כיצד להיות מנמ"ר שהוא גם מנהיג ומודל לחיקוי?

כמה טיפים למנמ"ר.ית שרוצה לעורר השראה ולהכניס מוטיבציה לעובדים שלו.ה, לטובת שיפור גוף ה-IT והארגון כאחד

מנמ"ר.ית, כך תנהיג.י את הצוות שלך טוב יותר.

מנהלי IT הם בדרך כלל בעלי דרגה בכירה, אחראים על עשרות עובדים ונחשבים לבעלי ידע וסמכות. אבל מעטים מהם נתפסים כבעלי השראה, בעלי תכונות של מנהיגות, כאלה שמהווים מודל לחיקוי.

כיצד להיות מנהל-מנהיג? אין נוסחת פלא לכך, כי אף אחד לא נולד עם הכישורים האלה. לרוב, הם נרכשים על ידי אותם מנהלים, שמוצאים את הדרכים לעורר השראה אצל עובדיהם. איך הם מוצאים את הדרך? בין היתר, על ידי למידה מניסיונם של אחרים, שכבר עשו את זה. להלן כמה עצות בסיסיות, שיכולות לסייע למי שרואה את עצמו מתאים להגדרה "מנמ"ר מנהיג ומודל לחיקוי":

הטיפ הראשון הוא להיות איש צוות – להקשיב לעובדים ולתת להם את התחושה שאין בעיה שלא ניתנת לפתרון, במיוחד אם משתפים את כולם באתגר ומצליחים ביחד. מנהל שהוא מנהיג בעל השראה יודע מתי הכי נכון להפשיל שרוולים, לשבת ליד הצוות שמתמודד עם האתגר ולפתור בצוותא את הבעיה. עובדים רואים במנהל מודל לחיקוי באופן קבוע, ואם הם מזהים שיש לו סכין בין השיניים – הם ילכו אחריו.

ניהול אינו משימה קלה. ניהול עם סממנים של מנהיגות מעוררת השראה הוא הרבה יותר קשה. כאן מגיע הטיפ השני: אחת הדרכים כדי להיות סוג כזה של מנהל היא בניית צוותים שיש להם ידע רב תחומי, ושהם עוסקים בתחומים שהם אוהבים ומבינים בהם. זה כולל בין היתר האצלת סמכויות.

עצה אחרת היא לא להפסיק לחשוב על העובדים אף פעם, שהם יהיו בראש מעייניו של המנהל בכל יום ובכל שעה. לתת להם את התחושה שהם יכולים למקסם את הצלחתם בכל רגע, ושזה תלוי קודם כל בהם. כלומר: לזרוע בהם מוטיבציה להצליח.

לא בלי קשר לפסקה הקודמת, טיפ נוסף למנהל שרוצה לעורר השראה בקרב עובדיו הוא לזהות כישרונות פוטנציאליים אצלם, לאפשר להם להתפתח ולקדם אותם. זה תמיד טוב לארגון, וגם מצמצם את האפשרות שהם עשויים לחפש אכסניה אחרת לרעיונות ולכישורים שלהם.

בנוסף, חשוב להקפיד לתת תחושה לכל עובד שהוא חלק מהצלחה, ושהיא לא נחלתו של מישהו ספציפי. מנהל בעל תכונות של מנהיג צריך להקפיד לשדר שכל הצוותים ממלאים תפקיד חשוב ביותר בכל משימה ומשימה.

טכנולוגיה מוכוונת ביזנס

פרויקטי IT הם, או לפחות אמורים להיות, בעלי ערך עסקי. טיפ נוסף, וחשוב מאוד, הוא לוודא שכל אחד מעובדי ה-IT בארגון יבין את זה, ויכוון כל החלטה או רעיון לפיתוח או ביצוע תוך חישובי עלות-תועלת. זו אמנם אחריות של המנהל, ואפילו מוגדרת כיעד שלו מול הנהלת הארגון, אבל הוא יגיע למשימה זו מהר יותר אם הוא ייתן לעובדיו להבין שלכל פעולה שלהם יש משמעות כספית ומשמעות במימוש היעדים העסקיים של הארגון שבו הם עובדים.

מנמ"רים שהם גם מנהיגים בעלי השראה נמדדים לא רק בתוצאות העבודה השוטפת, אלא גם ביכולת להצביע על שינוי שהם חוללו – הן אצל העובדים שלהם והן בארגון שהם עובדים בו

מנהל שהוא מנהיג יודע להתחבר לכלל הצדדים העסקיים של הארגון, ליצור קשר עם גורמי הביזנס ולהביא לשלחן רעיונות לפתרונות מבוססי טכנולוגיה ומחוללי שינוי. טיפ נוסף למנהל זה הוא לארגן ולמצב את ארגון ה-IT כגוף אחד, עצמאי, שיודע לנהל את עצמו ושחלים עליו כל כללי המשחק של הארגון הגדול. כלומר, כל אחד מהעובדים, בהשראת המנהל-המנהיג, צריך לחוש שהוא שותף לעסק, ושהוא יכול להביא לידי ביטוי כישורי ניהול משלו בתחומים שהוא אחראי עליהם.

לסיום, מנהל-מנהיג הוא כזה שמחפש כל הזמן איך ללמוד ולשפר את יכולות הניהול שלו, במיוחד בתקופות של משבר וחוסר ודאות, שאז, באופן טבעי, עובדים לא מעטים חוששים לביטחון התעסוקתי שלהם. תקופת משבר היא זמן טוב לעצור, לבדוק מה נעשה ואיך ניתן לשפר לקראת העתיד.

השורה התחתונה: מנמ"רים שהם גם מנהיגים בעלי השראה נמדדים לא רק בתוצאות העבודה השוטפת, אלא גם ביכולת להצביע על שינוי שהם חוללו – הן אצל העובדים שלהם והן בארגון שהם עובדים בו.

קבוצת אנשים ומחשבים מקיימת מזה 20 שנים את תחרות IT Awards, שבה באות לידי ביטוי ההצטיינות של ארגונים בפרויקטי IT וההצטיינות של המנמ"רים, באמצעות הענקת אותות. המנמ"רים הנבחרים בכל שנה הם כאלה שהם גם מנהיגים ומעוררי השראה. באחרונה פרסמנו, באנשים ומחשבים, קול קורא להגשת פרויקטים להתמודדות בתחרות. אז אם אתם חושבים שפרויקט שביצעתם, או שבוצע בארגונכם, ראוי לזכות באות בתחרות – לחצו כאן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים