נשים ומחשבים: סולי דרעי, לאומית שירותי בריאות

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: סולי דרעי, מנהלת תחום תקשורת ומערכות מידע בלאומית שירותי בריאות

סולי דרעי, מנהלת תחום תקשורת ומערכות מידע בלאומית שירותי בריאות.

שם ותפקיד: סולי דרעי, מנהלת תחום תקשורת ומערכות מידע בלאומית שירותי בריאות.

השכלה/שירות צבאי: אקדמאית – תואר בוגרת במשפטים LL.B, מגוון קורסים והשתלמויות בתחום התקשורת, תשתיות, ניהול ופרויקטים וכיוצ"ב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? טכנולוגיה, תשתיות ותקשורת סקרנו ועניינו אותי מאז וכנראה לעולם. מיד עם שחרורי מהצבא החלטתי להכיר את התחום והתחלתי לעבוד כמנהלת פרויקטים בחברת ייעוץ תקשורת, שם בעצם התחלתי את ההיכרות והכשרתי בעולם התקשורת והטכנולוגיה ונפתח בפניי עולם מאתגר, מפרה ומספק במיוחד.

כאמור, למדתי ורכשתי מקצוע ובגיל יחסית צעיר כבר מצאתי עצמי כיועצת בתחום, כשאחד מלקוחותיי הגדולים היה לאומית שירותי בריאות.

לימים, התחלתי לעבוד בלאומית כמנהלת תחום תקשורת – ארגון גדול מאוד המספק שירותי רפואה בצמיחה, שעומדים בפניו אתגרים גדולים בתחום הטכנולוגי. תחילתו של "רומן" של מעל 20 שנה…

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא יודעת אם ניתן להגדיר כאפליה, אבל אין ספק שזה מאוד מאתגר לאישה בשוק שכזה. אישה ככלל זה אתגר, לבטח אישה שעוסקת בטכנולוגיה ותשתיות ומבינה עניין. לא מעט אנשים מהתחום רכשו ידע משירותם הצבאי וכדומה, כששירות צבאי טכנולוגי לנשים בשנים ההן לא היה שכיח והשוק חד משמעית מיצב עצמו כשוק גברי.

בסופו של יום, כשאת טובה ומקצועית – אין מקום לאפליה. סללתי את דרכי מתוך מקצועיות, חריצות, מסירות ודבקות במטרה. הצלחתי אינה אפליה מתקנת, ולא הייתי טוענת שאפליה היא גורם לאי הצלחה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? שוב, לא יודעת עם אפליה – אבל תהייה או ספק היו, ולא מעט. הרמת גבות לגבי המקצועיות? חד משמעית כן! אין ספק, ובטח כשאת אישה בתחום. לא אחת ובמיוחד במפגשים ראשוניים עם לקוחות/ספקים וכדומה, מרימים גבה כשמבינים שמדובר באישה, אך כזו המתגלה כמקצועית, אנרגטית וחזקה.    

היו מצבים שבהם נדרשתי להתעקש על דרכי המקצועית בשביל לקדם ולשכנע, כי אין ספק שהתחום עדיין גברי במהותו. אבל, כתמיד, מקצועיות והרצון הם המפתח להצליח.

ב-לאומית ההתייחסות הינה מקצועית ועניינית. היכולות שלי כאישה – להתקדם, להתפתח ולהשפיע – הן של שווה בין שווים. כחלק מהנהלת אגף מערכות מידע אני שותפה לעשיה של פרויקטים מאוד משמעותיים, להתפתחות ושיפור מתמיד של תשתיות התקשורת והטלפוניה של הארגון.   

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סולי את בלתי נשכחת, גם מבינה טכנולוגית וגם אנשים ומה שבינהם.

    ישר כח! מאיה

  2. קונדסון

    לא תזיק הגהה ובדיקת דקדוק לפני פרסום כתבה. שגיאות הכתיב והתחביר פשוט איומות!

  3. מאי לוי

    וואו ממש מעוררת השראה אישה מדהימה! שרק תצליחי

אירועים קרובים