תערוכת ערים חכמות: יותר פתרונות ניהול מידע פחות אביזרי קצה

הכותב מסכם את התרשמותו מהכנס והתערוכה של ערים חכמות שהתקיימה לאחרונה בברצלונה

27/11/2022 13:07
ימשיך לכהן כיו"ר האיגוד לעוד קדנציה. יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות.

בניין מרכז הירידים FIRA בברצלונה, שבו נערכה התערוכה הבינלאומית לערים חכמות, נראה בבוקרו של היום הראשון לתערוכה רגוע ושליו. אך מהרגע שעוברים את דלתות הכניסה מיד חווים את עוצמת האירוע – אולם ענק ממדים עם אלפי אנשים, אשר מעוניינים ללמד וללמוד איש מרעהו.

ככל שנוקפות השעות ומספר הצעדים גדל אני מתחיל לקבל את התחושה המוכרת מהארץ, כי השינויים הגלובליים אשר חווים המנמ"רים של הרשויות המקומיות בישראל (מאז הקורונה) מתרחשים לא רק בישראל, אלא בעולם כולו.

השנה, המדינות והחברות אשר הציגו בתערוכה התמקדו בפתרונות ניהול וריכוז של מידע ופחות באביזרי קצה ופתרונות חומרה. המיקוד  היה בפתרונות של איסוף מידע וניתוחו, ואלה היוו את מרבית העבודה של המנמ"רים ברשויות המקומיות בתקופת הקורונה.

כחלק מאתגרי הקורונה נאלצו המנמ"רים לספק פתרונות מערכתיים אשר לא היו בידי הרשויות המקומיות וצריך היה "להמציא" אותם בזמן ממש קצר, כל זאת במטרה לאפשר את המשך תפקודן של הרשויות, ונראה שעמיתינו בעולם חוו אותם קשיים ויצרו פתרונו מעניינים לאתגרים שבהם נתקלנו בארץ.

בסיומו של כל יום התכנסנו מספר מנמ"רים במטרה ולשוחח ולשתף חוויות והתרשמויות, ולכולנו היה ברור, כי התערוכה מהווה מקור מצוין ללמידת עמיתים ומקום מצוין לבחינת פתרונות ופרויקטים שבוצעו במדינות אחרות כבסיס להטמעתם בארץ.

אני מאמין כי כנס זה העשיר את עולמם של המנמ"רים ותרם ללמידת עמיתים משמעותית תוך למידה מערים שונות בארץ ובחו"ל.

אני מצר על הנוכחות הדלילה של המנמ"רים מישראל מאחר שכנס זה הינו פלטפורמה מיוחדת להיכרות עם הפתרונות שהעולם מייצר ללא תיווך, ורצוי שראשי ערים ישאפו ואף יחייבו את מנהלי מערכות המידע שלהם להגיע לתערוכה השנתית לערים חכמות בברצלונה.

 

הכותב הוא מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד מנהלי טכנולוגיות המידע ברשויות המקומיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים