נשים ומחשבים: רונה בר-שלום, זיגיט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רונה בר-שלום, סמנכ"לית פיתוח עסקי ומכירות, זיגיט

רונה בר-שלום, סמנכ"לית פיתוח עסקי ומכירות, זיגיט

שם ותפקיד: רונה בר-שלום, סמנכ"לית פיתוח עסקי ומכירות, זיגיט מקבוצת SQlink.

ותק בתפקיד: 4 חודשים.

תפקידים קודמים: מנהלת פיתוח עסקי ב-Qlik, ברוקרית באקסלנס.

השכלה ושירות צבאי: BA במינהל עסקים, התמחות במימון וניהול סיכונים, אוניברסיטת רייכמן. MBA מינהל עסקים, התמחות במימון (מלגת מצטיינים) הקריה האקדמית אונו. שירות צבאי – לוחמה אלקטרונית, חיל האויר.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

התחלתי את דרכי בכלל בשוק ההון. בתפקידי האחרון בתחום עבדתי כברוקרית בחדר מסחר מוסדי של בית השקעות. התפקיד הזה סיכם כ-10 שנים רצופות של מכירות ושל מסחר במגזר הפיננסי והרגשתי צורך בשינוי.

נקרתה בפניי הזדמנות לעבור לתפקיד שמשלב בין טכנולוגיה לעסקים, שבו היה יתרון לניסיוני בעולם המכירות ולהיכרותי עם שוק ההון. למרות שהיה מדובר במהלך הרפתקני ובשינוי כיוון מוחלט, החלטתי ללכת על זה, ועברתי לעבוד בחברת הבינה העסקית Qlik.

עם השנים הקמתי שם את יחידת הפיתוח העסקי, שאפשרה לי לממש את היכולות ואת התשוקה שלי להקמת פעילויות מאפס, וליצירת יש מאין.

במסגרת התפקיד בחנתי את הסגמנט עבורו יושק הפתרון ואת האסטרטגיות שלו. ניסיתי לזהות את הכשלים והצרכים ולבנות עבור כל לקוח את "החליפה המדויקת", שתספק מענה מקצועי ואיכותי לצרכיו. בזכות הידע והניסיון שצברתי ב-Qlik למדתי לחבר בין העולם העסקי והעולם הטכנולוגי, ולשלב בין אסטרטגיה עסקית לתהליכי חדשנות בארגונים.

מ- Qlikעברתי לזיגיט. המעבר לפה היה סופר מעניין משתי סיבות – האחת, עולם הדיגיטל נמצא כיום בלב העשייה של כל ארגון. ארגונים עוברים תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית עמוקים, ויש בזיגיט פוטנציאל עצום לספק מענה עסקי-טכנולוגי מקצועי, שייצר לחברות ערך מוסף ללא גבולות.

השנייה, זיגיט נרכשה לפני כחצי שנה על ידי SQlink, כך שמצד אחד הרווחתי DNA של חברת בוטיק סופר מקצועית ואיכותית, ומצד שני, אנחנו חלק מאחת מקבוצות ההיי-טק המובילות בארץ, שמספקת פתרונות במגוון רחב של תחומים משלימים, מה שמגדיל את פוטנציאל הצמיחה של החברה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? 

לצערי עדיין קיימת אפליה בתעשייה. הנתונים והסטטיסטיקות בתעשייה מספרים את הסיפור. עם זאת, אני גאה מאוד בכך שאצל תמיר גורן (בעלים ומנכ"ל קבוצת SQlink) ועמית מלר (מנכ"ל זיגיט) עובדים טובים, מקצועיים ואיכותיים מתקדמים ללא כל קשר למגדר. והראיה לכך היא שבקבוצת SQlink שמעסיקה אלפי עובדים, כ-70% מהנהלת הקבוצה הן נשים. באופן דומה, גם הנהלת זיגיט מורכבת מכ-70% נשים. אני גאה להיות חלק מקבוצה שזה ה-DNA שלה. אין לי ספק שחברות כאלו מתוות לחברות אחרות את הדרך לעתיד שוויוני וטוב יותר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

היו בתחילת הדרך לעיתים לקוחות שהתקשו לראות אישה נכנסת לפגישה טכנולוגית. פעם אחת הגעתי ללקוח ביחד עם ארכיטקטית המערכות. הלקוח פתח את הדלת בשאלה: "איפה הגבר הטכנולוגי?" יכולתי להסתובב וללכת, או להיכנס לחדר הישיבות, להתיישב בראש השולחן ולהוכיח לו שאני מקצוענית – בחרתי באפשרות השנייה. אני שמחה לספר כי עד היום הוא לקוח מרוצה. ההחלטה כיצד להתמודד עם דעות קדומות היא בידינו, ומקרה כזה בסופו של דבר רק חיזק את המוטיבציה שלי ללמוד יותר ולהוכיח שאני סופר מקצועית.

אני חושבת שכיום הפערים מצטמצמים, אך יש עוד מה לעשות. כל מי שהיא בעלת יכולות מקצועיות, מוסר עבודה ושאפתנות – צריכה להביא את עוצמותיה לידי ביטוי ולדעת לדרוש ולקבל שוויון הזדמנויות אמיתי מבלי לחשוש ומבלי להמעיט בערכה.

 

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גד ברזילי (פרופסור גד ברזילי)

    כל הכבוד רונה יקרה הן על ההישגים והן על הראיון. נשים מוכשרות כמוך שמתנפצות בעליל את תקרת הזכוכית הן ההוכחה הטובה ביותר כיצד ניתן להביא לשיוויון מגדרי. עלי והצליחי, גא בך מאוד, גדי

  2. מעיין

    כיף לראות נשים חזקות שלא מתקפלות מול אמירות של "איפה הגבר הטכנולוגי". מרשימה מאוד!

  3. ריטה בכר

    כל הכבוד! המשיכי בדרכך ושמשי דוגמה לנשים רבות מוכשרות וחכמות כמוך. יישר כח!

אירועים קרובים