נשים ומחשבים: רותם אלהרר, C2A סקיוריטי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רותם אלהרר, ראשת צוות Full Stack ב-C2A סקיוריטי

רותם אלהרר, מובילת צוות Full Stack ב-C2A סקיוריטי

שם ותפקיד: רותם אלהרר, מובילת צוות Full Stack ב-C2A סקיוריטי (C2A Security), המספקת פלטפורמת DevSecOps ייעודית ליצרניות רכב ולחברות מוביליטי.

תפקידים קודמים: הגעתי לחברה בתפקיד מהנדסת Full Stack שמילאתי כשנתיים וחצי עד שקודמתי לתפקיד ראשת צוות.

השכלה ושירות צבאי:  שירות לאומי בעיריית מעלה אדומים, תואר BSc בהצטיינות במדעי המחשב מהמכללה האקדמית הדסה בירושלים.

משפחה: נשואה +1.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

החשיפה שלי למחשבים וטכנולוגיה בילדות הייתה מוגבלת – גדלתי בבית עם עוד ארבעה אחים, כך שהתחרות על המחשב הביתי הייתה קשה. מעבר לזה, אני בוגרת מערכת החינוך החרדית, כך שגם בביה"ס פחות כיוונו אותנו לתחום. סביב גיל 18 קניתי לעצמי לראשונה מחשב משלי, ואז התחלתי "להיכנס לעניינים".

אחרי השירות הלאומי התלבטתי מה כדאי לי ללמוד ובאיזה תחום לעסוק, וחשבתי אולי ללמוד מינהל עסקים ולעבוד בבנק. התייעצות עם היועץ האקדמי במכללה שינתה את התמונה לגמרי כשראה שהייתי תלמידה מצטיינת, גם במתמטיקה ואנגלית, והציע לי דווקא ללכת על מדעי המחשב. ההצעה הפתיעה אותי וגרמה לי להתלהב ממש מהכיוון החדש, ניסיתי – ואכן "ניצתה להבה", השקעתי מאוד בלימודים וסיימתי את התואר בהצטיינות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

התחלת הקריירה שלי הייתה "קשוחה". התמיינתי לכמה חברות, שהשאירו אותי בתחושה שאני לא מספיק טובה, כשהראיונות לא הלכו חלק. שיתפתי את התחושות בשיחה עם מרצה מהמכללה, והיא פקחה לי במידה מסוימת את העיניים, ואמרה לי שבוגרים של המכללה עם ממוצע נמוך בהרבה משלי הגיעו למשרות מעולות בתעשייה, והכל עניין של ביטחון עצמי ומה שאני משדרת. בנקודה הזאת הבנתי, שאני צריכה לשנות גישה כדי להתקדם, להיות כנה לגבי חוסר הניסיון שלי, אבל להאמין בעצמי ובמה שאני יכולה לתת למקום עבודה ולהראות את זה החוצה.

התחלתי את הקריירה שלי במשרת אוטומציה, ובהמשך כמפתחת בחברה ירושלמית אחרת. אחרי ארבע שנים שם, הבנתי במקרה שמפתח חדש שהגיע לצוות שלי הרגע מרוויח הרבה יותר ממני – זה הכעיס אותי והחלטתי לעזוב. אני לא יכולה לומר בוודאות שהפרשי השכר נבעו בגלל היותי אישה, אבל יש לי תחושה שזה קשור לכך שנשים חוששות לבקש שכר גבוה בעוד שלגברים יש יותר ביטחון לדרוש, אפילו יותר ממה שמגיע להם.

בדיעבד אני שמחה מאד שעשיתי את הצעד ולא נשארתי. בחרתי להצטרף לחברת הסייבר C2A סקיוריטי, אני צוברת ניסיון מדהים כאן והתקדמתי לניהול צוות עם תחושה שיש לי משמעות.

כראשת צוות אני יכולה לשתף שמאד רציתי לגייס לצוות שלי נשים נוספות, והתקשיתי למצוא מועמדות ראויות ומתאימות. זה גרם לי לחשוב שנשים מפחדות אולי להיכנס לתחום שנתפס כ-הארד קור, בטח באינטנסיביות של סטארט-אפ, ואולי מעדיפות ללכת למקצועות "רכים יותר", שמאפשרים חיי משפחה בלו"ז נינוח יותר.

מבחינתי, הקריירה שלי היא "המקום שלי" בג'אגלינג של החיים כאימא צעירה. חשוב בעיניי מאוד לשמור על מי שאני ולהשקיע במה שעושה לי טוב תוך חיפוש מתמיד של האיזון הנכון בין בית לעבודה, כמו שמצאתי ב-C2A סקיוריטי.

הדבר שארצה לומר לנשים בתחילת הדרך הוא: תהיו אמיצות בבחירות שלכן, תשקיעו ותגיעו לכל מקום שעליו תחלמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים