נשים ומחשבים: מיה גורן, SQream

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיה גורן, דירקטורית מוצר ב-SQream

מיה גורן, דירקטורית מוצר ב-SQream.

שם ותפקיד:  מיה גורן, דירקטורית מוצר ב-SQream.

ותק בתפקיד: 3 חודשים.

ותק במקצוע: 12 שנים מנהלת מוצר, ובסך הכל 25 שנים בתעשיית ההיטק הישראלית.

תפקידים קודמים: ניהול מוצר ב-BMC Software, באוויה, באמדוקס, בנייס ובקומברס.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במינהל עסקים עם התמחות במערכות מידע מתל אביב (רקנאטי). שירתתי בצבא במשרד הביטחון בסיב"ט.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

אחרי התואר הראשון התחלתי לעבוד במרכז ליזמות עסקית (מט"י) והחלטתי להתחיל מיד בלימודי תואר שני. בזמנו, טרום עידן הבועה, כל הסטודנטים מסביבי עבדו בהיי-טק, וגם אני חיפשתי מסגרת דומה. התקבלתי לעבודה בחברת IBM Global Services, שהכשירה תוכניתנים לקובול ומסדי נתונים רשתיים לטפל בבאג 2000. מאז עשיתי כמה תפקידים, כולל תפקידי ניהול, עד שהגעתי לתובנה שאני רוצה להיות מנהלת מוצר, כי זה התחום שמשלב אנשים וטכנולוגיה בצורה המיטבית.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

האמת שעד כה לא נתקלתי באפליה נגד נשים בתעשייה. בכל המקומות שבהם עבדתי תמיד נתנו לי הזדמנות שווה כמו לעמיתיי. אני כן מרגישה תמיד במיעוט נשי בצוותים שבהם אני נמצאת, בדרך כלל אני האישה היחידה בצוות. בנוסף, גם כשאני פוגשת לקוחות אני מוצאת את עצמי בשולחן גברי למדי. אני חושבת שבסופו של דבר זה עניין של בחירה והגדרה כמה את מוכנה להקריב כדי לנסוע  לחו"ל, כמה את מוותרת על שעות של אחר הצהריים בבית, או מפספסת זמן משפחה בערב בגלל שיחות ועידה. אני חושבת שיש מקצועות שנשים יכולות לעשות טוב יותר, וניהול מוצר הוא ללא ספק אחד מהם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

חד משמעית – לא.

ברמה העקרונית אני לא בעד אפליות מתקנות, אלא בעד הזדמנות שווה לכולם מצד אחד, ומנגד – אמביציה ושאפתנות לעשות ולקדם דברים. כך תמיד התנהלתי בחיי המקצועים.

נתקלתי בכמה חברות שמנסות לעשות אפליה מתקנת, וכן לקדם נשים כאג'נדה. לפעמים דווקא התיקון הזה הוא שמייצר את האפליה ותורם לה.  אני כן חושבת שנשים מביאות משהו רך ומחבר, soft skills, ויכולת לשלב, לג'נגל, לגייס אנשים. דווקא בתחומים שבהם המעורבות היא מורכבת ועדינה לנשים יש יתרון משמעותי.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים