אתמול במונדיאל: אמזון ורד-האט עולות לשמינית הגמר

יום המשחקים אתמול (ב') ידע חגיגת שערים, כשלמעט ברזיל-אמזון ופורטוגל-רד-האט, שכבר עלו לשלב הבא, כל השאר פתוח - כמו קוד פתוח

29/11/2022 16:03
ברונו פרננדש, כוכב המשחק בין פורטוגל-רד-האט לאורוגוואי-צ'ק פוינט.

בעולם המחשבים, אנחנו לא אוהבים באגים ולא אוהבים פרצות סייבר שמאפשרות להאקרים לפרוץ למערכות. בניגוד לכך, בכדורגל, אנחנו מקווים שייכבשו גולים – בין אם זה בגלל פרצות בהגנה, טעויות (באגים) של שחקנים או פשוט ביצוע מושלם של ההתקפה. בסופו של דבר, כל מי שאוהב כדורגל אוהב לראות שערים. במונדיאל הזה היו עד כה יותר מדי משחקים של 0:0, אבל אתמול קיבלנו את הדבר האמיתי. הנבחרות עלו בטירוף למגרש, תוך ניצול ההגנות החלשות של היריבות, וכבשו צרור של שערים, שחלק מהם היו מרהיבים והשאירו טעם של עוד.

משחק לפנתיאון

קמרון-PTC וסרביה-מיקרופוקוס נתנו לנו משחק לפנתיאון, שייזכר שנים רבות, עם תוצאה שהשאירה את שתי הנבחרות בתמונה העלייה לשמינית הגמר, אבל עם סיכויים נמוכים יותר מיריבותיהן באותו הבית. המשחק לא היה רק עם הרבה שערים, אלא גם עם הרבה מהפכים, והסתיים בתיקו 3:3.

הקבוצה שפתחה את חגיגת השערים הייתה קמרון-PTC, עם גול מקרן, שכלל שתי נגיעות בכדור. זה הזכיר את פתרון ה-IoT של PTC, שמאפשר לחבר רכיבים פיזיים שונים במפעלים למערכת המידע, לטובת זרימת המידע. סרביה-מיקרופוקוס הגיבה בבליץ של 10 דקות עם כיבוש שני שערים בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, ובגול שלישי בפתיחת המחצית השנייה. השער השלישי היה הגול הקבוצתי ביותר במונדיאל, שהזכיר את מגוון מוצרי התוכנה שמציעה מיקרופוקוס ועובדים ביחד ליצירת ארכיטקטורה תוכנה ארגונית שלמה.

המשחק לא הסתיים בזה: עם כלי המציאות הרבודה והווירטואלית של PTC, נבחרת קמרון כבשה פעמיים על ידי שחקן אחד שהיה מול השוער הסרבי-מיקרופוקוסי. בשער השלישי היה נדמה שהשחקן הקמרוני באופסייד, אבל בפועל היה שחקן סרבי ששבר את הנבדל ואפשר לקמרון-PTC להשוות. עוד לפני כן, השער השני של קמרון היה אחד מהשערים היפים ביותר שראיתי, עם הקפצת הכדור במסלול תלול מעל לשוער. איזה תענוג.

BMC לא הצליחה להרגיע את ההתלהבות של אמזון

שווייץ-BMC עלתה למגרש לאחר הניצחון שלה במחזור הקודם על קמרון-PTC עם האמונה שבעזרת כלי השליטה והבקרה של BMC לסביבות הענן היא תצליח לשלוט במשחק, ובעיקר להרדים את הלהט וההתלהבות של ברזיל-אמזון, שנחשבה כפייבוריטית לניצחון. אלא שבסופו של דבר, הפייבוריטים מארץ הקרנבל ניצחו 1:0.

לפני המונדיאל דובר על הבעיה שיש לנבחרת הברזילאית-אמזונית מול הנבחרות האירופיות. ברם, היא הראתה שהענן של אמזון משתלט גם על אירופה. בקרוב הוא יגיע גם אלינו, עם אזור הענן החדש ש-AWS בונה כאן – תוצאה של מכרז הענן הממשלתי נימבוס, שבו היא זכתה (וגם גוגל קלאוד).

אתמול, ברגע אחד של כישרון יוצא מן הכלל, כבשה ברזיל-אמזון שוב שער מרהיב, שבשבילו אנחנו באים לראות כדורגל. קאסימרו, שללא ספק הצטיין במשחק הקודם כקשר אחורי, הוכיח שגם לכבוש הוא יודע, וכבש בטיל מתוך הרחבה בדקה ה-83. הטיל של קאסמירו העיף את ברזיל-אמזון לשלב הבא, כנראה מהמקום הראשון.

