נשים ומחשבים: מורלי דורי, Global PIL

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מורלי דורי, יזמת ומנכ"לית Global PIL

מורלי דורי, יזמת ומנכ"לית Global PIL.

שם: מורלי דורי.

תפקיד: יזמת ומנכ"לית Global PIL.

ותק בתפקיד: 3.5 שנים.

השכלה ושירות צבאי: שירתי כמש"קית חינוך בגדוד שריון, ולאחר מכן כקצינת החינוך של בסיס הטירונים של גבעתי בעת הקמת החטיבה. בוגרת תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. בוגרת קורס מנמ"רים של היחידה ללימודי חוץ של הטכניון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? ניהלתי קריירה מצליחה בענף הביטוח במשך 30 שנה. מתחילת הקריירה ניגשתי למשימות הניהול שלי מצד מערכות מידע ובמהלך השנים הבנתי שיש לי יכולת מאוד טובה לתרגם את הידע שלי והיכולת הניהולית שלי ליישומי מערכות מידע. ב-2009 הקמתי את Trainsurance – המיזם הטכנולוגי הראשון שלי לפיתוח לומדות גנריות בביטוח ורגולציה מונגשות על גבי SaaS במודל תשלום לפי שימוש. המיזם נמכר לקבוצת מגדל אחרי תשעה חודשים בלבד. לאחר מכן כיהנתי במשך שבע שנים כמנכ"לית סוכנות הביטוח פלתורס מקבוצת מגדל. לאחר מכן כיהנתי שנתיים נוספות בתפקיד מנכ"לית חברת הביטוח – ביטוח חקלאי.

לאחר 10 שנים ממכירת המיזם, חזרתי להגשים את החלום שלי והקמתי את PIL – אנחנו מפתחים מערכת SaaS לניהול רגולציה וציות במוסדות פיננסיים, שהיא פרי רעיון ומימוש שלי. המערכת חדשנית ומכילה מאגר רגולציה חכם, המתעדכן בכל עת, ונמצאת כבר בשימוש של כ-50 גופים מפוקחים וגם בשימוש רשות ני"ע.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני הגעתי לתחום הטכנולוגיה מתחום הביטוח. בתחום הביטוח היתה התקדמות יפה עם השנים בנושא השוויון המגדרי בדרג ניהולי ביניים ובכיר, ועדיין יש תקרת זכוכית אשר מעטות שוברות אותה.

חייבת לציין שהופתעתי לגלות שגם בתחום הטכנולוגיה נשים נתקלות במחסומים שגברים אפילו לא מכירים. ככל שיהיו יותר נשים בעמדות מפתח בכירות, הן יקדמו ויעודדו נשים נוספות. יחד עם זאת, דרושים עוד מנהלים גברים אשר יחרטו על דגלם הובלת שוויון מגדרי. שוויון מגדרי הוא חשוב לכולם ויושג רק על ידי הובלה מעורבת.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בוודאי. אני צריכה לשבור כמה תקרות זכוכית – מין, גיל וגם שינוי תעסוקתי שעשיתי בשלב בשל של הקריירה. כל אלו לא תואמים סטריאוטיפים קיימים של יזמות וטכנולוגיה ומוסיפים אתגרים.

חשוב גם לזכור שאפליה מגדרית היום היא בדרך כלל ממש לא מודעת ובוודאי לא מוצהרת. רוב הא.נשים חיים בתחושה שהם בעד שוויון מגדרי וגם תומכים בו, בעוד שבפועל הסטריאוטיפים החברתיים טמונים בנו חזק ומקשים עלינו להתגבר עליהם. לכן אני חושבת שהצפת נושא השוויון המגדרי ביומיום חשובה מאוד, כי היא מגבירה את המודעות שלנו כחברה ויחידים להסללה התרבותית הקיימת באופן טבעי ולצורך לשנות אותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים