נשים ומחשבים: שירה אליאן, קפטן קרדיט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שירה אליאן, מנהלת מוצר קפטן קרדיט

שירה אליאן, מנהלת מוצר קפטן קרדיט

שם ותפקיד: שירה אליאן, מנהלת מוצר קפטן קרדיט.

ותק בתפקיד: שלוש שנים בחברה.

השכלה ושירות צבאי: מהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת אריאל. את השירות הצבאי עשיתי במשטרת ישראל באגף המבצעים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כשסיימתי את הלימודים באוניברסיטה עסקתי בתחום הפוליטי (שימשתי כיו"ר אגודת הסטודנטים ובמקביל התמודדתי לכנסת). זה עיסוק מאוד מעניין ומספק אך, התלות כל פעם בבחירות ובהתפתחויות פוליטיות מקשות על ניהול קריירה בתחום.

אחי הגדול, שכבר שנים בתעשייה בתפקידים בכירים, סיפר לי על תפקידי ניהול המוצר ואמר לי לא לוותר על התואר שלמדתי. הוא הדגיש שעם קצת חיפוש אוכל למצוא תפקידים שיעניינו ויאתגרו אותי.

התחלתי בתפקידי ניהול פרויקטים והתקדמתי מאוד מהר לניהול מוצר. התפקיד פשוט קנה אותי. הוא נוגע בדיוק במקומות שאני הכי טובה בהם – לעבוד עם אנשים ולגרום לדברים לצאת לפועל. במסגרת התפקיד אני עובדת עם מגוון מחלקות ותחומים ושותפה לכל חיי המוצר   – החל מחקירת נתוני המשתמשים עד להעברתם לפיתוח, השקתם וניתוח השימושים.

האפליקציה מנגישה את דירוג האשראי ומספקת למשתמשים המלצות וניתוחים, מה שנותן למשתמשים ידע, הבנה מעמיקה ויכולת להפחית ריביות על הלוואות ולשפר כל הזמן את ההתנהלות הפיננסית. זה כלי חשוב מאוד שנותן ערך מהותי ומשפר לאנשים את המצב הפיננסי, ואני שמחה שאני חלק מהדבר הזה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לצערי הרב, וכפי שאפשר לראות בנתוני הלמ"ס, נשים מהוות כשליש מכוח האדם בהיי-טק והנתונים הללו מדברים בעד עצמם. עם זאת, אני חושבת שיש המון הזדמנויות שוויוניות לנשים בתעשייה, ובסופו של דבר זה מתחיל בגישה שלנו, הנשים, והחשיבות שלנו לקדם את הקריירה שלנו. לדעתי, אישה שמאמינה בשוויוניות תשאף לזה בעבודה, בבית ובאימהות וזה יתורגם לחלוקה בנטל. ההבנה הזו תאפשר גם להתקדם מקצועית, עם כל הקושי של שילוב מתמיד בין כל הדברים. יש גמישות הולכת וגוברת וזה כן אפשרי וזה תלוי רק בנו.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי הרבה לא נתקלתי באפליה באופן אישי. קפטן קרדיט הוא סטארט-אפ בתוך קבוצת דן אנד ברדסטריט. אנחנו רוב נשי בחברה ויש נשים רבות בתפקידי מפתח. אחת מהן היא אפרת שגב, סמנכ"לית דטה ואנליזה שהיא דמות נשית ראויה לחיקוי והערצה. לדעתי, השוויון שאנחנו צריכים לשאוף אליו הוא, שנשים וגברים כאחד ייבחרו לתפקיד לפי המקצועיות והניסיון שהם מביאים איתם ולא לפי שום שיקול מגדרי.
אני אנצל את הבמה עבורך, שקוראת את הטור, כדי להגיד לך שפשוט אל תוותרי לעצמך. אל תוותרי על הכישרון שלך וזכרי שבסוף תגיעי ליעד. זה תלוי רק בך. אם תשימי את עצמך ראשונה גם אחרים ישימו אותך שם.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים