נשים ומחשבים: מיכל חן, סייסנס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיכל חן, מנהלת קבוצת האופרציה של ארגון הפיתוח והמוצר בחברת סייסנס

מיכל חן, מנהלת קבוצת האופרציה של ארגון הפיתוח והמוצר בחברת סייסנס.

שם ותפקיד: מיכל חן, מנהלת קבוצת האופרציה של ארגון הפיתוח והמוצר בחברת סייסנס (Sisense). 

ותק בתפקיד: שלושה חודשים. 

השכלה ושירות צבאי: תואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות במערכות מידע מאוניברסיטת ת"ארקע צבאי – מש"קית מודיעין אוויר ביחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הרצון לשפר ולמכן תהליכים, לחסוך זמן ולהגיע לתוצאות מדויקות יותר במאמץ קצר יותר. כמו כן – השאיפה למקד אנשים בקבלת החלטות מבוססת מידע ולא על בסיס תחושות בטן. אהבתי את הקשר בין הבעיות העסקיות לבין הפתרונות הטכנולוגיים, לתרגם צרכים עסקיים לדרישות מערכת ולשפר את חיי היומיום של עובדים בתחומים שונים בעזרת טכנולוגיה.

התחלתי את דרכי בתור ראש צוות בקרה בויזה כ.א.ל. באותה תקופה התחילו לבנות את "מחסן המידע" (DWH) הראשון של החברה. לאחר כמה תפקידים מובילים בארץ שכללו גם ניהול, עשינו רילוקיישן לבוסטון ושם עברתי מהצד של "הארגון" לצד של חברת הייעוץ, עדיין בתחום ה-BI. הובלתי פרויקטים גדולים בארגונים כגון Harvard, Fidelity ועוד. כשחזרנו לארץ רציתי להישאר בתחום הייעוץ ועשיתי מספר תפקידים מובילים בחברות גלובליות כגון אמדוקס ו-יבמ.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בעבר כן, ללא ספק. במיוחד בתפקידים טכנולוגיים ובשיקולי קידום. היום הרבה פחות. ועדיין – יש פחות ייצוג נשי בתפקידים טכנולוגיים מובילים (CTO, COO, CEO, CPO). גם כאן רואים ניצנים של שינוי, אבל יש ביכולת הנהלת החברות לדחוף את זה יותר – יש מספיק נשים מוכשרות בהיי-טק.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? במשך הרבה שנים הייתי האישה היחידה בחדר – בפגישות הנהלה, במצגות ללקוחות, בכנסים מקצועיים וכודומה, מה שגרם לעתים לרוב הגברי שבחדר לא לקחת אותי ברצינות. אבל בעזרת לשון חדה, תבונה ורגישות, למדתי להתנהל כך שהקול שלי ישמע והמסרים שרציתי להעביר יחלחלו ויהיה להם משקל משמעותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים