נשים ומחשבים: בר קורקוס, פרוטאנטקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: בר קורקוס, מהנדסת תוכנה בפרוטאנטקס

בר קורקוס – מהנדסת תוכנה בפרוטאנטקס.

שם ותפקיד: בר קורקוס, מהנדסת תוכנה בחברת הסטארט-אפ פרוטאנטקס (proteanTecs).

ותק בתפקיד: ארבע וחצי שנים.

תפקידים קודמים: התחלתי את דרכי המקצועית במשרת סטודנט, כמתכנתת בצוות שפיתח כלי אוטומציה לבדיקת המעבדים החדשים באינטל. לאחר שנתיים וחצי המשכתי באותו התפקיד במשרה מלאה ועשיתי זאת כשנה.

השכלה ושירות צבאי: שירתתי בצבא כתצפיתנית ומפקדת בחמ״ל. כשנה לאחר השחרור נרשמתי ללימודים אקדמאיים, והשלמתי תואר בהנדסת תוכנה במכללה להנדסה אורט בראודה.

משפחה: רווקה, ויש לי 2 אחיות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עם סיום חטיבת הביניים נתבקשנו לבחור תחומים אותם נרצה להרחיב בתיכון. ידעתי שאני רוצה להרחיב ולהתנסות בתחום מדעי-טכנולוגי, אבל לא הייתי בטוחה מה. לבסוף החלטתי לבחור במדעי המחשב, מבלי לדעת הרבה במה מדובר. כבר מהשיעורים הראשונים בתיכון הרגשתי שזה מה שאני אוהבת ורוצה לעסוק בו בעתיד, ומשם המסלול היה ישיר. בצבא בחנתי אפשרות להשתלב ביחידות טכנולוגיות, אך לבסוף שירתתי בתחום אחר. כשהשתחררתי היה לי ברור שאני רוצה להמשיך בלימודים לתואר בתחום מדעי המחשב.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בתקופה הקצרה שלי בתעשייה הייתה לי חוויה טובה ומהחוויה שלי המצב הוא הפוך. ברוב החברות ומוסדות הלימוד מעודדים נשים להיכנס לתחומים טכנולוגים ושמחים לראות עוד נשים בוחרות במסלול זה. כשהתחלתי ללמוד הופתעתי לטובה מכמות הנשים בפקולטה, הפוך ממה שציפיתי.

בעבודה הנוכחית שלי, במחלקה שבה אני עובדת, בפרט ובחברה בכלל, מעודדים גיוס של נשים, ומשלבים נשים בתפקדי מפתח בחברה. כולם מקבלים מקום להתבטא, מקבלים תפקידים ומשימות המתאימים ליכולות שלהם ומאתגרים אותם, ויש להם את היכולת להשפיע על החלטות משמעותיות ללא שום הבדל.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

על אף המגמה החיובית, בעולם הטכנולוגי עדיין ניתן לראות רוב גברי וכך היה בשני המקומות שיצא לי לעבוד בתעשייה (אינטל ופרוטאנטקס). יחד עם זאת, אף פעם לא הרגשתי שונות, או קיבלתי יחס אחר על היותי אישה. תמיד נתנו לי את המקום להתבטא, להשמיע את דעתי ולקבל אחריות כמו כל עובד אחר בצוות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים