"המפתח לעתיד אפריקה נמצא בהיי-טק הישראלי"

בנג'מין אקרונג, מהנדס ומפתח תוכנה ב-Really Great Tech, המחברת בין מפתחים ומהנדסי תוכנה מגאנה לחברות היי-טק ישראליות, משתף את חוויית העבודה שלו מול החדשנות הישראלית

בנג'מין אקרונג, מהנדס FullStack - עובד בחברת ReallyGreatTech.

גם בשנת 2023, יבשת אפריקה מצטיירת בעיני האדם הלבן בצורה די דיכוטומית – או שהמדינות באפריקה השחורה נמצאות במלחמות אזרחים עקובות מדם ונתונות לעוני מרוד ומחלות, או שמסתכלים עליה כיבשת שאינה מפותחת, איכות החיים נמוכה ואין אופק להתפתחות כלכלית מסיבית שלה, ובוודאי לא לתחומי ההיי-טק.

אין ספק כי לאפריקה עוד נכונו צעדים רבים שיקדמו את האנשים החיים בה לעבר עולם טכנולוגי ומתקדם, אולם אני רוצה לחלוק במידת מה על הקביעה לפיה ההיי-טק האפריקני רחוק מטביעת רגל בשוק העולמי.

"החדשנות הישראלית, שלא נותנת מנוח ותמיד בוערת ומחפשת ליזום ולמצוא פתרונות, גורמת לנו לעבוד קשה, אך גם לראות תוצאות יפות ומשמעותיות. הטכנולוגיה מייצרת פרויקטים, והפרויקטים מייצרים טכנולוגיות חדשות – המעגל ממשיך וממשיך ותמיד יש התקדמות ופיתוח"

שמי בנג'מין אקרונג, ואת המאמר הזה כתבתי באנגלית. הסיבה היא, שאני כלל לא מישראל, אלא מגאנה שנמצאת במערב אפריקה. הסיבה שאתם קוראים את המאמר הזה אולי תישמע לחלקכם דמיונית – אני עובד עם חברת היי-טק ישראלית כמהנדס ומפתח תוכנה, ונמצא בקשר רציף ויומיומי עם חברות ישראליות מהמובילות בתחום.

הקשר שלי למדינה היפה שלכם נעשה באמצעות חברת Really Great Tech. החברה, שבה אני עובד כבר מעל לשנה, מחברת בין מפתחים ומהנדסי תוכנה מגאנה לחברות היי-טק ישראליות, לטובת פיתוח תוכנה במה שמכונה "offshore" – מתכנתים במיקור חוץ.

כבר למעלה מ-10 שנים שאני עובד בתחום, שבמהלכן עבדתי בעיקר עם חברות מקומיות. נחשפתי לחברה דרך חבר שהראה לי את מודעת הגיוס שלהם, ואין לי ספק שההזדמנות שנקרתה בדרכי הייתה הזדמנות של פעם בחיים. נכון, גם לפני כן הייתי מקצועי ואמין, אבל באמצעות שיטות העבודה המתקדמות, הלמידה המעמיקה ושיתוף הפעולה אני מרגיש שהשתפרתי בצורה בלתי רגילה.

החדשנות הישראלית, שלא נותנת מנוח ותמיד בוערת ומחפשת ליזום ולמצוא פתרונות, גורמת לנו לעבוד קשה, אך גם לראות תוצאות יפות ומשמעותיות. הטכנולוגיה מייצרת פרויקטים והפרויקטים מייצרים טכנולוגיות חדשות – המעגל ממשיך וממשיך ותמיד יש התקדמות ופיתוח.

הפרויקטים המגוונים שבהם אני עוסק גורמים לי לרצות לדעת עוד על תחומי העשייה שלי, להעמיק ולחקור כדי להשתפר. גם בינינו, בצוות המפתחים – יש רצון משותף להצליח לצד תחרות אישית שדוחפת קדימה ומניעה אותנו למצוינות.

ב-Really Great Tech שמים דגש מיוחד עלינו, המפתחים. על אף המרחק הרב והאתגרים התרבותיים העומדים בינינו, אנחנו מרגישים כי ראשי הצוותים הישראליים שלנו חיים ממש בינינו, ולא מפרידים בינינו אלפי קילומטרים. המשוואה שלפיה ככל שהמפתחים יותר מוכשרים העבודה נהיית יותר פשוטה מתקיימת אצלנו בהצלחה יתרה, כאשר מלבד העובדה שיותר קל לנו לתפקד, המצוינות שלנו מתגלגלת אל הלקוחות.

כאחד מחלוצי העובדים כאן, אני מקווה כי בעתיד עוד נתרחב, נקדם שיתופי פעולה נוספים ונפתח את העתיד הטכנולוגי של גאנה. אין לי ספק שהמפתח לעתידה של אפריקה נמצא בידי אנשים כמוני, ואני שמח מאוד על ההזדמנות שניתנה לי להיות בחוד החנית של המפתחים. אני רואה זאת כשליחות אישית שלי למען המדינה שלי, ולמען עתיד היבשת כולה.

 

הכותב הוא מהנדס FullStack, המתגורר באקרה, בירת גאנה, ועובד בחברת Really Great Tech.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים