יום בחיי: ראני הלון, קיידנס

הוא ערבי נוצרי חיפאי צעיר שעובד כמהנדס בחברה המתמחה בפיתוח כלי תכנון למערכות אלקטרוניות ● הלון גם מתנדב בעמותה החברתית צופן, שמקדמת מודעות ונגישות לתחום ההיי-טק בחברה הערבית בישראל ● כך נראה יום בחייו

ראני הלון, מהנדס תוכנה בקיידנס.

ראני הלון, בן ה-23, הוא רווק, ערבי נוצרי תושב חיפה, העובד כמהנדס תוכנה בקיידנס. לפי תיאורו מדובר ב"חברת תוכנה גלובלית ציבורית, המובילה בפיתוח כלי תכנון למערכות אלקטרוניות".

בישראל פועלת קיידנס בשלושה אתרי פיתוח ומכירות – בחיפה, בפתח תקווה ובתפן – ומעסיקה מעל 300 עובדים. הלון עובד במשרדי החברה במת"ם חיפה, המשקיפים על נוף ים מרהיב.

לדבריו, מאז ומתמיד נמשך לתחום המחשבים. כבר בגיל 10 היה גיימר, ובהדרגה החל לפתח משחקים בעצמו. בתיכון למד מדעי המחשב, הצטיין בלימודים, ובגיל 16 כבר החל בלימודי תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת חיפה, במסגרת תוכנית מצטיינים בשם אתגר. לאחרונה סיים גם לימודי תואר שני במנהל עסקים בטכניון, עם התמחות בחדשנות, יזמות וסטארט-אפים.

"שקלתי ללמוד דווקא רפואה", סיפר. "עשיתי שלושה קורסים באוניברסיטת תל אביב ובסוף החלטתי שאני מעדיף את מדעי המחשב".

הלון החל לעבוד בקיידנס במשרת סטודנט. "שלחתי קורות חיים דרך אנשים שהכרתי שעבדו בחברה – והתקבלתי", אמר.

אחרי סיום הלימודים עבר למשרה מלאה כמהנדס תוכנה. במשך שלוש שנים היה העובד הצעיר ביותר בקיידנס. "מה שיפה בקיידנס זה שאני יושב בחדר עם המהנדס הכי ותיק ובכיר בחברה, שחגג לאחרונה 60", סיפר. "האנשים והאווירה בחברה הם מה שמייחד אותה, וזאת אחת הסיבות שעובדים לא רוצים לעזוב. יש פה מגוון של אנשים מעניינים וטובים – מוסלמים, נוצרים, יהודים, בני 22 פלוס לצד בני 50 פלוס, דתיים, חילוניים – כולם עובדים יחד וצוחקים יחד".

הלון מתנדב בעמותה החברתית צופן, שהוקמה בנצרת ב-2008 מתוך מטרה לקדם מודעות ונגישות לתחום ההיי-טק בחברה הערבית בישראל. "בשנה השלישית שלי כסטודנט הצמידו לי מנטור מ'צופן' כדי להכין אותי לראיון עבודה", סיפר. "שנה אחרי הפכתי למנטור בעצמי, ומאז, כמעט ארבע שנים אני מייעץ לסטודנטים בנושא קבלה לעבודה". 

אבא שלו הוא נגן קלידים ופסנתר וגם מלמד נגינה, אמא שלו מורה. יש לו אח בן 26 – גם הוא מהנדס תוכנה – ואחות צעירה בת 18, שרק סיימה את לימודיה בתיכון.

"אני מנסה לנגן בפסנתר לפחות פעם בשבוע במשך חצי שעה", אמר הלון, "אבל האמת היא שאין לי הרבה זמן בשביל זה. הימים שלי עמוסים".

ראני הלון עם המכונית האהובה וליד שולחן הביליארד במשרד.

ראני הלון עם המכונית האהובה וליד שולחן הביליארד במשרד. צילום: פרטי

אז איך נראה סדר היום של הלון?

8:30: מתעורר. שותה לפחות ליטר וחצי מים ומתארגן לעבודה.

9:20: נוסע לעבודה עם מכונית הספורט שלו, שהוא מאוד אוהב, סובארו קופה BRZ.

9:30: מגיע למשרדי קיידנס בחיפה, אומר שלום לחברים ואוכל משהו קטן.

ראני הלון במשרדי קיידנס.

ראני הלון במשרדי קיידנס. צילום: פרטי

10:30: ישיבת צוות יומית. הצוות כולל ארבעה אנשים: מנהל הצוות, הלון ועוד שני מהנדסי תוכנה בכירים. בישיבה מעדכנים מה עשו ביום שלפני, חולקים בעיות, מציעים פתרונות ומדברים על המשימות להמשך.

11:00: כל אחד מתפנה למשימות שלו.

12:30: ארוחת צהריים. בימים פחות עמוסים יוצאים לאכול בחוץ. בימים יותר עמוסים – מזמינים אוכל למשרד. יושבים לאכול יחד במטבח, כמעט כמו משפחה. לפעמים אחרי הארוחה משחקים קצת פינג פונג או ביליארד במשרד ואז חוזרים לעבודה.

צוות מגוון ומכיל. ראני הלון וחבריו לעבודה בקיידנס.

צוות מגוון ומכיל. ראני הלון וחבריו לעבודה בקיידנס. צילום: פרטי

16:00: הפסקת קפה. מתאספים במטבח להפסקה בת עשר דקות, מדברים, צוחקים, שותים קפה/תה וחוזרים לעבודה.

18:00: מסיים לעבוד ונוסע לשתות קפה מול הנוף בטיילת לואי ברחוב יפה נוף בחיפה.

19:00: מגיע הביתה לארוחה משפחתית עם אמא, אבא, האח והאחות.

21:00: אחרי ארוחת ערב יש כמה אופציות: מפגש עם החברים, ריצה על חוף ים (8-12 קילומטרים), פגישות עבודה עם לקוחות מחו"ל, או השתתפות בכנסים בתחומי היי-טק וחדשנות.

בין 23:00 לחצות: חוזר הביתה ובדרך כלל הולך לישון רק ב-2:00 בלילה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נג'אר פאדי (מסעדת דוזאן )

    אני מאוד שמח וגאה בכל הצערים המובלים במגזר הערבי שלנו כמו ראני .וכל הכבוד לפרופסור זיאד חאנה השכן היקר שבאתו יום שבקשתי ממינו שהיה אצלי באירוע משפחתי ובקשתי מימנו שיפגוש את ראני ויעזור לו לשתלב בעבודה ובאותו רגע אמר לי תתקשר אלו עכשו ואחרי פחות מכמה ימים ראני התקבל לעבוד בחברה .כל הכבוד לפרופסור הצנוע זיאד,חאנה וכל הכבוד לראני הלון היקר הרבה הצלחה ותמשיך בשליחות גם את לעזור ולקדם צערים מוכשרים כמוך 🙏💪❤️

אירועים קרובים