נשים ומחשבים: הילה דובב, וים

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: הילה דובב, סמנכ"לית מוצר ב-וים

הילה דובב, סמנכ"לית מוצר ב-וים

שם ותפקיד: הילה דובב, סמנכ"לית מוצר ב-וים (Vim).

ותק בתפקיד: חמש וחצי שנים ב-וים בתפקידי ניהול מוצר, שנה כסמנכ"לית.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, שירות צבאי בחיל המודיעין.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כנערה, תחום הטכנולוגיה הרגיש ״מחוץ לתחום״ עבורי. בתיכון, לימודי מחשבים לא נראו אופציה רלוונטית, ולא שירתתי ביחידה טכנולוגית. בחרתי ללמוד משפטים בגלל הזיקה לעולם העסקים והמחשבה שאצבור ידע רלוונטי, שיאפשר לי להשתלב בהמשך בחברות שיעניינו אותי. אחרי הלימודים עבדתי כמתמחה ועורכת דין בתחום המסחרי והחברות באחד המשרדים הגדולים בארץ, ולצד העבודה החשובה והאחריות הרבה שניתנה לי, בער בי לעבור מפוזיציה של ייעוץ לפוזיציה של קבלת החלטות בפועל ויכולת לייצר אימפקט בעצמי. באותו שלב עברתי לעבוד כיועצת משפטית בחברת ביוטק, וגם שם, על אף הקרבה הגדולה יותר לביזנס ולעשייה עצמה הבנתי שזה לא זה. בשלב הזה הבנתי שאני רוצה להשתלב בחברת סטארט-אפ, שבה לאינדיווידואל יש יכולת אדירה לייצר אימפקט. תפקיד פרודקט היה הבחירה הברורה בגלל ההבנה העסקית והכישורים האנליטיים שצברתי עד אז, לצד הרצון להתקרב לעשייה עצמה ולהשפיע על המוצר והמשתמשים שלו ״עם הידיים״. קיבלתי הזדמנות מדהימה להצטרף ל-וים כשהיו בחברה כ-20 עובדים,והתחלתי לעבוד בצמוד לצוות הפיתוח ולמדתי מהם את כל מה שאני יודעת על טכנולוגיה. משם גדלתי מלמטה יחד עם הגדילה של החברה. היכולת לייצר מהפכה אמיתית בתחום ה-healthcare בארצות הברית והפוטנציאל לייצר אימפקט על מיליוני אנשים הם מה שמשאיר אותי ב-וים והופכים כל יום לאתגר חדש.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה. אני רוצה להאמין שמרבית החברות, ו-וים בוודאות, עושות מעל ומעבר כדי להפוך למקום עבודה מזמין, נגיש ומתאים לנשים בכלל ולאימהות בפרט. אני באופן אישי, עבדתי במרבית חופשת הלידה שלי (מתוך בחירה אישית), הצטרפתי לפגישות עם תינוק על הידיים ולא חוויתי שום דבר פרט לתמיכה ועידוד. עם זאת, עובדתית אחוז הנשים בהיי-טק, ובתפקידים טכנולוגיים בפרט, לא תואם את חלקן באוכלוסייה. הסיבה לטעמי היא לא אפליה, אלא הסללה, שמתחילה הרבה לפני שנשים מנסות להיכנס לתעשייה. אחוז הנשים שלומדות מדעי המחשב הוא נמוך אובייקטיבית, כי חלקן, כמוני, הרגישו בגיל 15-20 שזה ״לא בשבילן״. בהתאם לכך, אם ניקח דוגמה של חברת סטארט-אפ קטנה, סביר שמרבית אנשי צוות הפיתוח שלה יהיו גברים, וזה יוצר סביבה שעלולה להרגיש לחלק מהנשים לא טבעית, וקשה לצאת מהמעגל הזה של רוב גברי. ב-וים חשוב לנו מאוד לגייס מובילות טכנולוגיות, ולייצר סביבה שבה קל יותר להעלות את אחוז הנשים בחברה. המצב עדיין לא מושלם, אבל הוא בהחלט משתפר.

לאור כל זה, חשוב לי מאוד לגדל את הבת שלי בתחושה שטכנולוגיה, אם תרצה, היא רלוונטית עבורה לא פחות מעבור האחים שלה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא חוויתי אפליה. כן חוויתי סיטואציות שבהן הרגשתי שאם היו יותר נשים סביב השולחן, דברים היו מתנהלים אחרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים