נשים ומחשבים: קרן שרר טייבר, פריוריטי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קרן שרר טייבר, סמנכ"לית ניהול מוצר בפריוריטי

קרן שרר טייבר, סמנכ"לית ניהול מוצר בפריוריטי

שם ותפקיד: קרן שרר טייבר, סמנכ"לית ניהול מוצר בפריוריטי.

ותק: שמונה שנים בתפקיד הנוכחי, 23 שנים בפריוריטי.

תפקידים קודמים: פיתוח עסקי גלובלי, מנהלת תחום יישום, יועצת בכירה ומנהלת תיקי לקוחות.

השכלה ושירות צבאי: טכנאית בק"ש. שירתי במחזור הראשון של קורס ששילב נשים בתפקיד טכנולוגי/קרבי בצה"ל. חיילת מצטיינת בתפקיד של טכנאית אלקטרוניקה למחשבי הירי בטנקים. לאחר מכן למדתי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ותואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
אני לא כזו גיקית. כילדה לא פיתחתי משחקי מחשב וגם לא פירקתי או הרכבתי מכשירים. מה שניתב אותי לעולם הזה, היא השאיפה למצוינות, שהפגישה אותי פעם אחר פעם עם המקצועות הריאליים והטכנולוגיים, ולא פחות חשוב מזה זכות הבחירה שהיתה בידיי. כבר בתיכון למדתי בביה"ס להנדסאים של אוניברסיטת תל אביב, בסביבה סופר טכנולוגית, שלא הייתה מאוזנת מבחינה מגדרית, עם 5 בנות בכיתה של 40 תלמידים. ומשם המשכתי ישר לפריצת הדרך הטכנולוגית-מגדרית בצה"ל. מה שמבחינתי מאפיין את כל השלבים הוא הסקרנות שלי להסתובב באזורים פחות מיינסטרימ'יים, הדרייב ללמוד עולמות חדשים, לפצח אתגרים ולהוביל שינוי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בחוויה האישית שלי, לא. יש ריספקט לרעיונות, לכשרון ולדעות. יש מקום לעוצמה והובלה ללא קשר למגדר. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהסטטיסטיקה. במבט על, וככל שעולים בסולם הדרגות, עדיין רואים יותר גברים בתפקידי מפתח טכנולוגיים ומחובתנו להבין למה. מנקודת המבט שלי, זה רק הסימפטום. מקור הבעיה הוא שאין מספיק נשים שמגיעות לתעשייה. הפתרון צריך להגיע מחשיפה של נערות צעירות לתחום הטכנולוגי, בכל המגזרים, בכל האזורים ומכל השכבות באוכלוסייה, לצד ליווי ודחיפה שייתנו להן הזדמנות אמיתית, חופש בחירה, אמונה ביכולות שלהן ואומץ לפרוץ גבולות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

כמעט ולא. סביבת העבודה בפריוריטי היא שוויונית, מצמיחה ומאפשרת. יש נשים משמעותיות בצוות ההנהלה, בתפקידים ניהוליים לכל רוחב החברה ובמגוון תפקידים טכנולוגיים. עם זאת, קורה פה ושם שאני האישה היחידה בחדר. וכשיוצאים מגבולות הארגון, בארץ או בחו"ל, אפשר להיתקל באמירות/סאב טקסטים שמדגישים את זה בקטע לא טוב. אני בוחרת להמשיך ולראות בזה את החלק שלי בסלילת הדרך לבאות אחריי ולכל אלו שיבחרו לנפץ את תקרת הזכוכית שלהן ושל הסובבים אותם.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טל אדליסט אסתרה

    כל הכבוד, אני מעריכה מאוד נשים העוסקות בתחומים שלאורך שנים נחשבו ל"גברים "בלבד. אין ספק שאת פורצת דרך ישר כוח בהצלחה

  2. שגיב גרינשפן

    קרן - את באמת אלופה. דוחפת את המוצר בקצבים מטורפים עם חידושים באמת מרשימים בכל גרסא. מנהלת למופת צוות של מנהלות מוצר מקצועיות, מלאות מוטיבציה ומסורות בצורה מעוררת התפעלות. שאפו.

  3. Marc Covaloff | DeFacto

    קרן תמיד משלבת חוכמה וקסם אישי.

אירועים קרובים