כיצד לצמצם סיכונים בזמן העברת דאטה סנטר?

העברת דאטה סנטר היא משימה יקרה מאד, המציבה אתגרים רבים ומורכבים לכל ארגון - האם יש דרך לעשות זאת נכון ובמינימום סיכונים?

25/01/2023 12:36
ראם חזן, מנהל מכירות טק באינפינידט.

העברת דאטה סנטר היא משימה יקרה מאד, המציבה אתגרים רבים ומורכבים לכל ארגון. בין אם סיבת המעבר היא נדל"נית, טכנולוגית או עסקית-אסטרטגית, הארגון שואף להעביר את כלל הציוד הפיזי ואת המידע היקר ללא נזק, תוך צמצום זמן השבתה למינימום האפשרי. ללא ספק, נזקים פיזיים וזמן השבתה במהלך המעבר יביאו להוצאות כספיות, אובדן הכנסות ונזק למוניטין של העסק, שלקוחותיו רגילים לקבל שירות רציף ללא הפרעות. החדשות הטובות הן, שחדשנות טכנולוגית בתחום אחסון הנתונים יכולה לאפשר לבצע את המהלך הזאת באופן פחות כואב ויותר חלק, תוך צמצום סיכונים משמעותי.

המטרה האידיאלית היא לא להשאיר את מערכי האחסון במצב של 'נקודת כשל אחת' (single point of failure) ללא שכפול, לכל אורך תהליך המעבר, ובעצם בכל רגע נתון לספק לפחות 'שתי רגליים על הקרקע'

מטרת מעבר הדאטה סנטר: לייעל תהליכים

העלייה במספר השירותים הדיגיטליים והמעבר לסביבת עבודה היברידית שינו את נוף האפליקציות ואת רף הדרישות מהדאטה סנטר. יותר מתמיד, הדאטה סנטר חייב לספק זמינות גבוהה, ביצועים גבוהים, שרידות סייבר וגמישות גבוהה על מנת לעמוד בשינויים ובאתגרים החדשים שמציב השוק לעסק. לכן, גם אם השיקול לביצוע המעבר אינו טכנולוגי טהור, הארגון מעוניין למנף אותו על מנת לאמץ חדשנות טכנולוגית, שלא הייתה ניתנת להטמעה תחת המגבלות או הנסיבות של מיקומו הקודם של הדאטה סנטר.

אחת המטרות במעבר הדאטה סנטר למיקום חדש היא לייעל תהליכים ולנסות להפיק מהמהלך את המירב והמיטב, תוך צמצום סיכונים משמעותי. ארגונים משקיעים רבות בגיבוש תוכנית קפדנית להעברת הדאטה סנטר, ולעיתים גם נעזרים במומחים חיצוניים לביצוע המשימה הלוגיסטית המורכבת הזאת. התוכנית המפורטת כוללת את כל התהליכים הדרושים, השלבים, המועדים, הגורמים האחראיים, סט הכישורים הדרוש והערכה תקציבית של כל אחד מהסעיפים. היא כוללת גם חיזוי בעיות ותקלות שיכולות להשפיע על לוח הזמנים, ומפרטת את הפתרונות שיאפשרו המשכיות עסקית.

איך מעבירים אותו באופן מושכל? דאטה סנטר.

איך מעבירים אותו באופן מושכל? דאטה סנטר. צילום: אילוסטרציה. BigStock

כיצד ניתן לצמצם סיכונים?

פתרונות האחסון הם ללא ספק האלמנט הקריטי ביותר בתהליך מעבר הדאטה סנטר. הם יורדים אחרונים במיקום הקודם ועולים ראשונים במיקום החדש – ואם חלילה הם לא עולים, כולם מחכים רק להם. עלויות התוכניות למעבר דאטה סנטר יכולות להגיע לעשרות מיליוני שקלים, וטכנולוגיות אחסון מתקדמות יכולות לסייע לצמצם את העלויות באופן ניכר.

מאחר שתשתית דאטה סנטר היא רשת מורכבת של שרתים ושל מערכות בעלות תלות הדדית, מייצרים לוח זמנים קפדני להשבתת שרת או אפליקציות כשזו נדרשת, כדי למזער את ההשפעה על העובדים והלקוחות, ומייצרים שכפול של המידע וגיבוי שלו עד למעבר לאתר החדש.

אחד הנושאים הבוערים במהלך מעבר הדאטה סנטר הוא הנושא של 'רגל על הקרקע'. זהו מושג מוכר המתייחס לאפשרות להמשיך עבודה עם חלק מהמערכות בצורה בטוחה במיקום הקודם, עד למעבר למיקום החדש, שכן אי אפשר לנתק לחלוטין את המערכות ולהפסיק שירות. המטרה האידיאלית היא לא להשאיר את מערכי האחסון במצב של 'נקודת כשל אחת' (single point of failure) ללא שכפול, לכל אורך תהליך המעבר, ובעצם בכל רגע נתון לספק לפחות 'שתי רגליים על הקרקע'.

פתרונות אחסון – המאפשרים הקצאת נפחים דינמית ומיידית לפי דרישה ושכפול מידע מהיר וגמיש בין מספר מערכות ובין מספר אתרים – מספקים את הגמישות הדרושה להעברת המידע באופן שקוף בין האתרים, ולפנות אותו ללא קושי לאחר המעבר, כאשר בכל רגע נתון הוא משוכפל בין לפחות שתי מערכות ואפילו שני אתרים. מאחר שפתרונות אלו מאפשרים שכפול מידע כמעט מיידי בלחיצת כפתור, הדבר יכול לחסוך שבועות ואף חודשים ארוכים של תכנון ועבודה.

אספקט נוסף שיכול להשפיע על תהליך המעבר הוא מהירות. הורדה של מערכת בצד אחר והעלאה שלה בצד שני דורשים בדרך כלל תהליכי אופטימיזציה ואיזונים ידניים. פתרונות אחסון מתקדמים מאפשרים מעבר חלק באופן אוטומטי לחלוטין, ללא צורך בתהליכי אופטימיזציה כלשהם. הקצאת נפחים, ביצועים, חיבוריות של עשרות, מאות ואף אלפי שרתים, והכל באופן אוטומטי לחלוטין ובאיזון מושלם, Plug and Play.

יכולות רבות אלו, שמגיעות באופן מובנה בפתרונות אחסון חדשניים, מאפשרות לארגון מעבר חלק ומהיר לאתר החדש, ללא השבתות כלל, בצורה אחראית ובלי העלאת סיכון, ובסופו של יום, מתאפשר מעבר דאטה סנטר מלא, ללא התפשרות על רמת הזמינות והשירות של הארגון לכל אורך זמן המעבר.

הכותב הוא סמנכ"ל מכירות היי-טק ב-אינפינידט (Infinidat)

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים