אסטרטגיית ענן היברידי יכולה להועיל, אך יש גורמים שצריך לקחת בחשבון

לאסטרטגיה זו גמישות רבה וטמונות בה תמורות לארגונים, אך יש מספר נושאים עליהם יש לתת את הדעת בתהליך - מה הם?

אריק הרצוג, סמנכ"ל שיווק גלובלי, אינפינידט.

חברות רבות, המסגלות אסטרטגיית ענן היברידי, לעיתים קרובות מוצאות את עצמן מלהטטות בין טכנולוגיית האחסון בענן לבין זו שבאחסון המקומי, בניסיון להפיק ערך מהנתונים. פתרונות אחסון נתונים המשתלבים בסביבת הענן ההיברידי מספקים את הביצועים הדרושים לארגון ומסייעים לו להתמודד עם העלויות של נפחי הנתונים, הגדלים במהירות. המפתח לפריסה יעילה נעוץ בפתרונות אחסון שמצמצמים את המורכבות של ניהול נתונים מבוזרים, את העומס של צוותי מערכות המידע, ואת עלויות ניהול הנתונים.

כאשר שוקלים פתרון אחסון שישתלב בסביבה העננית ההיברידית, יש להעריך את הדרישות של היישומים, עומסי העבודה והשירותים של הארגון, כדי לקבוע אילו מהם יש לפרוס בקונפיגורציית ענן ציבורי ואילו יש לפרוס בסביבת ענן פרטית

ארכיטקטורת האינטגרציה של אחסון בסביבת הענן ההיברידי מאפשרת לארגונים לנצל את גודלו וגמישותו של הענן הציבורי, תוך שמירה על ערכים של אבטחת מידע ושליטה המאפיינים את ה​​ענן הפרטי או הדטה סנטר. הדבר גם מאפשר להם לנקוט באסטרטגיית אחסון מדורגת, כדי להשיג יחס עלות-תועלת מצוין.

עם זאת, אינטגרציה עם סביבת ענן היברידי עשויה להיות לא פשוטה, כאשר קיימים מספר היבטים מרכזיים שחברות חייבות לשקול בעת השקעה בפתרונות אחסון המשתלבים בה.

מאפשר גמישות מלאה לארגונים. ענן היברידי. אילוסטרציה.

מאפשר גמישות מלאה לארגונים. ענן היברידי. אילוסטרציה. צילום: BigStock

שיקולי מבנה וביצועים

כאשר ארגון גדל, עליו להיות מעשי בכל הקשור למבנה ולביצועים של פתרון האחסון. החל מחדשנות ועד אבטחת מידע ויישומים, פתרון אחסון מספק מגוון יתרונות עסקיים כשהוא משולב בסביבה ההיברידית. בין היתר, הוא יכול לספק גמישות וזריזות רבה יותר בהשקת שירותים ויישומים חדשים, ואת היכולת לפרוס את השירותים הללו במהירות, בין אם לשוק או לבסיס המשתמשים הפנימי של שלהם.

אסטרטגית ענן היברידי, המשלבת בין סביבות אחסון עננית ומקומית, מספקת לארגונים גם את האפשרות שלא "לשמור את כל הביצים בסל אחד". זאת מאחר שמספר שירותים, יישומים ועומסי עבודה קריטיים יותר יספקו את האבטחה, הביצועים והזמינות הטובים ביותר בענן הפרטי המקומי. לעומת זאת, חלק מהתשתיות המשותפות מתאימות יותר לענן הציבורי. המקום בו נמצאים הנתונים גם הוא שיקול קריטי, בכל הקשור לעמידה בדרישות הרגולטוריות.

יכולת גידול משמעותית

מלבד היכולת להזיז עומסי עבודה לפי דרישה בין סביבות ענן מקומיות, פרטיות וציבוריות, פתרונות אחסון המשולבים בסביבה עננית היברידית מאפשרים גם גידול משמעותי לצד דירוג של נתונים "חמים" ו"קרים", והעברת נתונים שנמצאים בשימוש פחות תכוף לשכבות אחסון זולות יותר.

ארגונים זקוקים ליכולות גידול, ביצועים גבוהים, זמן אחזור נמוך וזמינות גבוהה ביותר, במיוחד כאשר הם עוברים מתשתית מקומית מדור קודם לפתרונות מודרניים מותאמים לענן. האפשרות לאחסן בענן מערכי נתונים הכוללים בלוק וקבצים, אינה תחליף בר השוואה לאחסון מקומי מסוג Tier 0/1, שכן קיימים אתגרים מיוחדים סביב היכולת לגדול וסביב יכולות רבות אחרות הנדרשות לעסק.

פתרונות אחסון מתקדמים מגשרים על הפער ומאפשרים ביצועים גבוהים, וכן אבטחת מידע מובנית עם snapshots מיידיים, שאינם משפיעים על הביצועים. זאת, לצד יכולת active-active clustering, כמו גם שכפול חוצה אתרים, כולל אפשרויות סינכרוניות ואסינכרוניות ואפשרות לשלושה אתרים, ו-snapshots הניתנים להרחבה, שמאפשרים שימוש קל ומהיר בסביבות הבדיקה והפיתוח באתר המקומי.

הדבר נכון גם לגבי ארגונים המאמצים את גישת הענן הפרטי. ניתן לפרוס את פתרון האחסון האידיאלי בסביבה העננית ההיברידית ולצרוך את האחסון כהרחבה של הענן עבור יחידות עסקיות שונות בארגון.

למרות היתרונות המרובים שמביאים פתרונות אחסון המשולבים בסביבה ההיברידית, ישנם מספר גורמים שחברות חייבות לזכור בעת הפריסה. ראשית, יש לשקול את העלות ולערוך הערכת עלויות יסודית. ניתוח עלויות יקבע את עלות הבעלות הכוללת המיוחסת ליישום פתרון האחסון. יש להבין אילו יישומים יספקו את הביצועים הטובים ביותר מהענן הפרטי ואילו יישומים מהענן הציבורי.

שנית, ארגונים חייבים לשקול את סוגיית הביצועים. כאשר שוקלים פתרון אחסון שישתלב בסביבה העננית ההיברידית, יש להעריך את הדרישות של היישומים, עומסי העבודה והשירותים של הארגון, כדי לקבוע אילו מהם יש לפרוס בקונפיגורציית ענן ציבורי ואילו יש לפרוס בסביבת ענן פרטית. לבסוף, על חברות להעריך פתרון אחסון היברידי פוטנציאלי מנקודת מבט של רגולציה ושרידות. יש לקבוע היכן סוגים שונים של נתונים יאוחסנו מול דרישות הרגולטור וסוגיות אבטחת סייבר.

שיקולי אבטחה

על ארגונים לשקול את השלכות אבטחת המידע הפוטנציאליות בעת פריסת פתרון אחסון שמשתלב בסביבת ענן היברידי. יש להבטיח, מהזווית האפליקטיבית, כי קיימים אמצעי אבטחת מידע קפדניים במונחים של גישה לנתונים בענן הפרטי והציבורי. יש לשקול אתגרים פוטנציאליים מורכבים, הכוללים בין היתר נראות ועמידה ברגולציה, כמו גם איבוד שליטה על התשתית.

מספר הולך וגדל של ארגונים משקיעים באחסון ענני היברידי. אם הדבר מתבצע כראוי, פתרון אחסון המשולב בסביבה העננית ההיברידית ישמש כתוספת או כהרחבה לענן הפרטי המקומי של הארגון, ויאפשר לארגונים לנהל נתונים במערכת אחסון אחודה, ובו בזמן – למצוא את האיזון הנכון בין ביצועים לעלות.

הכותב הוא סמנכ"ל שיווק גלובלי באינפינידט (Infinidat)

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים