threat Research של פאלו אלטו נטוורקס

ליאור רוכברגר, חוקרת סייבר בצוות ה-Cortex Threat Research של פאלו אלטו נטוורקס.

שם ותפקיד: ליאור רוכברגר, חוקרת סייבר בצוות ה-Cortex Threat Research בחברת פאלו אלטו נטוורקס. במסגרת התפקיד אני חוקרת ופועלת לחסימת איומי סייבר שונים – אם זה איומים של מעצמות ותקיפות ממוקדות על מטרות שונות (מדינות או ארגונים), וגם קמפיינים רוחביים הקשורים לקבוצות בעלות אינטרס כלכלי.

ותק בתפקיד: שנה בפאלו אלטו נטוורקס, תשע שנים בתחום.

תפקידים קודמים: התחלתי בחברת סייבריזן, בצוות SOC כחוקרת אירועי סייבר אצל לקוחות, ומשם התקדמתי לתפקיד פרואקטיבי כ-Threat hunter. ב-4 שנים האחרונות אני עוסקת במחקר, בשנה האחרונה בפאלו אלטו נטוורקס.

השכלה ושירות צבאי: שירתי 3.5 שנים כמגינת סייבר בחיל האוויר וכראש צוות בקבע. אני גם סטודנטית לניהול ומדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כבר מגיל צעיר התעניינתי במחשבים, בעיקר בתחום של פריצות (Hacking). זה נמשך גם לתיכון, שם למדתי במגמת מחשבים, ומשם לצבא. בחרתי בתחום מאוד דינאמי, שבו אף פעם לא משעמם וכל הזמן יש שינויים והתפתחויות וצריך ללמוד דברים חדשים. בפאלו אלטו נטוורקס אני עובדת עם מגוון פתרונות אבטחת סייבר פורצי דרך, שמקנים לי עוד יכולות לבצע מחקר ברמה גבוהה ולהגיע למידע שפעם לא הייתה לי אפשרות לגשת אליו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? כן, אבל זה לא מורגש בכל החברות. באופן כללי, יש מגמת שיפור בשנים האחרונות, אך יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור כחברה. הרבה חברות עובדות קשה על מנת לצמצם את הפערים ככל שניתן, אבל הפערים בשכר עדיין קיימים בהרבה מקומות; מספר הנשים המכהנות בתפקידי ניהול בהיי-טק עדיין לא משתווה למספר הגברים; וגם, מספר הנשים בתפקידים טכניים עדיין נמוך יחסית לגברים. גם אם האפליה היא לא בוטה ובועטת כמו שהייתה פעם, היא עדיין קיימת.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? אני לא בטוחה שלקרוא לזה אפליה זה יהיה לגמרי מדויק, אבל כן חוויתי דעות קדומות וסטריאוטיפים במשך השנים. אחד מהמקרים שאולי הכי זכור לי היה בכנס שבו הצגתי את המוצר למבקרים. אחד האנשים שביקש מאיש המכירות לשמוע על המוצר והופנה אליי לא מצמץ פעמיים ואמר שהוא רוצה לשמוע ממישהו מקצועי וטכני ולא ממני. כמובן שהוכחתי לו שהוא טועה ומאמינה שגם גרמתי לו למבוכה קלה, אבל הסיטואציה נשארה איתי שנים אחרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים