נשים ומחשבים: אילנה זדן, גלואט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אילנה זדן, מהנדסת בדיקות איכות בכירה, גלואט

אילנה זדן, מהנדסת בדיקות איכות בכירה בגלואט.

שם ותפקיד:  אילנה זדן, מהנדסת בדיקות איכות בכירה, גלואט (gloat)

ותק בתפקיד: חמש שנים.

השכלה: תואר ראשון במינהל עסקים, עם התמחות במימון מהמכללה למינהל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בעבר התעסקתי בנדל״ן ושירות לקוחות. בגלל שאני אדם ריאלי יחסית ומגלה עניין בעולם הטכנולוגי, סימנתי את ההסבה להיי-טק כמטרה. פשוט זה לא היה, אבל את ה׳דלת האחורית׳ של התעשייה, הצלחתי לפרוץ באמצעות עולם ה-QA, מתוך מחשבה על התפתחות בעולם הפיתוח, אבל פשוט התאהבתי בנישה הזו.

כשהתחלתי לעסוק במקצוע, זה היה בסטארט-אפ מתחום הנדל״ן. גיליתי שהסקרנות שלי מובילה להצלחה בתפקיד, שאני מחבבת מערכות ושלמעשה התפקיד הזה מתאים לי כמו כפפה ליד. תפקיד ה-QA  מקשר בין כל המחלקות שבארגון וכרוך בקשר חזק עם אנשים. אשת ה-QA צריכה להבין בקוד, בתהליכי עבודה, להבין את תחום הפרודקט וכל פעם ללמוד ולחקור תחומים חדשים, וזאת מי שאני כבן אדם.

היום, מעבר לתפקיד שלי כ-QA Engineer, אני מתפקדת גם כ-Scrum Master שמובילה את ניהול המשימות של הסקווד והפלאו של הספרינט. כלומר, כחלק מהתפקיד אני מניעה אנשים לפעולה, תוך כדי שיתוף מלא עם הצוות, שיקוף המצב וקידום המשימות להנהלה. מבחינתי, להיות חלק מסביבה טכנולוגית אומר שיש לנו השפעה, זו גם הסיבה שגם אני עובדת בחברה שהמוצר שלה עושה משהו טוב ועוזר לא.נשים לפתח את הקריירה שלהן.ם. בעתיד, אני גם רואה את עצמי ממשיכה להוביל צוותים ותהליכים בארגון.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אי אפשר להתעלם מהנתונים שמציגים א-סימטריה בין נשים וגברים בתעשיית ההיי-טק הישראלית. ישנן יוזמות רבות לקידום נשים בתעשייה וכל יוזמה כזו מבורכת. גלואט היא החברה השלישית שאני עובדת בה מאז שנכנסתי לתעשייה ויש אצלנו כ-50% נשים, הרבה מהן בתפקידי מפתח טכנולוגיים ובתפקידי ניהול בכירים. יפה בעיניי לראות את ההקפדה על האיזון המגדרי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

מעולם לא נתקלתי. תמיד חונכתי לשאוף גבוה ולהצטיין בכל תחום ועניין. לא להרים ידיים, וכך בעיניי צריכה לנהוג כל אישה – להיות בטוחה בעצמה. אני מרגישה שהמודעות לנושא עלתה מאוד בשנים האחרונות.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים