נשים ומחשבים: אושרה אהרוני, פרימטר 81

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אושרה אהרוני, מנהלת מחלקת האוטומציה בפרימטר 81

אושרה אהרוני, מנהלת מחלקת האוטומציה בפרימטר 81.

שם ותפקיד: אושרה אהרוני, מנהלת מחלקת האוטומציה בפרימטר 81.

ותק בתפקיד הנוכחי: 10 חודשים.

תפקידים קודמים: שני התפקידים האחרונים שלי היו ראש צוות אוטומציה ב-Habana Labs (של אינטל) ו-Axxana. קודם לכן, לפני עולמות האוטומציה, מילאתי משרה של מנהלת פרויקטים בתעשייה האווירית, ולאחר מכן מפתחת תוכנה ל-iOS בסיסקו – שם גם התקדמתי לתפקיד של מנהלת אוטומציה לראשונה.

השכלה: את הלימודים התיכוניים השלמתי בביה״ס אור חנה באור יהודה, שם גם סיימתי כבוגרת מדמ"ח מורחב. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה, לוגיסטיקה ומתמטיקה בבר אילן, ובמכללת HackerU עברתי קורס מקצועי לפיתוח תוכנה ואפליקציות.

סטטוס משפחתי: נשואה +4 ילדים: איתמר (בן 11), איילה (9), יוסף יששכר (7) ומיכאל (שנתיים וחצי).

מה הביא אותך לתחום?

בכיתה י' החלטתי שאני רוצה ללמוד במגמת מדמ״ח מורחב. עולם התכנות תפס אותי כי אני אוהבת לפתור בעיות מורכבות. יש שם הגדרה מדויקת של ״מה״ צריך לפתור, אבל לגבי ה"איך" – זה עלייך. מפה לשם, למדתי באוניברסיטה כלכלה, לוגיסטיקה ומתמטיקה ועשיתי תפקידי ניהול מעניינים – אבל יום אחד פגשתי את המורה שלי למחשבים מהתיכון, והיא הופתעה שלא המשכתי בעולמות התוכנה. זו הייתה כמו קריאת השכמה. הייתי כבר אמא לאיתמר ובעלי תמך בי לאורך כל הדרך, למדתי קורס של שנה לפיתוח אפליקציות, והתחלתי שוב מאפס. עשיתי תפקידי פיתוח מעניינים ובהמשך גם גיליתי את עולמות האוטומציה, קידמו אותי להיות מנהלת אוטומציה, ומשם המשכתי לצלול לתוך המקום המדהים הזה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

יש הבדלים כמובן בין גברים לנשים, אבל שוויון זכויות בשוק העבודה הוא הכרחי. לנשים יש המון ערך לתת, במיוחד בדרג הניהולי, אבל בפועל יש תת-ייצוג. זה מצב שצריך לתקן. ברמה האישית, אני לא נתקלתי באפליה כלפי בתעשייה; אבל מאחר שאני אישה, דתית, אמא לילדים – יש קטלוג מסוים. מאוד מהר אנשים מבינים שאני ממש כמוהם – והרבה פעמים ממש מתלהבים מהעובדה הזו.  כעבור תקופה אנשים משתפים אותי מה הם חשבו עלי כשרק ראו אותי או כששמעו נתונים יבשים עלי. זה כיף לשמוע שהם רואים אותי מבעד לכל ה"תפאורה": אני מאמינה שכל אדם הוא שונה ומביא ערך לארגון מעצם היותו שונה, ולכן חשוב לי מאוד לשמוע את ההערכה המקצועית הנקייה ממני; בלי קשר לאמונות ולאורח החיים שלי.

 

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לאה צבאג

    אני ממש גאה על הנחישות ועל ההתמדה תמיד אני סומכת על הכוח הנשי ואת אחת מהן יישר כוח אושרה תמשיכי להיות אמא ותמשיכי להצילח זה לא סותר בהצלחה רבה בהמשך לאה צבאג

  2. רברה ארניב

    כל הכבוד לך עלי והצליחי⚘⚘ עוד בהיותך נערה בביה"ס כל פעם שהמחשב של הבת הקטנה שלי התקלקל ידעת לתקן🙏

  3. נטלי פרקש

    איזה אישה !! השראה הלוואי שלכולנו יהיה כח התמדה ושכל כזה .

  4. אליהו

    זה מה שיוצא משילוב של גאונות וחריצות!

    1. אפרת

      אושרה המדהימה! גאה בך! אוהבת אותך!

  5. נדב ל

    אושרה, את אלופה, שילוב של מקצועיות ברמה עולמית ואישיות מקסימה. תענוג לעבוד איתך.

אירועים קרובים