פיתוח אפליקציות המותאמות לעתיד באמצעות בסיסי נתונים מרובי מודלים

כאשר האפליקציות הופכות להיות ומורכבות יותר והדרישה לנתונים הולכת וגדלה, כיצד שומרים על יעילות האינטראקציות עם בסיסי הנתונים?

ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל.

ככל שהחוויות הדיגיטליות הופכות ליותר דרשניות, יישומים ואפליקציות צריכים להתמודד עם דרישות חסרות תקדים לעיבוד נתונים, כאשר כמויות הולכות וגדלות של נתונים נאספות ומאוחסנות, על מנת לאפשר חוויות דיגיטליות. כאשר האפליקציות הופכות להיות יותר פופולריות ויותר מורכבות והדרישה לנתונים הולכת וגדלה, כיצד ניתן לשמור על יעילות האינטראקציות עם בסיסי הנתונים?

האפליקציות של העתיד

הוספת יכולות טכנולוגיות חדשניות כדי לעמוד בקצב המודרני של הגידול והביקוש לנתונים היא חיונית. אך העדכונים והשדרוגים הנדרשים כדי להמשיך להיות חלק מוביל במשחק מכבידים לעתים קרובות על המפתחים, המחפשים פתרון שיאיץ את יכולות שליפת הנתונים. מפתחים חייבים למצוא את האיזון בין עקביות מבנית לזריזות שליפת הנתונים.

אחד המכשולים המרכזיים למפתחים הוא הסתמכות ארגונית על בסיסי נתונים מסורתיים מדור קודם. לא רק שהם מבוססי SQL ואינם מתאימים לדרישות רבות של יישומים מודרניים, הם גם מעכבים התקדמות. הדחיפה לפיתוח אפליקציות ענן מעבירה מפתחים מעבודה עם בסיסי נתונים רלציוניים לעבר אסטרטגיות פיתוח Serverless.

כדי להתאים עצמם לסביבה החדשה, המפתחים מתחילים לאמץ מהלכי Cloud Native, כמו אינטגרציה ואספקה ​​מתמשכת. מיקרו-שירותים הם הכלים המושלמים לפיתוח מתמשך ללא פגיעה בהמשכיות ובאבטחת המידע.

גידול מוביל לזחילה

מיקרו-שירותים מספקים זריזות חסרת תקדים מנקודת המבט של הפיתוח, אבל הם מלווים באתגרי מחסנית נתונים (data Stack) וגידול נתונים משמעותי. ככל שפיתוח האפליקציות הופך מודולרי יותר – ודרישות הנתונים עבור כל אפליקציה גדלות – מערכת בודדת עלולה בסופו של דבר להשתמש באלפי בסיסי נתונים – מה שעלול לפגוע בחוויית המשתמש, כיוון ששרתים לא יוכלו להתמודד עם הדרישות ויאטו את החיפושים. גידול הנתונים משפיע גם על פונקציונליות ואבטחה, מה שיכול להאט את הפיתוח, לגרום לבעיות באינטגרציה ולהגביר את מורכבות הניהול – ולהגדיל עלויות.

ניהול בסיסי נתונים הוא בעיה מקיפה בעסקים מודרניים. לימוד ושכתוב קוד, כך שניתן יהיה להוסיף יכולות חיפוש חדשות, אינו יעיל, משפיע על הביצועים ומאט את החדשנות. כאן נכנסת לתמונה מערכת בסיסי נתונים מרובת מודלים במיכון (אוטומציה) מלא.

היכולות של בסיסי נתונים מרובי מודלים

עם היכולות של בסיסי נתונים מרובי מודלים (Multi-Model Databases) לנהל פונקציות או שירותים מרובים עם בסיס נתונים בודד, פריסה גמישה ושכפול בין דטה סנטרים, הם הופכים ל"חבר" הטוב החדש של המפתח. בסיסי נתונים אלו תומכים במספר שירותי נתונים בפלטפורמת בסיס נתונים אחת. הם עוזרים לבנות מיקרו-שירותים במהירות ויכולים לתמוך במיזוג בסיסי נתונים. המשמעות היא, כי נתונים רגישים מוגנים טוב יותר, המיכון מפשט את הניהול, ועלויות התוכנה והחומרה קטנות בגלל ביטול הצורך ביתירות.

ניצול האנליטיקה המשופרת המסופקת בידי בסיסי נתונים מרובי מודלים יכול לעזור לעסקים לשפר את האופן שבו הם אוספים ומשתמשים בנתונים לגבי פרופילים והתנהגויות של לקוחות. זה מאפשר להם לעצב חוויות לקוח טובות יותר.

יישומים אחרים של בסיסי נתונים מרובי מודלים כוללים שכפול בין דטה סנטרים וארכיטקטורת memory-first כדי לצמצם את זמני התגובה וכדי ליישם גידול רב-ממדי של שירותי נתונים ללא הארכת זמן השיהוי. מהירויות גבוהות ותגובתיות הן המפתח לעסקים צומחים, במיוחד אלה שנדרשים לפעול כל הזמן מסיבות אבטחה.

בעת שאנו מפתחים את אפליקציות העתיד, אבני הבניין והמידע שלהן חייבים ניהול יעיל. אבחון גידול הנתונים לפני יציאתו מכלל שליטה יהיה אתגר מרכזי שעומד בפני מפתחים, אבל עם בסיסי נתונים מרובי מודלים, שירות הלקוחות, זמן שיהוי ועיבוד בקנה מידה גבוה לא חייבים להיפגע כאשר אפליקציות הופכות מורכבות יותר.

 

הכותב הוא מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים