נשים ומחשבים: אירית גורן, Peer39

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אירית גורן, אחראית דטה ומחקר ב-Peer39.

אירית גורן, אחראית דטה ומחקר ב-Peer39.

שם ותפקיד: אירית גורן, אחראית דטה ומחקר ב-Peer39.

ותק בתפקיד: 15 שנים.

תפקידים קודמים: מהנדסת אינטגרציה ב-ClearForest, מנהלת CRM ב-LiquidBullet.

השכלה: תואר ראשון בתקשורת וספרות אנגלית, אוניברסיטת תל אביב; הסבת אקדמאים –ג'ון ברייס – JAVA.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הגעתי לעולם הטכנולוגיה לגמרי במקרה. לאחר סיום לימודיי חשבתי להשתלב דווקא בעולם הפרסום חיפשתי עבודה כתקציבאית כדי להיכנס לתחום. התחלתי לעבוד ומהר מאוד השתעממתי. חבר טוב הציע לי לבוא ולעבוד בחברת הסטארט-אפ שבה עבד – ClearForest והבטיח לי שלא אשתעמם. משם הכל התגלגל. מהר מאוד נפתחתי לעולם הטכנולוגיה, עיבוד שפה, בניית מודלים וכריית מידע. מעבר לקורס הסבת אקדמאים בג'ון ברייס, שבו למדתי את היסודות ושפת JAVA, התחלתי להתמקד גם בכתיבת קוד לכרייה ועיבוד מידע טקסטואלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

למרות שאני כן רואה יותר נשים בתעשייה, במגוון תפקידים ובכל הדרגות, אני חושבת שאפליה נגד נשים עדיין קיימת. זה מתבטא בעיקר בפערי שכר. אני גם חושבת שנשים מעזות פחות לבקש שכר גבוה ופחות מעזות לגשת למשרות אם אין 100% התאמה לדרישות התפקיד.

לשמחתי, אני עובדת בחברת Peer39, שבה אנשים נבחרים ומתוגמלים על פי כישורים ויכולות ואין הבדל מגדרי. מבחינה סטטיסטית שברנו את המוסכמות בתעשייה ואצלנו יש רוב נשי בכל הצוותים והדרגות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לפני כ-15 שנים, כשחזרתי לארץ וחיפשתי עבודה בתעשייה, התראיינתי טלפונית. כשהמראיין הבין שאני אמא לשני ילדים קטנים הוא הטיל ספקות ביכולת שלי לעבוד ולמלא את מכסת השעות הדרושה (שהייתה לא הגיונית בעליל)..

כיום, חברות בתעשייה מבינות שאיזון בין עבודה לבית הוא הכרחי. אני מאמינה שעובדים בחברה שמתנהלת כך מרגישים יותר מחויבות למקום העבודה ויש להם מוטיבציה גדולה יותר לתת מעצמם.

למה הגעת לתפקיד?

הגעתי לתפקיד מכיוון שאני מאוד אוהבת את התחום של ניתוח ועיבוד שפה. אני אוהבת לראות איך תרבות משפיעה על שפה. ואני אוהבת לבנות אלגוריתמים ומודלים לזיהוי תוכן ותכונות של טקסטים ואפליקציות. העבודה שלי מאוד מעניינת ומתפתחת כל הזמן ואין רגע דל.

אני ממש נהנית לעבוד עם האנשים בחברה ולצלוח איתם ביחד אתגרים בצורה יצירתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים