נשים ומחשבים: קרן כוכבי, אקסקלוסיב נטוורקס ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קרן כוכבי, מנכ"לית אקסקלוסיב נטוורקס ישראל

קרן כוכבי, מנכ"לית אקסקלוסיב נטוורקס ישראל.

שם ותפקיד: קרן כוכבי, מנכ"לית אקסקלוסיב נטוורקס ישראל

אקסקלוסיב נטוורקס (Exclusive Networks) היא חברת הפצה גלובלית הנסחרת ב-Euronext Paris, בעלת מחזור מכירות של כ-4 מיליארד יורו, מומחית עולמית לאבטחת סייבר, העוזרת להניע את המעבר לעולם דיגיטלי מהימן לכל הארגונים.

הסיפור של אקסקלוסיב נטוורקס הוא סיפור עולמי של חברה עוצמתית עם אסטרטגיה ברורה ומוכחת של שירות מצוין וחדשנות.

לחברה יש מודל ייחודי של 'מכירה מקומית, בקנה מידה עולמי' – מודל המשלב בין היכולות, הערך והמיקוד  ללקוח ולמשווק המקומי, עם שירות ותמיכה של מעצמת הפצה עולמית אחת.

הגישה הייחודית שלנו להפצה מבדלת אותנו ומעניקה ללקוחות ולשותפים שלנו הרבה יותר הזדמנויות והרבה יותר חדשנות מוצרית מכל חברת הפצה מקומית. בתפקידי אני מנהלת את הסניף הישראלי של החברה, שהוא אחד מ-43 סניפים בעולם.

השכלה/שירות צבאי: B.A בניהול ומדעי החברה ובצבא הייתי משקי"ת קישור בחיל שלישות

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? את צעדיי הראשונים בתחום הטכנולוגי התחלתי בחברת דיגיטל ישירות אחרי השירות הצבאי ובמקביל ללימודיי האקדמאיים. העבודה חשפה אותי לעולמות היוניקס והשרתים. במהלך 20 השנים האחרונות השתלבתי בתפקידי מכירות וניהול שונים ונחשפתי לעולם טכנולוגי שקצב ההתפתחות והתאוצה שלו מרתק.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? תעשיית ההיי-טק והטכנולוגיה, להבדיל מתחומים אחרים, הביאה איתה מגמה של שוויון בכלל ושוויון מגדרי בעיקר – הדלת פתוחה לכולם. אחד המכשולים העומדים בפני נשים כיום ומונעים מהן להתקדם בארגונים ובתפקידי מפתח הוא חוסר האיזון בין החיים הפרטים לבין חיי הקריירה. החסם שאני זיהיתי שיכול להיתפש כמכשול הוא בדרישות והקצב. השוק הטכנולוגי מאופיין בעובדים ועובדות איכותיים ואמביציוזיים וההצלחה היא בעבודה קשה והתמדה. לא תמיד פשוט לשלב חיי משפחה עם קצב, שעות עבודה מרובות ודרישות גבוהות. לא לכולם.ן זה מתאים. למרות שתעשייה זו נחשבת לחדשנית, אחוז הנשים המועסקות בה נמוך, ואם זה לא מספיק, גם בתנאי השכר יש פערים גדולים. הנתונים מצביעים על כך שנשים מרוויחות כ-35% פחות מגברים, גם אם הן נמצאות בתפקידים זהים, ועדיין אין ייצוג הולם למחצית מהאוכלוסייה. במספרים הנתון מאוד ברור, כיום היחס עומד על 1:5 בלבד. לכן, בכל הנוגע לעתיד בתחומי ההיי-טק, אין ספק שהוא נראה יותר ורוד, אך עדיין יש הרבה על מה לעבוד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בתעשייה שבה בייצוג המגדרי היחס הוא 1:5 לרעת הנשים, באופן ישיר היכולת להתקדם וחובת ההוכחה יותר מאתגרות ומורגשות.

הדבר מאד נתון לתרבות הארגונית אליה משתייכים.

בחלק מהארגונים אליהם השתייכתי חוויתי אפליה, או בכלל מעצם היותי אישה רמת הציפיות היתה נמוכה יותר. לשמחתי, היתה ויש לי הזכות להשתייך לחברה בה התרבות הארגונית רואה את עובדיה כאינדיבידואלים, שמעודדת את מיצוי הפוטנציאל הגלום בכל אחד ואחת ללא קשר מגדרי, דתי או אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים