נשים ומחשבים: ד"ר רויטל נימרי, בי"ח שניידר ודרימד דיאבטיס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ד״ר רויטל נימרי, ביה"ח שניידר, מייסדת משותפת ומנהלת מו"פ רפואי בדרימד דיאבטיס

ד״ר רויטל נימרי, מנהלת השירות לטכנולוגיות בסוכרת בביה"ח שניידר, מייסדת משותפת ומנהלת מחקר ופיתוח רפואי בחברת דרימד דיאבטיס.

שם ותפקיד: ד״ר רויטל נימרי, מומחית באנדוקרינולוגיה וסוכרת, מנהלת השירות לטכנולוגיות בסוכרת בביה"ח שניידר, מייסדת משותפת ומנהלת מחקר ופיתוח רפואי בחברת דרימד דיאבטיס (Dreamed Diabetes).

ותק בתפקיד: שבע שנים בדרימד (מאז הקמתה), רופאת ילדים מזה כ-26 שנים.

השכלה: לימודי רפואה, הטכניון.

מה הביא אותך לתחום?

במלחמת לבנון הראשונה נלחמו בין היתר, הרבה מחבריי ובני גילי. מתוך מטרה לתרום למאמץ הלכתי להתנדב בבית החולים רמב"ם. בין המסדרונות של בית החולים, והעזרה לאלו שבמצוקה מצאתי את יעודי בחיים – להיות רופאה.  במסגרת לימודי הרפואה בטכניון, נחשפתי למקצועות הטכנולוגיים שמצאתי כמרתקים. ברבות הימים, כשנהייתי רופאת סוכרת לילדים, והגיעה ההבנה שריפוי סוכרת עדיין רחוק, היה ברור ששימוש בטכנולוגיות מתקדמות יכול להיות פתרון להצלת חיים רבים עד למציאת המרפא. על רקע הבנה זו, ב-2006, בהיותי במחלקת אנדוקרינולוגיה בשניידר, הוקם המרכז לטכנולוגיות במטרה למצוא פתרונות שיאפשרו טיפול מיטבי יותר בחולי סוכרת סוג 1. התחלנו בפיתוח של מערכת אוטומטית להזלפת אינסולין (לבלב מלאכותי) אנוכי ושני מהנדסים. המערכת שבנינו הייתה פורצת דרך, מכיוון שהשתמשה בבקרה חדשנית אשר מתרגמת את הדרך שבה המוח של הרופא/ה עובד בתהליך קבלת ההחלטות אל תוכנה אלגוריתמית מבוססת בינה מלאכותית שנקראה MD-Logic (לוגיקת הרופא). בהדרגה הצוות גדל ומרכזים אקדמיים אירופאיים הצטרפו, המערכת אושרה רגולטורית וחברת דרימד נבנתה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בזמנו, כשעבדנו על פיתוח מערכת הלבלב המלאכותי, הייתי האישה היחידה בצוות מומחים מהארץ ומהעולם. היה לי חלק מרכזי בבניית המערכת ואין ספק שבלטתי בנוף. נשים היו מיעוט בעולם הפיתוח הרפואי, אך  לשמחתי מגמה זו משתנה.

האם נתקלת באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני לא זוכרת שנתקלתי באפליה נגדי  על רקע היותי אישה. אני בעמדת מפתח בעולם מלא בגברים ולרוב לא הרגשתי שמתייחסים אלי אחרת או מפלים אותי. בחברת דרימד יש שוויון מגדרי מלא, ואני גאה בזה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה חידו

    לרויטל שלום, את המאמר המדהים הזה קבלתי מהוריך אלי ועדינה, שאותם אני מכיר ומוקיר קראתי והתרגשתי מאוד שהגעת להישגים מדהימים אני מצדיע עלי והצליחי.

אירועים קרובים