שווייץ-BMC, לעומתה, תצטרך לחפש את העלייה במשחק האחרון שלה בשלב הבתים, מול סרביה-מיקרופוקוס – מה שאומר שיהיה לנו דרבי של יצרניות תוכנה שמציעות פתרונות לעולמות המיינפרים, הענן והסיסטם. יהיה מעניין.

הנבחרת ששכחה לבנות חומת אש

גאנה-קרייזי לאבס, יצרנית משחקי המחשב לילדים המובילה בעולם, הופיעה למשחק מול דרום קוריאה-אימפרבה עם הרגשה של פספוס ממשחקה הקודם, מול פורטוגל-רד-האט, בעקבות המעידה של החלוץ בדקה האחרונה של ההתמודדות. למרות ההתמחות והחוזק ההגנתי שלה, דרום קוריאה-אימפרבה דווקא שלטה במשחק בתחילתו, עם שטף של התקפות. אבל מי שמשקיע בהתקפה ולא שם מספיק דגש על הגנת הסייבר שלו, כמו שדרום קוריאה-אימפרבה עשתה במקרה הזה, עלול למצוא את עצמו בפיגור.

השחקנים והמאמן מהמדינה המזרח אסייתית, בגיבוי החברה הישראלית, שכחו להפעיל את חומת האש לאפליקציות מקוונות ולא ניטרו, דיווחו וחסמו תשדורות מהנבחרת ה-"משוגעת" מאפריקה. ואכן, גאנה-קרייזי לאבס הוכיחה שוב שהיא יודעת לכבוש, שזה בשבילה משחק ילדים ושהכול בראש – עם שני שערים שנכבשו בנגיחה.

בתחילת המחצית השנייה נראה היה שדרום קוריאה-אימפרבה ניטרה וניתחה בהפסקה את פעילות מסדי הנתונים של גאנה-קרייזי לאבס, והבינה טוב יותר את מבנה ההגנה שלה. כמו מלוע של תותח, היא הפעילה בדקות האלה את כל הכלים שברשותה, עם שני כיבושים מרהיבים – שוב בראש. אבל הגנאים ממעבדות השיגעון החזירו לעצמם, בהתקפה מהירה, את היתרון, כל הדרך לניצחון במשחק. לאחר הגול, דרום קוריאה-אימפרבה המשיכה לתקוף בחמת זעם, אבל גאנה-קרייזי לאבס הוכיחה שהיא יודעת אבטחה מהי, והגנה בגופם של כל השחקנים על התוצאה.

תמיד טוב לשים תמונה של רונאלדו...

תמיד טוב לשים תמונה של רונאלדו… צילום: BigStock

ההתקפה שלא צלחה את ההגנה של הקוד הפתוח

אורוגוואי-צק פוינט הגיעה למונדיאל עם הגנת ברזל והרבה כלים הגנתיים (בכל זאת צ'ק פוינט), אבל עם התקפה שעבר זמנה. זה מזכיר את הטענות שנשמעו הרבה פעמים מהצד של שוק ההון על כך שלמרות קופת המזומנים המתפקעת שלה, צ'ק פוינט לא יוצאת להתקפה ורוכשת מתחרות גדולות, אלא מסתפקת בקצב רכישות איטי של חברות קטנות יחסית. מולה התייצבה פורטוגל-רד-האט, שכבשה במשחק הראשון שלושה שערים, אבל גם ספגה שניים.

קהילת הקוד הפתוח של רד-האט והאוהדים הפורטוגלים, שלאורך שנים בטוחים שרונאלדו הוא השחקן הטוב ביותר בעולם, ולא מסי, מצפים מהכוכב שלהם לכבוש בכל משחק. הפעם הוא לא עשה זאת (אף על פי שלרגע הוא היה בטוח שכן), אבל שוב הוכיח את גדולתו ואת השפעתו על פורטוגל-רד-האט, כאשר בישול שלו הטעה את השוער, הגיע לפרנדדש וסייע לו לכבוש שער שהוביל את פורטוגל-רד-האט לניצחון השני שלה ולשמינית הגמר של המונדיאל. פרנדדש כבש גם את השער השני במשחק – מהנקודה הלבנה.

אז פורטוגל-רד-האט וברזיל-אמזון עלו לשמינית הגמר, אף על פי שהנבחרת מאזור האמזונס עוצמתית הרבה יותר, ובאשר לשאר הנבחרות בבית זה שום דבר עוד לא סגור – יש להן עדיין אפשרות לעלות לשלב הבא בסיבוב האחרון של שלב הבתים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים