העתיד כבר כאן: הקמפוס החכם

הקמפוס החכם הוא בניין מתקדם, שנועד להקל על חיי האדם בעזרת טכנולוגיה מורכבת וחכמה, לשפר את סביבת העבודה ולייעל ולהוזיל את עלויות התפעול היומיומי שלו

07/03/2022 11:49
דרור מרום, מנהל יחידה עסקית IoT ו-Wireless, בינת תקשורת מחשבים.

הבניין שבו תעבדו מחר יהיה שונה ומתקדם באופן מהותי מאלו שהיו מוכרים עד היום… לבניין המתקדם והחדשני הזה העניקו את השם "קמפוס חכם" היות שהוא כולל את חוד החנית של הקדמה והחדשנות הטכנולוגית, והוא מבנה עתידני, דיגיטלי, אינטראקטיבי וחכם, המעניק חוויה ייחודית למי ששוהים בו.

מהו הקמפוס החכם?

הקמפוס החכם הוא בניין מתקדם, שנועד להקל על חיי האדם בעזרת טכנולוגיה מורכבת וחכמה, לשפר את סביבת העבודה ולייעל ולהוזיל את עלויות התפעול היומיומי שלו.

מערכות הבניין הדיגיטליות המתקדמות בבניין יעניקו לכם מגוון רחב של שירותים, בהם הכוונה לחניה הנכונה ביותר עבורכם, הקצאת חדר ישיבות מתאים בשעה ובזמן המיועדים,  מידע בזמן אמת באפליקציית מובייל ועל גבי המסכים המפוזרים בכל רחבי הבניין, כיוון טמפרטורה, שליטה במערכת הצללה, וכמובן, תזכורת לגבי השעה שבה קבעתם לאכול בקפיטריה.

הקונספט שהנחה את פרויקט הקמפוס החכם הוא הענקת שירות מתקדם ביותר עבור האנשים שעובדים ומבקרים בו – מרגע כניסתם ועד יציאתם ממנו. הקמפוס החכם מעמיד את האנשים במרכז.

המאפיינים הייחודיים לקמפוס החכם

אוטומטי, יעיל וללא צורך במגע אדם – המטרה של מבנים חכמים היא לנהל, ללמוד, לצפות, לייעל ולהתאים, ללא צורך בהתערבות של הדיירים. ניהול תפוסה בחדרי ישיבות ובעמדות עבודה, ניטור איכות האוויר, בקרה על טמפרטורות החדר, ניהול תאורה והצללה, ניצול אנרגיה ומים ניתנים להתאמה בקלות ובאופן אוטומטי על סמך חיישנים וצגים.

למידה והתאמה אישית – הבניין החכם לא רק מעוצב עבורנו המשתמשים, אלא הוא גם מכיר אותנו אישית. כל חיישן, מסך מגע, ומתג המותקנים בבניין ישולבו במערכת ניהול מבנה מרכזית, אשר תלכוד כל תנועה בתוך הבניין ותאפשר לבניין לשנות את הגדרותיו אוטומטית ולכייל את עצמו באופן רציף, כדי לייצר חוויה אישית לכל דייר בקמפוס.

חיסכון בעלויות – הקמפוס החכם מייעל ומטייב את תהליכי ניהול הבניין והאנשים, כך שהחיסכון בעלויות האנרגיה, התפעול וניהול כוח האדם מביאים בהכרח להחזר השקעה מהיר.

ערך אנושי – הקמפוס החכם תוכנן ונבנה עבור האנשים. במציאות העכשווית בענף ההיי-טק, כשהתחרות על כוח אדם איכותי שוברת שיאים, הקמפוס מעניק לעובדים חוויה אינטראקטיבית חדשנית ומודרנית, המייצרת ערך רב לעובדים.

שמירה על פרטיות העובדיםמערכות הקמפוס החכם אינן ממוקדות בעובד באופן פרטני אלא במאפייני הפעילות שלו, ואינן אוגרת מידע אישי.

משוואת השקעה חדשה

הקמפוס החכם מייצר לאורך זמן החזר השקעה בגלל יעילות תפעולו השוטף. מיזוג ותאורה נדלקים בחדרי ישיבות רק לקראת תחילת השימוש בהם וכבים מיד בסיומם, מערכות חניה מתקדמות מחשבות בכל יום את החניות הנחוצות, ומפנות אליהן עובדים כבר בצאתם מביתם. בנוסף, הארוחות בחדרי האוכל והקפטריות מתחשבות במספר האנשים המגיעים בכל יום ושומרות על הסדר, בהתאם לצורכי האכילה הספציפיים של כל אחד.

הקמפוס החכם מסייע לחיסכון בהוצאות תפעול שוטפות של כ-25% מבניין רגיל, שלא קיימות בו מערכות חכמות.

תכנון קמפוס חכם

יצירת בניין חכם, או הפיכת בניין קיים לחכם, מתחילה בחיבור מערכות ליבה כגון תאורה, מדי כוח, מדי מים, משאבות, חימום, אזעקות אש, צ'ילרים עם חיישנים ומערכות בקרה. אפילו מעליות, מערכות ביטחון ומערכות גישה יכולות להפוך לחלק מהמערכת.

את כל מגוון המערכות והטכנולוגיות שבקמפוס מנהלת מערכת מרכזית מתקדמת, המתחברת לכלל המערכות והטכנולוגיות השונות ומאפשרת לנהל את הקמפוס באופן רצוף, באמצעות ממשק פשוט למשתמש.

המערכת מתבססת על דפוסים קבועים במהלך היום של העובדים, ומבצעת אופטימיזציה ואינטגרציה לכל תהליך מוגדר, החוצה את כלל מערכות הארגון.

 

הכותב הוא מנהל יחידה עסקית IoT ו-Wirelessבינת תקשורת מחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים