נשים ומחשבים: שיר ליבוביץ', EX.CO

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שיר ליבוביץ', מנהלת צוות דטה ב-EX.CO

שיר ליבוביץ', מנהלת צוות דטה ב-EX.CO.

שם ותפקיד: שיר ליבוביץ', מנהלת צוות דטה ב-EX.CO.

ותק בתפקיד: שנה וחצי בחברת EX.CO, בסך הכל בעלת ניסיון של 10 שנים בתחום הדטה.

תפקידים קודמים: בחמש השנים האחרונות הייתי במגוון תפקידי Data Engineer בחברות בינלאומיות, לפני כן הייתי מפתחת BI ו-DBA Oracle בצבא קבע.
משפחה: נשואה לעמית ואמא לאביגיל ונועה, תאומות בנות 3.

השכלה ושירות צבאי: השתחררתי בדרגת סרן מיחידת 8200 לאחר 7.5 שנים של שירות צבאי. במהלך השירות הייתי מפקדת צוות של שליטה ובקרה, ולאחר מכן פיקדתי על קורס IT של היחידה. לאחר שני תפקידים ניהוליים החלטתי לחזור למקורות ולעשות תפקיד מקצועי כ-DBA Oracle. בתפקידי האחרון הייתי ראשת צוות של מפתחי BI. במקביל לשירות עשיתי תואר ראשון במדעי המחשב במכללה למנהל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בתיכון למדתי בבית ספר דתי לבנות בלבד, שם מגמת מחשבים לא הייתה פופולרית כלל, וחשבו אפילו באותה שנה לסגור את המגמה כי נרשמו רק שלוש תלמידות. ההורים שלי פנו לבית ספר והתעקשו שהמגמה תיפתח למרות גודלה המצומצם. שם בעצם התחיל הקשר שלי למחשבים וטכנולוגיה, וגיליתי שאני די טובה במקצוע ואוהבת אותו. לאחר התיכון החלטתי להתגייס, ובמקרה שמעתי על קורס נתמ"מ (ניהול תשתיות מערכות מחשב). בעזרת עמותת אלומה (ארגון העוזר לבנות דתיות לקבל מידע על תהליכי הגיוס בצבא) קיבלתי זימון לקורס והתקבלתי. בקורס למדתי הכל מהבסיס במגוון רחב של נושאים -Linux ,Databases ,Windows management וכיו"ב. בסוף הקורס שובצתי ליחידת 8200. השנים האלה של הבגרות במחשבים וקורס היסוד בצבא נתנו לי בוסט אדיר בתחום הטכנולוגיה וביטחון לעסוק במה שאני אוהבת.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

העובדות בשטח הן שרוב תפקידי המפתח הטכנולוגיים בתעשייה מאוישים על ידי גברים. לדעתי, הפערים בין מאזן הנשים והגברים בהיי-טק אינו מתבטא רק בעקבות אפליה, אלא בעקבות כך שנשים פחות מנסות לגשת לתפקידים שנתפסים כגבריים ומוותרות מראש על לקיחת ההזדמנות. בנוסף, אני חושבת שהרבה פעמים אנחנו כנשים צריכות להבין שלא בכל צוות או בכל ישיבה תהיה עוד אישה איתנו בחדר, כי זאת עדיין המציאות. השינוי מתחיל בנו, אנחנו צריכות להיות גאות בזה שאנחנו מתמחות וטובות במקצועות טכנולוגיים, לא לחשוש לציין שאנחנו נשואות או אימהות בקורות החיים, כי אנחנו יכולות להיות גם אימהות למופת במשרה מלאה וגם קרייריסטיות, ומקום עבודה שלא יעריך ויקבל את העובדה שאנחנו גם וגם – אנחנו פשוט לא נרצה להיות שם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באופן אישי לא נתקלתי באפליה, הרי כל הזדמנויות הקידום שלי, בין אם מקצועיות ובין אם ניהוליות, היו בסביבה שהיא ברובה גברית. כל מנהל שקיבל אותי לצוות לא נתן לי את ההרגשה שהוא מתפשר או מקבל אותי בגלל שאני אישה. את התפקידים שמילאתי בצבא ובאזרחות עשיתי בסביבה ש-98% ממנה היו גברים, ואני מאמינה שבכל צוות הבאתי ערך אמיתי למקום העבודה – ביכולות, בגישה, בחשיבה או בשקדנות שלי. ללא קשר למגדר, גיל או כל דבר אחר. אני מאמינה שגיוון במקום העבודה מכל סוג הוא הכרחי ומשמעותי לצמיחה אישית וארגונית, תורם לפתיחות וקבלת דעות שונות ומעשיר את חוויית העבודה. לשמחתי אני נמצאת בחברה ש-50% מההנהלה הבכירה בה הן נשים, ויש בה עוד הרבה נשים מדהימות בתפקידי מפתח.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר מניס

    אלופה ! מעוררת גאווה גם אמא למופת וגם קרייריסטית מקצועית

אירועים קרובים