אחרי החגים: חוזרים לשגרת הכנסים והתערוכות לרבעון האחרון

את שנת 2022 - המאתגרת בגין החזרה לשגרה שאחרי הקורונה - יחתום רבעון עשיר באירועים וכנסים, ביניהם תככב בין השאר 'ועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים בישראל' שתתקיים בסוף החודש ● מה עוד צפוי לנו בזמן הקרוב?

אחרי החגים כבר כאן. חוזרים לעבודה ולכנסים. אילוסטרציה.

החגים מאחורינו והיום מתחילים להניע מחדש ולחזור לפעילות שוטפת במגזר העסקי, הציבורי, הממשלתי ובפרטי. כמו בכל שנה, סוף החגים נושק לרבעון האחרון של השנה, שהוא בדרך כלל הרבעון העמוס והחשוב בפעילות של החברות בכל העולם.

גם אנחנו באנשים ומחשבים, בזמן שהייתם בחופש, נחתם וטיילתם, השלמנו את ההכנות לקראת רצף הכנסים והאירועים הקרב ובא – אירועים שיסגרו לנו את השנה, שהייתה רוויה בפעילות מוצלחת ובכנסים עשירים בתכנים.

ועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים 2022

ועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים 2022

אז מה צפוי לנו?

שנת 2022 הייתה שנה מאתגרת במיוחד לענף ה-IT. היציאה ממשבר הקורונה האיצה את הביקושים לטרנספורמציה דיגיטלית בכל מגזרי המשק. זאת, לצד התגברות תחום הענן על רקע מכרז נימבוס הממשלתי.

ועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים

ועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים, שתתקיים ביום א', 30.10 במרכז הכנסים לאגו, תהיה הוועידה המרכזית של ענף ההיי-טק לשנה זו. היא תארח למעלה מ-70 מרצים, ביניהם בכירי המשק, מנכ"לי חברות ההיי-טק וה-IT, צמרת מערכת הבריאות בישראל, שישה ראשי ערים בראשות חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, ועוד שורה של מושבים בתחומי ממשל, פיננסים, סייבר וצבא. משתתפי הכנס הם מנהלי הטכנולוגיות מכל מגזרי המשק, סמנכ"לי מערכות מידע ועובדי ההיי-טק, חברות סטארט-אפ, יועצים ועוד.

תחזית תוצאות הבחירות – הכנס מתקיים 48 שעות לפני הבחירות שייערכו ב-1 בנובמבר. במהלך הכנס ייערך מדגם בקרב המשתתפים, שבו הם יתבקשו להצביע כפי בחירתם ביום הבחירות. תהליך ההצבעה יהיה דיגיטלי, ויערך באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה באנשים ומחשבים. תוצאות המדגם ייחשפו בסוף האירוע, על ידי מנחת הכנס דפנה ליאל, כתבת ערוץ 12 שגם תרצה בנושא "עושים פוליטיקה".

אתגרי ההכנה על תשתיות הסייבר

שנת 2022 הייתה שנה שבה אירועי הסייבר הלכו והתגברו, לא רק בתקיפות ישירות על אתרים ומערכות מידע אלא גם על תשתיות קריטיות, מערכות בקרה תעשייתיות ומערכות תפעוליות, IoT ועוד. הכנס השנתי ICS השביעי ברציפות, שייערך ב-20 בנובמבר, במרכז הכנסים לאגו, בהובלת דניאל ארנרייך, יביא גם השנה את המגמות בתחום, בהשתתפות מרצים מחו"ל ומישראל. 

כיצד ישפיע המשבר הכלכלי על הפינטק?

מגיפת הקורונה שינתה הכל, מהדרך בה אנו חיים ועובדים ועד לדרך בה אנו צורכים ומקבלים שירותים בסיסיים. שירותים פיננסיים לעולם לא יראו אותו הדבר שוב.

במציאות חדשה זו, חברות שירותים פיננסיים יצטרכו להאיץ את פיתוח השירותים הדיגיטליים שלהן, להגן על נתוני הלקוחות שלהן, ולהמשיך לשפר את ידידותיות המשתמש, קלות השימוש, השקיפות והשירות החלק שלהן במגוון פלטפורמות מקוונות. כנס הפינטק השנתי FinTech Junction ייערך ב-24 בנובמבר,

 וגם השנה ירכז אליו את בכירי הענף, חברות הזנק, אורחים מחו"ל ומנהלי טכנולוגיות.

הכנס גם יעסוק במגמות הצפויות בתחום, לאור המציאות הכלכלית שמתהווה באירופה וארצות הברית, ויבחן את מקומם של הדיגיטל והפינטק במסגרת היערכות הארגונים להתמודד עם ההאטה הצפויה.

כנסים נוספים שצפויים עד סוף השנה: העתיד של הבינה המלאכותית וכנס הריטייל השנתי.

במהלך דצמבר נקיים את הכנס השנתי המסורתי לתקשוב הממשלתי E-GOV, בהשתתפות ראשי התקשוב הממשלתי, שירה לב עמי, ראש מערך הדיגיטל הלאומי ובכירים נוספים.

מי יהיו מצטייני המיחשוב לשנת 2022?

טקס הענקת האותות המסורתי של מצטייני ומצטיינות המיחשוב, ייערך השנה כרגיל בתחילת 2023, וההרשמה לתחרות כבר נמצאת בעיצומה.

בטקס גם יוכתרו המנמ"רים המצטיינים של השנה, שיבחרו על ידי ועדה בראשות פרופ' גדי אריאב

בנוסף לכנסים אלו ייערכו במהלך 2023 הוועידות המגזריות המסורתיות בתחום של חינוך, ערים חכמות, תעשייה חכמה, מולטימדיה, סייבר ואבטחת מידע, ERP וענן, ועוד.

כל האירועים הללו יהוו גם מקום מפגש בין אנשי מקצוע, וכן במה לתצוגה של נציגי החברות המובילות שמשרתות את המגזר העסקי והציבורי בישראל.

שנת 2023 צפויה להיות שנה מאתגרת. בישראל בין היתר עקב הבחירות, שיביאו להקמת ממשלה חדשה, וברחבי העולם, שם מתמודדים עדיין עם השפעות הקורונה ומשבר בשרשרת האספקה והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה שמשפיעה על כל העולם.

גם בשנה הבאה נמשיך ללוות את כל האירועים בענף באמצעות הפורטל אנשים ומחשבים, והניוזלוטר היומי דיילי מיילי, וכן נמשיך עם מיזם הפודקאסט שלנו, שצובר תאוצה, עם צבר של למעלה מ-300 תוכניות עד היום.

שנת עשייה פוריה ומועילה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמוליק חכים

    אהבתי את הסיכום הממצא של הפעילות שאמורה להערך עד לסוף השנה. יישר כוח

אירועים קרובים